اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دارالفتوی مصر عضویت در داعش را حرام کرد


«ابراهیم نجم» سخنگوی رسمی دارالفتوی مصر، پیوستن جوانان به گروه تروریستی داعش را حرام دانست.

خبرگزاری فارس: به نقل از «سومریة نیوز»، دارالفتوی مصر، در فتوایی، پیوستن به گروه تروریستی داعش را حرام اعلام کرد.

«ابراهیم نجم» سخنگوی رسمی دارالفتوی مصر، در طی مصاحبه با رسانه‌ها گفت : « آن‌ چیزی که ما از داعش در کشورهای عراق و سوریه، شاهد هیستیم، پدیده‌ای است که در خدمت دشمنان اسلام قرار دارد.»

این شخصیت اهل سنت در ادامه، گروه تروریستی داعش را عامل گمراهی برخی جوانان دانست که به اسم دین در حال کشتار و ویرانی در کشورهای اسلامی هستند.

سخنگوی رسمی دارالفتوی مصر، اضاف کرد: «گروه داعش، در فهم آیات و احادیث به خطا رفته و در استنباط احکام شرعی گمراه شده‌اند.»

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام – داعش- بامداد سه‌شنبه گذشته با قشون‌کشی به عراق، شهر موصل و استان نینوی را به اشغال درآورد و هم اکنون درگیری های سنگینی در استان‌های صلاح‌الدین، الانبار، کرکوک و نینوا و برخی مناطق دیگر بین ارتش، گروههای مردمی، عشایر و نیروهای پیشمرگه با گروه تروریستی داعش جریان دارد.


ویدیو مرتبط :
بازداشت هفت تن در اسپانیا به اتهام عضویت در داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعلیق عضویت مصر در اتحادیه آفریقا به دلیل کودتا



تعلیق مصر در اتحادیه آفریقا

اتحادیه آفریقا مشارکت مصر در فعالیت‌های‌ این اتحادیه را تعلیق کرد

اتحادیه آفریقا در واکنش به عزل مرسی و انحلال دولت مصر، مشارکت این کشور در تمامی فعالیت‌های این اتحادیه را به تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسکای نیوز گزارش داد که اتحادیه آفریقا مشارکت مصر در فعالیت‌های این اتحادیه را تعلیق کرد.

«ادمور کامبودزی» دبیرکل شورای صلح و ثبات اتحادیه آفریقا تاکیدکرد که بعد از نشست این شورا بر اساس قوانین این اتحادیه مشارکت مصر در همه فعالیت های اتحادیه تا زمان فعالیت قانون اساسی تعلیق خواهد شد.

یک منبع بلندپایه در این اتحادیه تاکید کرد که این اقدام واکنشی طبیعی از سوی این اتحادیه در قبال تعلیق شدن قانون اساسی در کشورهای عضو است.

 

پس از اتمام ضرب الاجل ۴۸ ساعته ارتش به سیاستمداران برای رسیدن به راهکاری درباره بحران مصر، سرانجام ارتش تهدیدات خود را عملی کرد و مرسی را از قدرت برکنار، قانون اساسی را تعلیق و رئیس دادگاه قانون اساسی مصر را رئیس جمهور موقت اعلام کرد./فارس