اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«خوشرو» به سازمان ملل می رود؟


منابع دیپلماتیک می‌گویند واشنگتن احتمالاً برای نماینده تازه معرفی شده ایران در سازمان ملل روادید صادر می‌کند.

خبرگزاری فارس: منابع دیپلماتیک می‌گویند انتظار می‌رود دولت آمریکا برای «غلامعلی خوشرو» که به تازگی برای نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل انتخاب شده روادید صادر کند.

وزارت خارجه ایران اعلام کرد که «غلامعلی خوشرو» به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد انتخاب شده است. با این حال مشخص نبود که آیا واشنگتن انتخاب وی را تأیید کرده یا خیر.

خبرگزاری انگلیسی رویترز بامداد پنجشنبه از قول برخی منابع دیپلماتیک از جمله یک مقام ارشد ایرانی گزارش داد دولت آمریکا به احتمال زیاد آقای خوشرو را برای تصدی این سمت تأیید خواهد کرد.

یک مقام ارشد ایرانی به رویترز گفته انتصاب آقای خوشرو از قبل در سطح بالا بین مقامات ایران و آمریکا مورد بحث قرار گرفته بود.

یک منبع دیپلماتیک غربی هم گفت: «خوشرو قبلاً به عنوان سفیر در هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل بوده و در صورتی که اتفاق عجیبی نیفتد، وی از طرف سازمان ملل تأیید می‌شود.»

در همین حال یک مقام آمریکایی هم به رویترز گفت: «ما از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران غلامعلی خوشرو را به عنوان نماینده دائم خود در سازمان ملل انتخاب کرده آگاه هستیم.»


ویدیو مرتبط :
نمایندگان سازمان های غیردولتی در سازمان ملل در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از پایان مذاکرات هسته ای، «نهاوندیان» به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل به نیویورک می رود/ هدف روحانی از انتخاب نهاوندیان چیست؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - بلومبرگ ادعا کرد ؛
پس از پایان مذاکرات هسته ای، «نهاوندیان» به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل به نیویورک می رود/ هدف روحانی از انتخاب نهاوندیان چیست؟

رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور ایران همچنین «کارت سبز» دارد که به او اجازه ی اقامت دائم و اشتغال و سفر به سراسر آمریکا را به او می دهد.

حسن روحانی رئییس جمهور ایران احتمالا رئیس دفترش را که تحصیلکرده آمریکا است، به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی می کند.

به گزارش تیک به گفته ی دو دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل و یک دیپلمات اروپایی که خواستار عدم افشای نامشان نبودند، روحانی در حال بررسی معرفی محمد نهاوندیان برای سفیری ایران در سازمان ملل است. نهاوندیان 60 ساله دارنده مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا است.

ایران گزینه ی پست نمایندگی در سازمان ملل را پس از پایان دور فعلی مذاکرات هسته ای معرفی می کند.

سوزان مالونی عضو برجسته اندیشکده بروکینگز می گوید: تصمیم روحانی برای معرفی نهاوندیان که نماینده ایران در مذاکرات با سیاستمداران آمریکایی بوده قصد او برای بهبود روابط با آمریکا را نشان می دهد.

وی می افزاید: نهاوندیان فردی است که به روحانی نزدیک است و این انتخاب بدین معناست که رئیس جمهور سرمایه گذاری بیشتری در سیاست خارجی خواهد کرد.

نهاوندیان سال گذشته به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران انتخاب شد. او مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه تهران و مدرک دکترای خود را از دانشگاه جورج واشنگتن در آمریکا گرفته است.

رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور ایران همچنین «کارت سبز» دارد که به او اجازه ی اقامت دائم و اشتغال و سفر به سراسر آمریکا را به او می دهد.

به گفته ی یک مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشد، دارندگان شهروندی آمریکا می توانند مناصب دیپلماتیک در سازمان ملل داشته باشند.

در سپتامبر 2013، نهاوندیان یکی از مشاورانی بود که روحانی را در سفر به نیویورک همراهی کرد.

از زمان قطع روابط تهران و واشنگتن، سفیر ایران در سازمان ملل بلندپایه ترین مقام ایرانی در آمریکا به شمار می آمده است.

اخبار سیاست خارجی - تیک