اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خوشرو: سلاح هسته ای در دست اسرائیل تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت است



اخبار,اخبار بین الملل,سلاح هسته ای

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه در کمیته مسائل خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی این سازمان سخنرانی کرد.

غلامعلی خوشرو  در این سخنرانی گفت: گرچه جامعه بین المللی با وضعیت دشواری در صحنه امنیت بین المللی مواجه است، لیکن جمع بندی موفقیت آمیز مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 ثابت کرد حتی در چنین شرایطی می توان از طریق انجام مذاکرات جدی مبتنی بر رویکرد برد- برد، به راه حل های صلح آمیز برای پیچیده ترین مسائلی فنی و سیاسی دست یافت.

 

خوشرو ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه و غیرقانونی شورای امنیت گفت: این تحریم ها مشکلات زیادی برای مردم ایران ایجاد کرد اما هیچگاه نتوانست سیاست اصولی و منسجم ایران در عمل به تعهدات و پیگیری حقوق هسته ای خود از جمله حق غنی سازی در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را تغییر دهد.

 

وی افزود: برجام ثابت کرد که سیاست ایران در پیشبرد برنامه هسته ای اش مبتنی بر منطق، عقلانیت و اخلاق بوده است.

نماینده دائم کشورمان در تبیین موضع اصولی ایران در خصوص خلع سلاح هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران امحاء کامل سلاح های هسته ای را به عنوان یک ضرورت امنیت بین المللی و یک تکلیف منطبق بر معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) مورد تاکید قرار می دهد.

 

وی با ابراز نگرانی از نبود پیشرفت واقعی در زمینه خلع سلاح هسته ای گفت: بودجه های عظیمی که به نوسازی زرادخانه های هسته ای اختصاص یافته حاکی از این است که کشورهای دارنده سلاح هسته ای به جای پایبندی به تعهدات خویش، در پی حفظ نامحدود تسلیحات هسته ای خود هستند.

سفیر کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است به طور فعال در کلیه تلاش های بین المللی برای نجات بشریت از خطرسلاح های هسته ای و جلوگیری از اشاعه آنها مشارکت نماید.

 

در همین زمینه وی ابتکار ایران برای ارائه یک قطعنامه جدید و ایجاد سازوکاری جدید در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای آغاز گفتگوهای فراگیر و متمرکز در خصوص تدابیر موثر برای دستیابی به جهان عاری از سلاح هسته ای را اعلام کرد.

وی با اشاره به ضرورت و اولویت ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای در خاورمیانه گفت: سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی نتیجه اعمال استانداردهای دوگانه توسط برخی کشورهای هسته ای و عدم رعایت تعهداتشان در حوزه عدم اشاعه تسلیحات هسته ای است.

 

وی افزود وجود سلاح هسته ای در دستان رژیمی که تجاوز، اشغال و ارتکاب جنایت جنگی جزو خصوصیات اصلی اش است، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت کشورهای عضو ان پی تی در منطقه خاورمیانه است.

اخبار بین الملل - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
تهدیدی جدی علیه قایقهای تندرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولاند: تسلیحات هسته‌ای ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و جهان است/برای امنیت اسرائیل هر کاری می‌کنیم



 تسلیحات هسته‌ای ایران , برنامه هسته ای ایران

اولاند: تسلیحات هسته‌ای ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و جهان است/برای امنیت اسرائیل هر کاری می‌کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه پس از ورود به سرزمین اشغالی درباره ایران و گفت‌وگوهای سازش موضع‌گیری کرد.

 «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در بدو ورود به اسرائیل در جمع خبرنگاران با ابراز امیدواری عمیق درباره نتیجه‌بخش بودن مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل گفت: گفت‌وگوهای صلح باید به پایان بحران و تمامی ادعاها منجر شود و من می‌خواهم تاکید کنم که ما تمام تلاش خود را برای صلح و امنیت اسرائیل به کار می‌گیریم.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز که یکی از محورهای اصلی مذاکرات وی با مقامات اسرائیلی خواهد بود نیز گفت که کشورش تکثیر تسلیحات هسته‌ای به خصوص در ایران را خطری بزرگ می‌داند و مدعی شد: «تسلیحات هسته‌ای در ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و تمامی جهان است.»

اولاند در ادامه گفت: می‌خواهم تاکید کنم که ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا صلح و امنیت اسرائیل محقق شود.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت: تا زمانی که مطمئن نشویم ایران به کار گسترش تسلیحات هسته‌ای نمی‌پردازد، تحریم‌ها را متوقف نمی‌کنیم.

وی همچنین به عبری از اسرائیل به عنوان دموکراسی قدرتمند یاد کرد که باید به خود افتخار کند، و گفت: «فرانسه موضع اسرائیل درباره ایران را جدی تلقی می‌کند و شکافی در این مورد بین ما وجود ندارد.»

/فارس