اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خود انصرافی از دریافت یارانه نقدی با پیامک


سازمان هدفمند سازی یارانه ها دو روش را برای خود انصرافی خانوارها از دریافت نقدی یارانه ها اعلام کرد.

واحد مرکزی خبر: سازمان هدفمند سازی یارانه ها دو روش را برای خود انصرافی خانوارها از دریافت نقدی یارانه ها اعلام کرد.

به منظور بهره مندی بیشتر قشرهای آسیب پذیر و اجرای امری خداپسندانه، خانواده ها در صورت انصراف از دریافت یارانه نقدی می توانند به یکی از دو روش زیر اقدام کنند:

1- با ورود به سامانه www.refahi.ir انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کنند.

2- سرپرست خانوار شماره یکی از گزینه های زیر را به انتهای کد ملی خود اضافه کرده و به شماره 300025 ارسال کند.

گزینه ها:

1- انصراف از دریافت کل مبلغ یارانه

2- انصراف از دریافت نیمی از مبلغ یارانه

3- انصراف از ما به التفاوت فاز اول و دوم یارانه نقدی

مثال: کد ملی 0025353178 و انتخاب گزینه 1 ، باید به صورت (00253531781) به شماره 300025 ارسال شود.      


ویدیو مرتبط :
دریافت یارانه نقدی در شهرستان کوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لطفا از دریافت یارانه نقدی انصراف بدهید!



 

یارانه نقدی , یارانه

 

"ضمن قدردانی از مشارکت جنابعالی در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، پیشنهاد می شود چنانچه دارای تمکن مالی برای امرار معاش خود و خانواده محترمتان هستید از دریافت یارانه صرف نظر كنید." این جمله ای است كه از یك سال پیش در ورودی سامانه اینترنتی اعلام حساب خانوار برای پرداخت یارانه نقدی مشاهده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگر چه سازمان هدفمندی یارانه ها پس از شروع واریز یارانه نقدی از مراجعه برخی برای بازگرداندن یارانه نقدی خود خبر داد و شماره حسابی را از بانك ملی ایران برای بازگرداندن یارانه این عده اعلام كرد، اما هیچ وقت مشخص نشد كه این حساب چقدر موجودی دارد و چند نفر پس از دریافت یارانه خود، از ادامه این راه انصراف داده اند.

با این وجود دولت پس از یك سال بار دیگر به این فكر افتاده كه یارانه برخی اقشار را حذف كند. به اعتقاد مسوولان اقتصادی دولت دست كم ۱۰ میلیون نفر می توانند بدون این كه نوسانی در زندگیشان ایجاد شود، یارانه دریافت نكنند.

اگرچه دولت پیش از این تلاش كرد با فرهنگسازی و استفاده از این عبارت كه "این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه جنابعالی کمک به افزایش سهم افراد محروم یا افراد با درآمد پائین خواهد کرد" برخی را به عدم دریافت یارانه ترغیب كند، اما ظاهرا مردم ترجیح دادند تا آخرین لحظه از این امكان استفاده كنند.

در شیوه جدید، قرار است به جای درخواست از مردم به طور عمومی، با آنها مكاتبه شده و از افراد مرفه خواسته شود برای حذف نام خود از فهرست دریافت یارانه نقدی اقدام كنند. اما ظاهرا كار در این مرحله متوقف نمی شود و در صورت عدم مراجعه خود افراد، دولت راسا به حذف یارانه آنها اقدام خواهد كرد.

این اقدام اگر چه با واكنش مجلس روبرو و از سوی رییس آن غیرقانونی اعلام شده است، اما هنوز به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است. باید منتظر بود و دید با آغاز اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و واریز یارانه نقدی افزوده شده، چه تعداد از دریافت این سهم خارج شده اند.... / یادداشت : خبرگزارى ایسنا