اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادن سود، شرط پس دادن پول ممنوع حج!



 

 

 

 

در حالی كه بعد از فتاوای مراجع تقلید درباره اشكال داشتن نحوه ثبت نام برای عمره، این ثبت نام ممنوع اعلام شد، برخی بانك ها برای پس دادن پول مشتریان سود مبلغ را طلب می كنند!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ثبت نام شده‌هائی كه قصد داشتند با وام جعاله به عمره بروند، دچار مشكل شده‌اند.

پس از اینكه اعلام شد وام حج عمره غیرشرعی است صبح دیروز (چهارشنبه) مردم با مراجعه به شعب بانك ملت از مسئولین شعب پیگیری وضعیت ثبت نام قسطی حج عمره را می‌كردند و بانك ملت بازپس گیری پیش پرداخت 300 هزار تومانی ثبت نام را غیرممكن دانسته و از مردم خواست كه نسبت به پرداخت الباقی مبلغ ثبت نام (500 هزار تومان) و تسویه وام اقدام كنند. بانك، همچنین در صورت عدم امكان پرداخت نقدی این مبلغ، مسئولیت شرعی این موضوع و ربوی بودن "جعاله حج" را متوجه ثبت نام كننده‌ها دانست!

جالب آنكه مسئول وام یكی از شعب بانك ملت در پاسخ به این سوال كه اگر ثبت نام كننده توانایی ثبت نام نقدی حج را داشت كه از تسهیلات "جعاله حج" استفاده نمی‌كرد، گفت: دریافت كنندگان وام حج تا زمانی كه اقدام به تسویه وام نكنند باید سود 14 درصد آن را بپردازند!.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس کل بانک مرکزی:پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده ها در راه شورای پول و اعتبار



 

 

رئیس کل بانک مرکزی:پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده ها در راه شورای پول و اعتبار

 

رئیس کل بانک مرکزی از ارائه طرح افزایش نرخ سود سپرده های بانکی برای ماه های باقی مانده از سال جاری به شورای پول و اعتبار خبر داد.

محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره افزایش نرخ سود سپرده ها تا پایان سال جاری، اظهار داشت: بانک مرکزی پیشنهاد افزایش نرخ سود سپردهای بانکی را در آینده نزدیک به شورای پول و اعتبار خواهد برد.

وی گفت: اگر اعضاء و سیاست گذاران شورای پول و اعتبار موافقت کنند بانک مرکزی بلافاصله نرخ جدید سپرده ها تا پایان سال را اعلام خواهد کرد.

به گزارش فارس، شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده های بانکی در بسته سیاستی نظارتی امسال به این صورت تصویب کرد که نرخ سود سپرده های یکساله ۵/۱۲درصد و سپرده های دو، سه، چهار و پنج ساله نیز به ترتیب ۱۳، ۱۴، ۵/۱۴ و ۱۵باشد.

کاهش نرخ سود سپرده ها در بسته سال ۹۰ موجب شد تا در ماه های ابتدایی سال که موج آن هم اکنون هم در بازار مشهود است تغییراتی در بازار ارز و سکه و بعضاً سرمایه ایجاد شود چراکه دارندگان سرمایه های نقدی ترجیح دادند برای کسب سود بیشتر سپرده های خود را از بانک ها خارج کرد و در بازارهای سودآور تر سرمایه گذاری کنند.

به همین دلیل بود که بانک مرکزی تصمیم گرفت تا یک بار دیگر پیشنهاد تغییر نرخ سود سپرده ها را به شورای پول و اعتبار ببرد..... /  خبرگزارى فارس