اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خون ۳ بی گناه را دامن قاتل را گرفت



 

خون ۳ بی گناه دامن قاتل را گرفت

 

مردی كه در پی اختلاف ملكی با فردی، رستوران وی را به آتش كشیده و مرگ ۳ مشتری آن را رقم زده بود، پس از ۴ سال در یكی از محله های كمیجان دستگیر شد.

 

عامل جنایت به انگیزه انتقام گیری از صاحب رستوران، این حادثه تلخ را رقم زد و پس از فرار، به زندگی پنهانی اش ادامه داد.

روز دوشنبه گزارش مردمی در اختیار ماموران آگاهی كمیجان قرار گرفت، مبنی بر این كه مردی كشاورز كه در یكی از محله های شهر سكونت دارد، به طور غیرقانونی سلاح در خانه اش نگهداری می كند.

ماموران برای بررسی موضوع با هماهنگی قضایی به خانه این مرد اعزام شدند و پس از جست وجو، سلاحی پیدا نكردند.

بنابراین مرد صاحبخانه به نام هاشم را برای تحقیقات به پلیس آگاهی كمیجان انتقال دادند.

مرد میانسال در بازجویی های پلیسی مدعی شد هیچ گونه سلاحی را در خانه اش نگهداری نمی كند و به اشتباه دستگیر شده است.

تصویر متهم با یك قاتل مطابقت داشت

ماموران هنگام تحقیق از وی متوجه شدند مشخصات هویتی و تصویر وی با یك متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی استان فارس مطابقت دارد.

بنابراین با احتمال این كه او همان متهم فراری باشد، به بازجویی از وی پرداختند تا عاقبت روز گذشته مرد میانسال راز ۳ جنایت را فاش كرد.

اعتراف عامل جنایت

هاشم ـ متهم به قتل ـ با اعتراف به قتل ۳ زن و مرد، به پلیس گفت: سال ها پیش با صاحب یك بنگاه املاك در مرودشت استان فارس آشنا شده و با او قطعه زمینی را معامله كردم؛ اما در جریان این معامله با یكدیگر اختلاف پیدا كردیم.

متهم افزود: مشاجره و اختلا ف هایمان ادامه داشت تا این كه تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم.

بنابراین عصر روز ۲۹ اسفند سال ۸۵ یك گالن بنزین برداشتم و به رستوران او رفتم.

كینه ای كه حادثه ساز شد

متهم به قتل درباره آتش زدن رستوران گفت: چند بار نام او را صدا زدم كه از آشپزخانه بیرون آمد و از من خواست محل كارش را ترك كنم. دوباره از او خواستم به اختلاف ملكی مان پایان دهد كه توجهی نكرد و خواست با پلیس تماس بگیرد.

من هم با عصبانیت گالن بنزین را روی بخاری ای كه كنار میز ۲ مشتری بود، ریختم كه ناگهان شعله های آتش همه جا را فراگرفت و از ترس آن محل را ترك كردم.

عامل جنایت ادامه داد: چند روزی در خیابان های شهر سرگردان بودم تا این كه توسط یكی از دوستانم مطلع شدم در جریان آتش سوزی رستوران، ۲ زن و یك مرد مشتری بشدت دچار سوختگی شده و بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان جان باخته اند.

پس از این حادثه به اتهام مرگ آنها تحت تعقیب قرار گرفتم. بنابراین به روستای زادگاهم بازگشته و به طور پنهانی به زندگی ام ادامه دادم. پس از ۴ سال فرار، وقتی به ملاقات خانواده ام رفته بودم، دستگیر شدم. خون ۳ زن و مرد بی گناه دامان مرا گرفت و در مدت فرار مدام عذاب وجدان داشتم.

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مركزی دراین باره گفت: با اعتراف عامل ۳ جنایت، كارآگاهان جنایی آگاهی كمیجان به استعلام از پلیس آگاهی استان فارس پرداختند كه معلوم شد گفته های متهم صحت دارد و تحقیقات دراین باره ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین 



ویدیو مرتبط :
قطرات خون تومیشودگل سرخ دامن کربلا/بانوای محمدقاضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گذشت از خون فرزند به شرط ساختن مسجد توسط ۲ قاتل



 

 

خبر حوادث

 

 

روزنامه خراسان:روز ۱۱ مرداد سال ۸۰ به قاضی وقت جنایی پایتخت خبر رسید جوانی به نام محسن که در یک درگیری خیابانی مجروح شده بود روی تخت بیمارستان جان باخته است. اعلام این خبر کافی بود تا به دستور حسینی کوه کمره ای، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای افشای پشت پرده این جنایت به تکاپو بیفتند. بررسی های اولیه نشان می داد دو برادر به نام های مصطفی و امید، محسن را با ضربات چاقو از پا درآورده اند. تحقیقات میدانی اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار پلیس گذاشت.


مردی که صحنه درگیری را از نزدیک دیده بود به مأموران گفت: دو برادر ضارب از قبل با محسن اختلاف داشتند. آن ها پیش از این چند مرتبه با یکدیگر درگیر شده بودند اما اختلافشان به حدی نبود که به قتل منجر شود. روز حادثه، محسن سوار بر خودرواش از کوچه می گذشت که مصطفی و امید مقابل خودرواش ایستادند و راهش را سد کردند. نمی دانم به چه دلیل اما آن ها به محسن فحاشی کردند و همین کار او را عصبانی کرد. وقتی او می خواست از خودرواش پیاده شود مصطفی و امید به طرف او حمله کردند و با چاقو چند ضربه به او زدند. این حادثه آن قدر سریع اتفاق افتاد که هیچ کس نتوانست دخالت کند و وقتی محسن غرق در خون روی زمین افتاده بود چند نفر او را به بیمارستان رساندند. بعد از آن دیگر هیچ کس دو برادر را ندید و معلوم نشد آن ها به کجا فرار کردند.


بررسی های بیشتر حاکی از آن بود اختلاف دو برادر با محسن از سال ها قبل و در جریان برگزاری جشن عروسی یکی از اهالی محله آغاز شده است. آن ها به دلیل نامعلومی با یکدیگر درگیر شده بودند و همین درگیری، آن ها را به دشمنانی دیرینه تبدیل کرده بود.


در شرایطی که تردیدی در قاتل بودن مصطفی و امید وجود نداشت قاضی حکم جلب آن ها را صادر کرد اما جست وجوها برای یافتن آن ها راه به جایی نبرد. در همین حال خانواده دو متهم به قتل نیز اعلام کردند بعد از این حادثه فرزندانشان را ندیده اند و از سرنوشت آن ها اطلاعی ندارند. با این وجود تحقیقات در این باره ادامه یافت اما کارآگاهان نتوانستند ردی از دو قاتل فراری پیدا کنند. این در حالی بود که خانواده مقتول همچنان پرونده را پیگیری می کردند و خواستار دستگیری و مجازات قاتلان بودند.


با این حال ۱۰ سال پس از این حادثه بار دیگر پرونده به جریان افتاد تا به اتهام دو قاتل فراری به صورت غیابی رسیدگی شود. در جریان برگزاری این جلسه که در شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضایی بعثت برگزار شد اولیای دم بر خلاف اظهارات گذشته شان اعلام کردند در صورتی که دو متهم هزینه ساخت یک باب مسجد را تقبل کنند حاضرند از قصاص آن ها چشم پوشی کنند.


پدر محسن گفت پسرم دیگر بین ما نیست و با قصاص دو جوان دیگر او زنده نمی شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم اگر دو قاتل یک مسجد بنا کنند از خون پسرم بگذرم. این شرط با استقبال خانواده دو متهم مواجه شد و آن ها اعلام کردند به زودی یک باب مسجد خواهند ساخت. این در شرایطی است که هیچ کس از سرنوشت دو قاتل فراری اطلاعی ندارد و معلوم نیست آن ها در چه شرایطی به سر می برند..../روزنامه خراسان