اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داروی سرما خوردگی ژاپنی ها ابولا را درمان کرد



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیماری ابولا

 

اخبار اجتماعی - داروی سرما خوردگی ژاپنی ها ابولا را درمان کرد

یک پزشک کوبایی در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود. او را به مدت ۱۶ روز در ژنو با دو نوع دارو تحت مداوا قرار دارند.: با ZMab از کانادا و با دارویی ضدسرماخوردگی از ژاپن. حال این پزشک درمان شده است.

به گزارش خبرآنلاین، یک پزشک کوبایی که به بیماری ابولا مبتلا شده بود در کلینیک دانشگاه ژنو درمان شده و اجازه یافته نزد خانواده خود بازگردد. شیوه مداوای این پزشک همزمان آزمایشی برای یافتن راه معالجه بیماری ابولا بود.

فلیکس بائز پزشکی ۴۳ ساله است که همراه با ۲۵۵ پزشک و پرستار کوبایی دیگر عازم غرب آفریقا شده بود تا از بیماران مبتلا به ابولا مراقبت کند.

پس از آنکه این پزشک خود مبتلا به ابولا شد او را به کلینیک ژنو منتقل کردند و با داروی ZMab که در کانادا ساخته شده و هنوز در مرحله آزمایش است تحت درمان قرار دادند. این دارو با ZMapp هم‌خانواده است که با آن چند بیمار مبتلا به ابولا در آمریکا تحت معالجه قرار گرفته‌اند.

به گفته یک پزشک مسئول کلینیک ژنو، حال بیمار کوبایی پس از دو روز استفاده از داروی یاد شده بهتر شده بود. همزمان یک پزشک ایتالیایی که با ویروس خطرناک ابولا در شهر رم در حال مبارزه بود نیز، با همین دارو تحت معالجه بود.

سخنگوی کلینیک ژنو گفت که به فلیکس بائز نه تنها ZMab بلکه دارویی ضدسرماخوردگی به نام Favipiravir داده می‌شد که یک شرکت دارویی ژاپنی تولید کرده و هنوز در مرحله آزمایش است. سازمان بهداشت جهانی این دارو را در لیست داروهایی قرار داده که ممکن است بتوان با آن ابولا را درمان کرد.

بائز که در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود به درخواست سازمان جهانی بهداشت به ژنو انتقال یافته بود. دفتر مرکزی این سازمان نیز در شهر ژنو است.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
داروی سرفه و سرما خوردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داروی آزمایشی جدید ابولا را در میمون ها درمان کرد



دانشمندان در آمریکا می گویند که یک داروی آزمایشی جدید برای مقابله با ویروس مهلک ابولا به درمان میمون های مبتلا به این ویروس منجر شده است.

داروی "تی کی ام-ابولا-گینه" نوع ماکونا از این ویروس را هدف می گیرد که علت شیوع مرگبار اخیر در غرب آفریقا بود.

هر سه میمون تحت درمان در پایان دوره ۲۸ روزه معالجه خوب شده بودند؛ سه میمون درمان نشده ظرف نه روز مردند.

دانشمندان می گویند که موثر بودن این دارو در انسان هنوز ثابت نشده است.

در حال حاضر هیچ معالجه یا واکسن تثبیت شده ای برای درمان ابولا در انسان وجود ندارد.

توماس گایسبرت محقق در دانشگاه تگزاس و سرپرست مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه نیچر چاپ شده گفت:‌ "این اولین مطالعه است که امکان محافظت از بدن پس از ابتلا به ویروس در مقابل شیوع را نشان می دهد."

انتظار می رود نتایج آزمایش انسانی با این دارو در نیمه دوم سال جاری مشخص شود.

انسداد ژن
گایسبرت گفت که این دارو که توسط شرکت داروسازی تکمیرا تولید شده را می توان برای هدف گرفتن همه انواع ابولا تطبیق داد و امکان تولید آن در هشت هفته وجود دارد.

این دارو با مسدود کردن ژن های خاص که مانع تکثیر ویروس می شود کار می کند.

دوره تولید دو ماهه به طور قابل توجهی کوتاه تر از چند ماهی است که برای تولید یک داروی دیگر آزمایشی به نام زی مپ لازم است.

آن دارو هم در درمان میمون های مبتلا به نوع دیگری از ابولا - ویروسی متفاوت از آنچه باعث شیوع جاری شد - موثر واقع شد.

از ماه مارس ۲۰۱۴ تاکنون مرگ بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۲ نفر در اثر ابولا در شش کشور - لیبریا، گینه، سیرالئون، نیجریه، آمریکا ومالی - گزارش شده است.

مجموع موارد ابتلا بیش از ۲۵ هزار و ۵۵۶ نفر بوده است.

این مرگبارترین اپیدمی ابولا از زمان کشف ویروس در سال ۱۹۷۶ بود.

 اخبار  اجتما عی  -  انتخاب