اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خیز «یاهو» برای شبكه‌های اجتماعی


هیات مدیره «یاهو»، خرید سرویس وبلاگ و شبكه اجتماعی «تامبلر» را به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار تصویب كرده است. یاهو برای رقابت با شركت‌هایی مثل «گوگل»، «فیس‌بوك» و «توئیتر» اقدام به خرید این وب‌سایت مستقر در نیویورك كرده كه بیشتر كاربرانش جوان هستند

تهران امروز: هیات مدیره «یاهو»، خرید سرویس وبلاگ و شبكه اجتماعی «تامبلر» را به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار تصویب كرده است. یاهو برای رقابت با شركت‌هایی مثل «گوگل»، «فیس‌بوك» و «توئیتر» اقدام به خرید این وب‌سایت مستقر در نیویورك كرده كه بیشتر كاربرانش جوان هستند.

بنا به گزارش‌ها، این انتقال از قبل قطعی شده هرچند یاهو و تامبلر هنوز در این باره اظهارنظری نكرده‌اند. در صورت قطعی شدن، این بزرگ‌ترین معامله «ماریسا مایر» مدیرعامل «یاهو» خواهد بود. «مایر» كه ۳۷ سال دارد و قبلا از مدیران اجرایی گوگل بوده در نزدیك به یك سالی كه به یاهو پیوسته چندین خرید دیگر انجام داده اما تامبلر بزرگ‌ترین آنها به‌شمار می‌رود. تامبلر به‌عنوان یك شركت مستقل كار خود را ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود «دیوید كارپ»، رئیس و بنیان‌گذار ۲۶ ساله تامبلر در سمت خود باقی بماند. او این وب‌سایت را در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی كرد. تحلیلگران معتقدند یاهو با خرید تامبلر سعی دارد تا حضور پررنگ‌تری در شبكه‌های اجتماعی پیدا كند و بتواند در رقابت با گوگل، فیس‌بوك و توئیتر كاربران جوان را جلب كند.

 ارزش تامبلر در آخرین قیمت‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلار تعیین شده بود، بنابراین مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار نشان از افزایش ارزش این وب‌سایت دارد. تامبلر طبق آنچه در صفحه اول خود اعلام كرده میزبان ۱۰۸ میلیون وبلاگ و حاوی ۵۰.۷ میلیارد مطلب است. این سرویس با اینكه حضور چشمگیری در موبایل دارد اما در درآمدزایی موفق نبوده و تاكنون از گرفتن آگهی هم خودداری كرده است. البته تامبلر از ماه آوریل سال گذشته به‌صورت محدود آگهی گرفته اما به گزارش «فوربس»، درآمد آن در سال ۲۰۱۲ فقط ۱۳ میلیون دلار بوده است. هنوز مشخص نیست آیا پس از مالكیت یاهو پذیرش آگهی در تامبلر افزایش خواهد یافت یا نه.

یاهو كه در سال‌های اولیه رشد اینترنت بزرگ‌ترین نام بود هنوز هم با ۷۰۰ میلیون بازدید ماهانه یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های اینترنتی دنیاست اما در موبایل حضور محدودی دارد و در رده‌بندی موتورهای جست‌وجو هم از گوگل عقب‌تر است. یاهو در سال گذشته 1000 نفر را اخراج كرد و هنوز بر سر اینكه آیا باید بر اخبار رسانه‌ها تمركز كند یا بر تكنولوژی و ابزارك‌ها، اختلاف نظر وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
تحلیلی بر شبكه های اجتماعی و ماهواره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش شبكه های اجتماعی به نامه رحیمی به احمدی نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,نامه رحیمی به احمدی نژاد

 

پس از انتشار نامه رحیمی به احمدی نژاد و حرف های افشاگرانه او انتظار می رفت كه شبكه های اجتماعی زودتر از تمام خبرگزاری ها و روزنامه ها دست به تحلیل و پخش این خبر كنند كه این اتفاق هم افتاد.

با جست وجوی هشتگ رحیمی در توییتر و سایر شبكه های اجتماعی به راحتی می توانید به نظرات مردم دسترسی پیدا كنید و آنها را بخوانید. در ابتدای زمان انتشار این نامه خیلی از كاربران شبكه های اجتماعی تصور می كردند كه این خبر در حد یك شایعه است و به همین خاطر روی تایم لاین ها از سایر كاربران به دنبال منبع بودند اما در ادامه وقتی نامه را كامل خواندند بار دیگر موج شبكه های اجتماعی درباره احمدی نژاد و كارهای او در هشت سال ریاست جمهوری اش در توییتر و سایر شبكه های اجتماعی بازنشر شد.

 بسیاری از كاربران رحیمی را كسی می دانند كه تاوان دوستی با رییس جمهور سابق را می دهد و عده ای دیگر می گویند احمدی نژاد باید به حرف هایی كه آن زمان درباره رحیمی زده است، وفادار باشد. این در حالی است كه در شبكه های اجتماعی گروه سومی هم به وجود آمد و این گروه با منتشر كردن هزینه ها و قیمت زندگی در دولت نهم و دهم به طور كلی شروع به انتقاد از احمدی نژاد و رحیمی كردند.

 

اینكه قیمت نان و بنزین و دلار و... سال ٨٤ چقدر بوده و سال ٩٢ چقدر شده است یكی از بیشترین بحث هایی است كه در شبكه های اجتماعی با هشتگ احمدی نژاد و رحیمی گذاشته شده است. خیلی از كاربران شبكه های اجتماعی نوشته اند كه امیدواریم تمام كسانی كه این گونه حق مردم را خورده اند، محاكمه شوند.

 حتی برخی خطاب به احمدی نژاد نوشته اند كه نامه رحیمی را جواب بده تا مردم متوجه شوند كه در زمان دولت شما چه اتفاقاتی افتاده است. بیشترین بحثی كه میان كاربران رد و بدل می شد فساد های اقتصادی در دولت گذشته بود كه مردم با وجود مشكلات و تورم بالابه سختی زندگی می كردند و عده ای در كمال آرامش بودند.

 

هشتگ مربوط به این اتفاق به نام خود رحیمی است كه مردم همچنان درباره او و احمدی نژاد در حال نوشتن هستند. اما كاربران شبكه های اجتماعی به رحیمی گفته اند كه نام نماینده هایی كه هركدام نزدیك به ٧٠ میلیون تومان برای انتخابات پول گرفته اند را منتشر كن تا مردم بیشتر با این افراد آشنا شوند.

 

تعداد زیاد این نمایندگان به شدت مورد تعجب مردم در شبكه های اجتماعی قرار گرفته است. كاربران در شبكه های اجتماعی به بخش های خاصی از این نامه مثل «سروش آسمانی»، «لجبازی» و «دوست و دشمن» در پست های خود اشاره می كنند.

اخبار سیاسی - روزنامه اعتماد