اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادستان کل کشور چقدر حقوق می گیرد؟


یكی از خبرنگاران درباره‌ی پرداخت حقوق مدیران بانكی سوال كرد كه محسنی‌اژه‌ای با خنده گفت كه حقوق آنان از حقوق من و شما زیادتر است و این موضوع با خنده خبرنگاران همراه شد. در ادامه خبرنگار دیگری میزان حقوق محسنی‌اژه‌ای را جویا شد كه وی با خنده پاسخ داد، حقوق من از حقوق شما زیادتر است.

بیستمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضایی باز هم مانند نشست قبلی با محوریت اطلاع‌رسانی در مورد نتایج جدیدی از پرونده‌ی فساد مالی اخیر برگزار شد.

این نشست دارای حاشیه‌های جالب توجهی بود كه برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

- سخنگوی قوه قضاییه با 5 دقیقه تاخیر در ساعت 14:35 وارد سالن شد.

- محسنی‌اژه‌ای در ابتدا با یادآوری این كه امروز اولین سالگرد برگزاری جلسات سخنگویی است، اظهاركرد: از مهرماه سال گذشته تاكنون حدود20 نشست خبری برگزار شده كه می‌توان گفت تقریبا هر دو هفته یك‌بار این جلسات برگزار و 389 سوال از سوی نمایندگان رسانه‌ها مختلف پرسیده شده است.

- سخنگوی قوه قضاییه با تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه در خصوص شیوه اطلاع‌رسانی جلسات سخنگویی یادآور شد: البته ضعف های گاه و بی‌گاه نیز وجود داشت كه امیدواریم در آینده این میزان اندك برطرف شود.

- محسنی‌اژه‌ای پیشنهاد كرد خبرنگاران سوالات خود را در رابطه با پرونده فساد مالی اخیر مطرح كنند و سپس توضیحات خود را ارایه كند كه این شیوه خلاف روال همیشگی جلسات سخنگوی قوه قضاییه بود. وی در ادامه به شوخی گفت كه ابتدا شما خبرنگاران سوالات خود را بپرسید كه بعد نگویید بنده خیلی حرف می‌زنم.

ـ حدود ساعت 19 خبرنگار سوالات خود را در رابطه با پرونده‌ی فساد مالی اخیر مطرح كردند كه نكته قابل توجه در سوالات این بود كه به علت كثرت خبرنگاران، برخی از خبرنگاران به صورت ایستاده سوالات خود را پرسیدند.

ـ محسنی‌اژه‌ای درپاسخ به سوالی درباره‌ی شكایت معاون اول رییس جمهور این موضوع را تایید كرد. در این هنگام یكی دیگر از خبرنگاران پرسید كه آیا آقای «مشایی» نیز از شما شكایت كرده است؟ كه سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد من چنین چیزی نشنیده‌ام.

ـ سوالات خبرنگاران تا ساعت 15 ادامه یافت كه محسنی‌اژه‌ای یادآور شد كه اغلب سوالات شما مربوط به شخص آقای خاوری است و به ماهیت موضوع اصلی، كمتر پرداخته شد است.

ـ یكی از خبرنگاران درباره‌ی پرداخت حقوق مدیران بانكی سوال كرد كه محسنی‌اژه‌ای با خنده گفت كه حقوق آنان از حقوق من و شما زیادتر است و این موضوع با خنده خبرنگاران همراه شد. در ادامه خبرنگار دیگری میزان حقوق محسنی‌اژه‌ای را جویا شد كه وی با خنده پاسخ داد، حقوق من از حقوق شما زیادتر است.

ـ پس از توضیحات سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص پرونده فساد مالی اخیر، وی اعلام كرد كه به دلیل این كه باید در جلسه ای حضور یابد، خبرنگاران حداكثر 10 دقیقه برای طرح سوالات خود وقت دارند كه این موضوع با اعتراض خبرنگاران مواجه شد.

ـ در انتهای این نشست، خبرنگارانی كه موفق به طرح سوالات خود نشده بودند، محسنی‌اژه‌ای را تا درب خروج همراهی كردند و سوالات خود را پرسیدند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
پایان نامه کیفر خواست دادستان در حقوق ایران با تاکید بر قانون آیین دادرسی کیفری 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادستان کل کشور: سران فتنه قطعاً محاکمه می‌شوند



 

 

دادستان کل کشور: سران فتنه قطعاً محاکمه می‌شوند

 

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اقدامات اخیر سرانه فتنه قابل گذشت نیست و قطعاً‌ آنها محاکمه می‌شوند گفت: بسیاری از دستگیرشدگان حوادث 25 بهمن در همان مرحله اول آزاد شدند ولی مجرمان همچنان در بازداشت هستند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح شنبه در حاشیه جلسه فرماندهان آگاهی کشور گفت: افرادی که در طول سال گذشته و امسال در جریان فتنه با‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی که دشمنان اصلی کشور هستند همراهی کردند ظلم بزرگ و جنایت عظیمی را مرتکب شده‌اند. این افراد در حالی که در 25 بهمن ماه زمانی که مردم شیرینی راهپیمایی 22 بهمن را در ذهن خود ثبت می‌کردند با همراهی دشمنان قسم خورده همصدا شده و دوباره جنایت آفریدند.

وی افزود: این افراد و به خصوص مسببین اصلی این حادثه مطمئناً باید به کیفر برسند زیرا مردم را برای آشوب مجدد و ناامنی و به آتش کشیدن اموال عمومی به خیابان‌ها دعوت کردند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اقدامات اخیر سران فتنه قابل گذشته نیست، گفت: آنها بعد از نصیحت تمام دلسوزان و هشدار خواص همچنان بر اقدامات مجرمانه و غیرقانونی خود پافشاری کردند و باید منتظر کیفر باشند.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: امروز مردم ما در ذهن خود سران فتنه را به کیفر رساندند و بالاترین تنفر خودشان را از آنها اعلام کردند و درخواست آنها از دستگاه قضا برای برخورد با سران فتنه به حق است.

دادستان کل کشور در مورد آمار دستگیرشدگان در حوادث 25 بهمن گفت: در این چنین حوادث معمولاً ‌ممکن است افرادی دستگیر شوند. بلافاصله با بررسی ‌های ابتدایی برخی آزاد شوند زیرا در درگیری‌های خیابانی افرادی کم گناه و بیگناه در معرض اتهام قرار می‌گیرند. لذا هر عددی که گفته شود عدد کاملی نیست.

وی افزود: بسیاری از دستگیرشدگان حوادث 25 بهمن در همان مرحله اول آزاد شدند ولی مجرمان همچنان در بازداشت هستند.

محسنی اژه‌ای در مورد دستگیری عامل شهادت صانع ژاله و منافقان در روز 25 بهمن گفت: در مورد جریان 25 بهمن متاسفانه تعدادی در دام آمریکا و اسرائیل قرار گرفتند و برخی هم با نفسیاتی که داشتند خودشان هم اقداماتی کردند و افرادی هم از بیرون کشور مردم را دعوت کردند.  از سوی دیگر جریان‌های ضدانقلاب به طور عموم پشت سر قضیه بودند. منافقین هم تمام توان خود را گذاشتند که برخی از آنها دستگیر شدند ولی در مورد دستگیری قاتلین شهید ژاله و اینکه کسی اعتراف کرده خبری ندارم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه شکی نیست که عده‌ای آشوبگر مسلح در جریان 25 بهمن حضور داشتند، گفت: هم اکنون در حال بررسی و بازجویی از برخی دستگیرشدگان و متهمان اصلی هستیم و به زودی اطلاع رسانی می‌کنیم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که رئیس قوه قضائیه گفته‌اند مصلحت ایجاب نمی‌کند که فعلاً سران فتنه را دستگیر کنیم چون آنها امامزاده می‌شوند، گفت: قبلاً هم گفتم این افراد حتماً کیفر اقدامات مجرمانه و جنایتکارانه خود را می‌بینید...../تحلیل:عصرایران