اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داروهای شادی‌بخش تهدیدی جدید برای نسل جوان/ اعلام آمار کشفیات درد مردم را دوا نمی‌کند



داروهای شادی‌بخش ,مواد مخدر

داروهای شادی‌بخش تهدیدی جدید برای نسل جوان/ اعلام آمار کشفیات درد مردم را دوا نمی‌کند

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به استفاده از داروهای ان.پی.اس که به مواد غذایی گیاهی یا شادی‌بخش‏ها مشهورند هشدار داد و گفت: اعلام آمار کشفیات مواد مخدر درد مردم را دوا نمی‌کند، خانواده‌ها نگرانند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بابک دین‌‏پرست در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان گفت: ایران، همسایه کشوری مانند افغانستان است که بزرگترین تولیدکننده تریاک و حشیش به شمار می‏‌رود و باید در مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از آن بسیار مراقب جوانانمان باشیم.

وی ادامه داد: موادمخدر بعد از فقر و نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‏‌ای از بحران‏های مهم دنیا محسوب می‏‌شود و امروز زحمات زیادی برای مبارزه با آن در کشور صورت می‏‌گیرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: طبق آمار سازمان ملل 10 میلیون نفر در دنیا در چرخه موادمخدر فعالیت دارند و قاچاقچیان موادمخدر درآمدهای میلیارد دلاری از این راه کسب می‏کنند.

دین‌پرست با بیان اینکه 45 درصد زندانیان کشور مربوط به جرائم موادمخدر است، اظهار داشت: برای مردم آمار کشفیات مواد یا مجازات مهم نیست بلکه تقاضای مردم این است که دسترسی آسان به موادمخدر و جولان معتادان در مکان‏های عمومی شهر از بین برود.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه‌‏ها را نسبت به مواد مخدر تغییر دهیم، گفت: آسیب‏های ناشی از اعتیاد نظیر ایدز به ما ضربه‏‌های زیادی می‏‌زند.

وی با اشاره به اینکه اولین دلیل شیوع ایدز در ایران استفاده از سرنگ‏های مشترک است، اضافه کرد: هم اکنون 5 هزار و 233 مرکز ترک اعتیاد در حوزه ماده 15 در کشور وجود دارد که 89 درصد آنها غیردولتی هستند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه برای ایجاد مراکز ماده 16در استان گیلان مشکلی وجود ندارد از مسئولان استانی خواست تا برای جمع‏‌آوری و نگهداری زنان معتاد که در حال حاضر فقط یک مرکز در شهر رشت وجود دارد 2 مرکز دیگر در شرق و غرب گیلان ایجاد شود.

دین‏ پرست با تأکید بر تعیین تکلیف موسسه آرامش دو گیتی در گیلان، تصریح کرد: هرچه زودتر مراکزی که غیرمجاز هستند تعطیل شوند و اگر دنبال مجوز هستند و مورد تاکید دستگاه‏‌های مربوطه هستند باید هر چه زودتر به آنها مجوز داده شود.

وی افزود: از سوء‏ استفاده افرادی که مراکز ترک اعتیاد دارند جلوگیری کنید که این امر با نظار‏ت‏های مستقیم و مستمر ایجاد می‏‌شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‏های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به استفاده از داروهای ان.پی.اس که به مواد غذایی گیاهی یا شادی‌بخش‏ها مشهورند هشدار داد و گفت: جلوگیری از استفاده این مواد در اجلاس بین‏‌المللی سازمان ملل، در دستور کار قرار گرفته است و هم اکنون بسیار از کشورها با آن دست و پنجه نرم می‏‌کنند.

وی گفت: 45 درصد جمعیت زندانیان کشور مربوط به جرائم موادمخدر است و هنوز پس از تصادفات رانندگی، مرگ و میر ناشی از مرگ غیرطبیعی به موادمخدر اختصاص دارد.

دین‌پرست با بیان اینکه طبق آمارهای سازمان ملل در سال 2012 حداقل 230 میلیون نفر در دنیا برای یک بار هم که شده مواد مخدر مصرف کرده‏‌اند، ادامه داد: در ایران نیز این آمار به یک میلیون و 235 هزار نفر می‏‌رسد که 10 درصد این جمعیت را زنان تشکیل می‏‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: گیلان رتبه چهاردهم از نظر اعتیاد در کشور داراست و هنوز پس از تصادفات رانندگی، مرگ و میر ناشی از مرگ غیرطبیعی به موادمخدر اختصاص دارد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
یا معصومه به درد من دوا بده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۱ فیلم ایرانی بخش مسابقه ی جشنواره ی فیلم فجر اعلام شد



 

۱۱ فیلم ایرانی بخش مسابقه ی جشنواره ی فیلم فجر اعلام شد

 

سری اول فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر با اعلام نام ۱۱ فیلم جدید ایرانی مشخص شد.

روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، تعدادی از فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) جشنواره فیلم فجر پس از ۴ هفته كار شبانه روزی هیئت انتخاب این دوره جشنواره و بازبینی بیش از ۹۰ فیلم رسیده متقاضی حضور در این بخش، اعلام شد و اسامی فیلم های دیگر این بخش نیز متعاقبا، اعلام خواهد شد.

بر این اساس، ۱۱ فیلمی كه تاكنون حضورشان در بخش مسابقه جشنواره بیست و نهم فیلم فجر قطعی شده است، عبارتند از:

۱) آسمان محبوب (داریوش مهرجویی)

۲) راه آبی ابریشم (محمد بزرگ نیا)

۳) ۳۳ روز (جمال شورجه)

۴) جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)

۵) گزارش یك جشن (ابراهیم حاتمی كیا)

۶) عملیات سكوت (حمید بهمنی)

۷) خاك و آتش (مهدی صباغ زاده)

۸) آلزایمر (احمدرضا معتمدی)

۹) آقایوسف (علی رفیعی)

۱۰) ورود آقایان ممنوع (رامبد جوان)

۱۱) گلچهره (وحید موسائیان)

تاكید بر این نكته ضروری است كه این فهرست قرار است تكمیل شود و فهرست نهایی به شمار نمی آید.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه به دبیری «مهدی مسعودشاهی» در تهران برگزار می شود..... / خبرگزارى ایسنا