اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادگاه دو مداح مشهور تهرانی برگزار شد


دادگاه رسیدگی به اتهامات دو مداح تهرانی که در پی شکایت رییس جمهوری و رییس دفتر وی در قوه قضاییه مطرح شده روز دوشنبه در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: دادگاه رسیدگی به اتهامات دو مداح تهرانی که در پی شکایت رییس جمهوری و رییس دفتر وی در قوه قضاییه مطرح شده روز دوشنبه در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

در این جلسه دادگاه که به ریاست قاضی ˈپیرعباسیˈ برگزار شد، وکلای متهمان و وکلای رییس جمهوری و رییس دفتر وی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، کیفر خواست توسط نماینده دادستان قرائت شد و پس از آن وکلای مداحان به دفاع از موکلان خود پرداختند.

یکی از وکلای دولت در این باره به خبرنگار ما گفت: با برگزاری این جلسه ختم دادرسی اعلام شده و منتظر صدور رای دادگاه هستیم.

این وکیل با بیان این که وکلای متهمان دفاعی در رد اتهام موکلان خود نداشتند، افزود: آن ها تلاش کردند به نحوی عنصر معنوی جرم را توجیه کنند و گرنه در اصل وقوع جرم با وجود مدارک مستند و متقن تردیدی نبود.

وی با تاکید بر این که احترام و جایگاه این دو مداح محفوظ است، ادامه داد: توقع نبود که این مداحان از ادبیات و الفاظی استفاده کنند که در جامعه بازتاب های خاصی ایجاد می کرد.

این وکیل بابیان اینکه افکار عمومی این نوع ادبیات و حرف زدن را علیه مسوولان نمی پسندد، افزود: افکار عمومی انتظار عدالت را از محاکم قضایی دارند.

وی مجازات در نظر گرفته شده برای این اتهامات را در قانون مجازات اسلامی، حبس و یا جزای نقدی بیان کرد و افزود: در دو کیفرخواست صادر شده، عناوین اتهامی ˈم.الفˈ و ˈس.حˈ، تهدید به قتل، توهین و هجو مطرح شده است.


ویدیو مرتبط :
دادگاه متهم نفتی برگزار شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام حکم دادگاه دو مداح مشهور



علام حکم دادگاه دو مداح مشهور

دادگاه انقلاب تهران حاج‌منصور را از اتهام تهدید به قتل اسفندیار رحیم‌ مشایی تبرئه کرد و برای سعید حدادیان به اتهام توهین به مقامات دولتی جریمه نقدی در نظر گرفت. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی سخنرانی ‌منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و رئیس دفتر وی در ماه رمضان سال گذشته، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.

انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را در پی داشت؛ از اعتراض به ادبیات آنان تا مشکوک و  سیاسی خواندن پخش سخنرانی‌ها 8 ماه بعد و در آستانه خانه‌نشینی 11 روزه رئیس جمهور.

شکایت از حاج‌منصور بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از حاج‌سعید بر اساس ماده 608 همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.

شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه، پرونده مداحان را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواستی 30 صفحه‌ای برای آنها را به دادگاه ارجاع داد اما جلسه اول محاکمه به دلیل فوت عموی وکیل مشایی برگزار نشد.

دومین جلسه دادگاه نیز با وجود حضور وکلای طرفین دعوا، به دلیل نقص کیفرخواست مربوط به شکایت رئیس جمهور به زمان دیگری موکول شد.

اما در نهایت، دادگاه مداحان ساعت 10 صبح روز دوشنبه اول آبان با حضور نماینده دادستان در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار و آخرین اظهارات و دفاعیات نماینده حقوقی دولت و وکلای طرفین اخذ شد.

بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه 26 انقلاب هفته گذشته صادر کرده، حاج‌منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه شده است.

همچنین سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

این رأی که به گفته یک منبع مطلع، مراحل قانونی را طی کرده و آماده ابلاغ است، «بدوی» بوده و حکم صادره ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است./فارس