اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داروی ضدافسردگی‌ و مسکن‌ را با هم نخورید


پژوهش محققان کره‌ای نشان می‌دهد ترکیب استفاده از ضد افسردگی‌ها و مسکن‌ها می‌تواند به محض شروع درمان، منجر به افزایش خطر خونریزی شود.

خبرگزاری ایسنا: پژوهش محققان کره‌ای نشان می‌دهد ترکیب استفاده از ضد افسردگی‌ها و مسکن‌ها می‌تواند به محض شروع درمان، منجر به افزایش خطر خونریزی شود.

محققان در این تحقیق، خطر خونریزی را در بیماران مصرف‌کننده ضدافسردگی‌ها به همراه یا بدون استفاده از داروهای غیراستروئیدی ضد التهابی (NSAID) مورد بررسی قرار دادند.

محققان متوجه شدند که استفاده از ضد افسردگی‌ها همراه با NSAIDها خطر خونریزی را در مقایسه با مصرف ضدافسردگی‌ها به تنهایی، به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

محققان هیچ تفاوت معناداری را در خطر خونریزی بین انواع گوناگون داروهای ضدافسردگی پیدا نکردند.

علاوه بر این، مرد بودن، شایع‌ترین عامل برای افزایش خطر خونریزی در درمان ترکیبی عنوان شد.

در واقع، اضافه کردن NSAIDها به ضد افسردگی‌ها خطر خونریزی داخل جمجمه را 30 روز پس از آغاز درمان و به ویژه در مردان افزایش می‌دهد.

این پژوهش در مجله BMJ منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
انتخاب بهترین داروی ضدافسردگی با استارت (Start)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس دبی: مصرف زیاد داروی ضدافسردگی دلیل مرگ پسر محسن رضایی



 

پلیس دبی: مصرف زیاد داروی ضدافسردگی دلیل مرگ پسر محسن رضایی

 

پلیس دبی دلیل مرگ پسر محسن رضایی را مصرف بیش از اندازه داروی ضدافسردگی اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) ، "ضاحی خلفان" رئیس پلیس دبی در بیانیه ای درباره مرگ احمد پسر محسن رضایی در یکی از هتل های دبی اعلام کرد: متوفی با استفاده از یک گذرنامه آمریکایی (با تابعیت آمریکایی)، به نام مستعار "تام جی اندرسون" و به عنوان یک بازرگان آمریکایی وارد دبی شده بود . او نام واقعی خود را اعلام نکرده بود.

وی اضافه کرد: نتیجه بررسی ها در آزمایشگاه های جنایی نشان می دهد دلیل مرگ احمد رضایی  35 ساله، مصرف بیش از اندازه از داروی ضد افسردگی بود. در این وضعیت بعد جنایی این ماجرا و شک و تردیدها درباره این حادثه منتفی می شوند.

رئیس پلیس دبی اضافه کرد : مدیریت هتل گلوریا وضعیت مرگ احمد رضایی  در طبقه 18 هتل را پس از گذشت دو ساعت از تلاش برای ارتباط با وی به پلیس گزارش داد.

براساس این بیانیه، از نظر پلیس دبی گزینه هایی مانند ترور و خرابکاری در این حادثه کنار می روند.

سایت اطلاع رسانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه پاسداران روز 22 آبان گذشته با انتشار متنی "درگذشت مشکوک" احمد فرزند محسن رضایی در هتلی در دبی را اعلام کرده بود.../عصرایران