اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادگاه اپل و سامسونگ بالاخره تمام شد



اخبار,دادگاه معروف اپل و سامسونگ

 

اخبار - دادگاه معروف اپل و سامسونگ تمام شد:

سامسونگ 930 میلیون دلار خسارت می دهد/دادگاه جدید اواخر همین ماه

سرانجام قاضی کوهkoh حکم خود در مورد اختلاف حقوقی ناشی از نقض ثبت اختراع اپل توسط سامسونگ را صادر کرده و ضمن رد درخواست اپل برای منع دائمی فروش محصولات سامسونگ،کمپانی کره ای را محکوم به پرداخت 930 میلیون دلار کرد.

اما قاضی دادگاه در کالیفرنیا درخواست اپل برای منع دائمی فروش محصولات مشخص در پرونده سامسونگ را رد کرد و قرار شد سامسونگ همچنان به فروش محصولات مورد اختلاف خود با اپل در امریکا ادامه دهد.

در واقع آنچه قاضی صادر کرده طوری است که نه سیخ بسوزد و نه کباب! هم اپل به حق اش می رسد و هم سامسونگ می تواند با فروش محصولات خود در امریکا خسارت پرداختی را به نوعی جبران کند.

در واقع سامسونگ محکوم شد که ثبت اختراعات اپل را نقض کرده اما می تواند محصولات مرتبط خود با این نقض حقوقی را همچنان در امریکا به فروش رساند.

دادگاه در سال 2012 ابتدا حکم به پرداخت جریمه 1.05 میلیارد دلاری از سوی سامسونگ به اپل داد و با اعتراض کمپانی کره ای دادگاه دوم رقم مذکور را به 929.8 میلیون دلار کاهش داد.

اما اپل با اعتراض مجدد درخواست منع فروش محصولات سامسونگ را داد که دادگاه موکول به 2014 شد و حالا هم رقم فیکس شده و هم حکم اصلی مبنی بر رد درخواست اپل صادر شده است.

اپل منهای این پرونده، پرونده دیگری مبنی بر نقض ثبت اختراعاتش توسط سامسونگ روی گلکسی اس 3 را دنبال می کند و رسیدن به یک توافق قبل از موعد رسمی دادگاه به شکست انجامیده و دادگاه جدید اواخر همین ماه برگزار خواهد شد.

هنوز معلوم نیست سامسونگ دوباره جریمه ای سنگین انتظارش را می کشد و یا با اپل به توافق می رسد. باید منتظر شد و دید چه اتفاقی رخ می دهد.

اخبار  - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
شرکت اپل در مقابل دادگاه ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سامسونگ بالاخره اپل را از پای درآورد



اخبار,اخبار علمی,سود سامسونگ در سال 2013

 
اخبار علمی - سامسونگ بالاخره اپل را از پای درآورد

سرانجام سامسونگ موفق شد پس از مدتها رقابت با اپل ، با ثبت سود چشمگیر ، از رقیب سرسخت خود سبقت بگیرد.

شرکت سامسونگ در سه ماهه پایانی سال 2013 به سود سرشاری دست پیدا کرده است.

انتشار گزارش تراز سود مالی این شرکت نشان می دهد که سود سامسونگ در سه منتهی به پایان سال 2013 و در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن در حدود 6 درصد افزایش یافته و به 7 میلیارد و هشتصد میلیون دلار رسیده است.

این گزارش حاکی است در بازه زمانی ماه های اکتبر و دسامبر فروش سامسونگ با افزایش 5 درصدی به 4. 55 میلیارد دلار رسیده است.

اما بسیاری از کارشناسان دلیل افزایش غیر منتظره سود این شرکت را در بخش فروش تلفن های همراه ، سرمایه گذاری گسترده سامسونگ در بخش تبلیغات می د انند. علاوه بر اینکه تقاضای بالایی برای گوشی های ارزان قیمت نیز در این موضوع بی تأثیر نبوده است. بطوریکه مدل های گلکسی و ساعت های هوشمند گالکسی ؟ این شرکت به دلیل هزینه های بالای تمام شده آنها با استقبال بسیاری روبرو نبوده اند.
 
این در حالی است که در چین ، سامسونگ رقیب بسیار جدی مثل اپل دارد که به تازگی با بزرگترین اپراتور جهان در این کشور قرارداد بسته است. 

اخبار علمی - بازار خبر