اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خوشگذرانی داعش/تصاویر



اخبار بین الملل - خوشگذرانی داعش/تصاویر
تصاویر خوشگذرانی داعش با دلارهای نفتی و کشتار مردم عراق و سوریه
 

اخبار,اخبار بین الملل, تصاویر خوشگذرانی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل, تصاویر خوشگذرانی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل, تصاویر خوشگذرانی داعش

 اخبار بین الملل - افکار نیوز
 


ویدیو مرتبط :
چگونگی تولد داعش و تصاویر اولیه از داعش "دزدان اسلامی"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هویت و تصاویر رهبران داعش منتشر شد




اخبار بین الملل - توسط معاون وزیر امور خارجه عراق؛
هویت و تصاویر رهبران داعش منتشر شد

 شبکه تلویزیونی العربیه تصاویر و هویت فرماندهان بلندپایه گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را منتشر كرد.

 اخبار,اخبار بین الملل,رهبران داعش

 

این شبكه متعلق به عربستان سعودی كه از دوبی پخش می‌شود، گفته است كه اطلاعات مذكور را به شکلی انحصاری به دست آورده است و قرار است امشب جمعه ساعت نه و نیم به وقت سعودی گزارشی در این باره در برنامه «صناعة الموت» (صنعت مرگ) پخش شود. همه فرماندهان گروه داعش که شش نفر هستند و نامشان در فهرست افراد تحت تعقیب در جرایم تروریستی قرار دارد، عراقی هستند. این اطلاعات را معاون وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای در اختیار العربیه قرار داده است.

چهارتن از این فرماندهان از رهبران ارتش عراق در دوره صدام حسین بودند. این چهار نفر پیشتر در بازداشت به سر می بردند که در بازداشتگاه آمریکایی «بوکا» در شهر عراقی ‌ام قصر نگهداری می‌شدند.

ابوبکر البغدادی
نامش ابراهیم البدری است. کنیه سابقه‌اش ابو دعاء بود. استادیار در رشته مطالعات اسلامی، امام جماعت مسجد احمد بن حنبل در سامراء، امام جماعت مسجدی در بغداد و سپس مسجدی در فلوجه بود. نیروهای آمریکایی او را ۴ ژانویه ۲۰۰۴ دستگیر کردند و حدود ۳ سال را در زندان گذراند. تشکیلاتی با نام، «ارتش اهل سنت» تاسیس کرد و پس از آن به القاعده پیوست. او مرد سوم تشکیلات القاعده در عراق شد و پس از آن جانشین ابو عمر البغدادی در این تشکیلات شد.

ابو ایمن العراقی
از مهم‌ترین مسئولان داعش است. او از فرماندهان ارتش عراق در دوره صدام بود. هم اکنون عضو شورای فرماندهی نظامی داعش است که از ۳ نفر تشکیل می‌شود. کنیه‌اش در عراق ابو مهند السویداوی بود. متولد سال ۱۹۵۶ است و از افسران سازمان اطلاعات نیروی هوایی دوره صدام بود. سال ۲۰۰۷ دستگیر شد و حدود ۳ سال را در زندان گذراند. پس از آن در سال ۲۰۱۱ به دیرالزور سوریه رفت و اکنون فرماندهی داعش در ادلب، حلب و کوه‌های لاذقیه را بر عهده دارد.

ابو احمد العلوانی
نامش ولید جاسم العلوانی است. از افسران ارتش عراق دوره صدام بود. او عضو شورای فرماندهی نظامی ۳ نفره داعش است.

ابو عبد الرحمن البیلاوی
نامش اسماعیل نجم است. کنیه‌اش ابو اسامه البیلاوی بود. ساکن الخالدیه در استان الانبار است. ۲۷ ژانویه سال ۲۰۰۵ دستگیر و به بوکا انتقال داده شد. او از افسران ارتش عراق در دوره صدام بود. او از اعضای شورای فرماندهی نظامی ۳ نفره داعش بود. او ریاست شورای مرکزی داعش را عم بر عهده داشت و اخیرا در خالدیه الانبار کشته شد.

حجی بکر
نامش سمیر عبد محمد الخلیفاوی است، از افسران سابق ارتش عراق در دوره صدام بود. وظیفه ارتقای تسلیحاتی را بر عهده داشت. در زندان بوکا بازداشت بود و پس از آزادی، به القاعده پیوست. او مهم‌ترین عضو داعش در سوریه بود اما اخیرا کشته شد.

ابو فاطمه الجحشی
نامش نعمه عبد نایف الجبوری است. مسئولیت عملیات داعش در جنوب عراق و سپس کرکوک و مناطق دیگر را بر عهده داشت.
اخبار بین الملل - بهار نیوز