اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خوزستان خرماپزان شد!


هوای شهرهای مختلف استان خوزستان از روز گذشته خرماپزان شده است.

خبرگزاری فارس: هوای شهرهای مختلف استان خوزستان از روز گذشته خرماپزان شده است.

هوای نقاط مختلف این استان طی چند روز گذشته با رطوبت بالا و به اصطلاح شرجی همراه بوده است.

این پدیده امروز شدت بیشتری پیدا کرده و به گفته جنوبی‌ها هوای منطقه را خرماپزان کرده است.

هر ساله معمولا از اوایل مرداد و شهریورماه رطوبت هوای استان اوج گرفته و در برخی روزها نفس را در سینه حبس می‌کند.

در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نیز وضعیت به همین مراتب است و از شب گذشته شرجی، هن هن نفس‌های شهروندان را بالا برده است.

*رطوبت فعلی 71 درصد


در خصوص وضعیت هوای منطقه، رئیس اداره هواشناسی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین دمای هوای شهرستان 48 درجه و کمترین دما 29 درجه سانتیگراد بوده است.

سعید ابراهیمیان تصریح کرد: دمای کنونی هوا 29 درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت با افزایش دو درجه‌ای همراه بوده است.

وی بیان کرد: همچنین بیشترین میزان رطوبت 73، کمترین میزان 10 و رطوبت فعلی 71 درصد گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان با اشاره به پیش بینی هوا ادامه داد: هوا صاف همراه با پدیده شرجی و مه رقیق صبحگاهی گزارش می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت باد جنوب شرقی و سرعت آن 15 تا 30 کیلومتر است.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: همچنین دید افقی شش تا سه کیلومتر و ارتفاع موج نیز 30 تا 90 سانتی متر گزارش شده است.

وی در پایان با اشاره به تداوم وضعیت شرجی عنوان کرد: پدیده شرجی تا اواسط هفته جاری در منطقه پابرجاست.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم فوتبال فولاد با دو محروم به داربی خوزستان می رود



 

 

تیم فوتبال فولاد با دو محروم به داربی خوزستان می رود

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: دو بازیکن فولاد قادر به همراهی تیم خود در دیدار با نفت آبادان نیستند.

حسین ابن قاسم اظهار داشت: کریم شاوردی در دیدار گذشته فولاد در لیگ برتر در مقابل پرسپولیس، سومین کارت زرد خود را در فصل جاری دریافت کرد تا دیدار حساس فولاد خوزستان در برابر صنعت نفت آبادان را از دست بدهد.

وی افزود: میثم خسروی مدافع چپ فولاد نیز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، یک جلسه از همراهی تیم خود در رقابت های لیگ برتر محروم شده است.

ابن قاسم توضیح داد: البته باشگاه فولاد خوزستان نسبت به رای کمیته انضباطی معترض بوده و درخواست تجدید نظر خود را ارائه کرده و حال باید دید که آیا با این درخواست موافقت خواهد شد یا خیر.

سرپرست تیم فولاد خوزستان عنوان کرد: سعید رمضانی و جلال کاملی مفرد نیز که از موثرترین بازیکنان فصل قبل فولاد بودند همچنان مصدوم هستند و قادر به همراهی تیم خود همانند نیستند.

تیم های فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان عصر روز جمعه نوزدهم شهریورماه برای سومین بار در تاریخ مسابقات لیگ برتر به مصاف هم می روند.

این دو تیم تنها در لیگ برتر دوم با هم دیدار کرده اند و در سایر ادوار این رقابت ها، به دلیل عدم حضور یکی از آنها و یا هر دو، امکان برگزاری دیدار بین آنها وجود نداشته است.

در دیدار رفت آن پیکارها که در آبادان برگزار شد، دو تیم به تساوی  دو بر دو دست یافتند اما در دیدار برگشت در اهواز، این تیم فولاد خوزستان بود که با ارائه یک بازی برتر، پیروزی سه بر یک را از آن خود کرد.

بدین ترتیب، تیم فولاد خوزستان در حالی در سومین رویارویی خود به مصاف حریف آبادانی خود می رود که تاکنون در برابر این تیم مغلوب نشده و یک برد و یک تساوی، حاصل کار این تیم در برابر هم استانی خود بوده است.

صنعت نفت آبادان، سومین حضور خود در رقابت های لیگ برتر را تجربه می کند و این در حالیست که در هر دو حضور قبلی خود به نتایج مناسبی دست پیدا نکرد و در هر دو بار، به دسته پایین تر سقوط کرد.