اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داروی بیماران هپاتیت B هم کمیاب شد


در حال حاضر تهیه داروها حتی داروهای تولید داخل نیز برای مردم مشکل شده است و علت آن عدم هماهنگی در تامین مواد اولیه توسط کارخانه‌های داخلی است.

خبرگزاری ایسنا: رییس شبکه هپاتیت کشور گفت: در حال حاضر تهیه داروها حتی داروهای تولید داخل نیز برای مردم مشکل شده است و علت آن عدم هماهنگی در تامین مواد اولیه توسط کارخانه‌های داخلی است.

دکتر سید موید علویان گفت: شیوع هپاتیت B در کشورمان به دلیل انجام واکسیناسیون نوزادان از سال 73 و افراد شاغل در حرف پزشکی از میزان متوسط 2 تا 5 درصد و در 20 سال قبل به کمتر از 2 درصد در حال کاهش است. همچنین واکسیناسیون افراد جوان در طی سالهای اخیر توانسته است آنها را نسبت به این بیماری ایمن کند.

رییس شبکه هپاتیت کشور عنوان کرد: تقریبا بیش از 80 تا 90 درصد داروهای هپاتیت B در داخل کشور تولید می شوند.

وی با بیان اینکه کمبود داروی بیماران هپاتیت B جدی است، تصریح کرد: پروتکل‌های درمانی و داروها در کشور فراهم شده است ولی در حال حاضر تهیه داروها حتی داروهای تولید داخل نیز برای مردم مشکل شده است و علت آن عدم هماهنگی در تامین مواد اولیه توسط کارخانه‌های داخلی است.

علویان تصریح کرد: هپاتیت D با هپاتیت B همراه بوده و باعث آسیب کبدی بیشتری می‌شود که درمان آن نیز مشکل است، تنها داروی اینترفرون است که فقط در 20 درصد موارد اثرگذار بوده و برای افرادی که تاثیری ندارد باید پیوند کبد انجام گیرد.


ویدیو مرتبط :
هپاتیت A و B

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز توزیع سه داروی کمیاب بیماران «MS»


رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، از عرضه داروهای کمیاب بیماری ام اس از صبح امروز(یکشنبه) در داروخانه‌های تحت پوشش این جمعیت خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، از عرضه داروهای کمیاب بیماری ام اس از صبح امروز(یکشنبه) در داروخانه‌های تحت پوشش این جمعیت خبر داد.

ظاهر رستمی با اعلام خبر خوش در حوزه داروهای کمیاب بیماران «ام اس» گفت: داورهایی همچون «آمپیرا»، «تای سابری» و «هیومیرا» از داروهای موردنیاز و کمیاب بیماران ام اس است که جمعیت هلال احمر بر اساس نیاز این گروه از بیماران و درخواست انجمن ام اس نسبت به واردات این داروهای مورد نیازاقدام کرده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان این نوع داروها می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه از انجمن «ام اس» به داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت داروهای خود اقدام کنند، گفت: سازمان تدارکات پزشکی از ابتدای امسال تاکنون، 7060 عدد داروی آمپیرا وارد کشور کرده است.

رستمی در ادامه از ورود 3024 عدد دیگر نیز خبر داد و افزود: این تعداد دارو تا دو ماه پاسخگوی نیاز بیماران «ام اس» است و این درحالی است که تعداد موردنیاز داروی امپیرا در کشور سالانه 35 هزار عدد است.

وی با بیان اینکه در این مرحله همچنین 96 عدد داروی «هیومیرا» وارد کشور شده است، افزود: نیاز واقعی به این دارو هم سالانه 1500 تا 2000 عدد است که این تعداد وارد کشور شده است.

داروی «تای سابری» شنبه هفته آینده توزیع می‌شود

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین در مورد داروی «تای سابری» که یکی دیگر از داروهای مورد نیاز بیماران «ام اس» است؛ گفت: سالانه به 2000 عدد از این نوع دارو نیازمندیم که جمعیت هلال احمر در این مرحله 200 عدد وارد کرده است و از شنبه آینده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رستمی در پایان گفت: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر آمادگی دارد در صورت همکاری دستگاه‌های مربوطه، تمام داروهای کمیاب را وارد کشور کند.