اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودکفایی کشور در تهیه پلاسما


مدیرعامل انتقال خون ایران گفت: هم‌اینک در زمینه تهیه پلاسما به‌عنوان یکی از فرآورده‌های خونی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

ایسنا: علی‌اکبر پورفتح‌الله در مراسم قدردانی از خیرین انتقال خون در جهرم، گفت: طی 10 ماه امسال بالغ بر 150 هزار لیتر پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور تهیه شده است.

وی اضافه کرد: این میزان پلاسما نتیجه تبدیل 750 هزار واحد خون بوده که با ارسال آن به معتبرترین مراکز اروپایی به فرآورده‌های مختلف خونی تبدیل و برای رفع نیاز مراکز درمانی داخلی، در سراسر کشور توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: خون و فرآورده‌های خونی ایران به دلیل دقت در آزمایش‌های قبل از اهدا و شیوه اهدا، در سطح جهان از کیفیت بالایی برخوردار دارد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت سازمان انتقال خون تاکنون، بیش از 40 میلیون نفر ایرانی اهدا خون داشته‌اند، فرآینده اهدا خون در سراسر جهان را اقدامی داوطلبانه خواهد و گفت: سازمان انتقال خون واسطه میان ایثارگرترین و نیازمندترین افراد جامعه است.

پورفتح‌الله از بیماران هموفیلی و تالاسمی به عنوان دو دسته از کسانی که زندگی آنان وابسته به خون است یاد و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد مبتلا به هموفیلی در کشور داریم که اکنون وارد دهه پنجم زندگی خود شده‌اند و اخیرا جشن تولدشان را در سازمان انتقال خون ایران برگزار کردند.

این مقام مسئول گفت: با اهدای مستمر خون می توان جلو بیماری‌های قلبی را گرفت و اهدای خون پیوند ویژه‌ای با مجامع مذهبی دارد و جهرم نیز با جایگاه ویژه‌ای که دارد می‌تواند به قطب اهدای خون کشور تبدیل شود.

پورفتح‌الله از مفاهیم عدالت در جامعه را سازمان انتقال خون دانست و خاطرنشان کرد: به سبب مستندسازی، کیفی سازی و آزمایش های مکرر خون و فراورده های خونی در کشور، خون و فرآورده های آن در اقصی نقاط ایران به طور یکسان و با کیفیت عالی به نیازمندان تزریق می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تهیه لایحه بودجه سال 1395 کل کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

8سال پس از خودکفایی گندم در دولت اصلاحات/هر 40 دقیقه یک کامیون گندم وارد کشور می شود



8سال پس از خودکفایی گندم در دولت اصلاحات

هر 40 دقیقه یک کامیون گندم وارد کشور می شود

بر اساس آمار،هر 40 دقیقه یک کامیون گندم از بنادر جنوبی کشور بارگیری می کند.ایران بزرگترین واردکننده گندم از کشور آمریکاست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هشت سال پس از خودکفایی ایران در تولید گندم، رئیس سازمان توسعه تجارت با افتخار از عدم وجود هیچ مشکلی در واردات گندم به کشور خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، روز ۲6 آبان ۱۳۸۳ جشن خودکفایی گندم با حضور سید محمد خاتمی رییس جمهور وقت کشورمان برگزار شد تا ایران از واردات گندم بی نیاز شود، اما طی ۷ سال گذشته که دولتهای نهم و دهم روی کار آمده اند، میزان واردات گندم به کشور هر سال بیشتر شده است تا خودکفایی در تولید گندم که دستاورد دولت اصلاحات بود رنگ ببازد. 

هم اکنون در سال تولید ملی، ایران به بزرگترین واردکننده گندم از کشور آمریکا تبدیل شده است. البته طی هفته های اخیر، خبرهایی مبنی بر تحریم گندم صادراتی به ایران منتشر شد اما امروز حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت، این خبر را تکذیب کرد و گفت ایران بدون هیچ مشکلی گندم وارد می کند؛ گویی هیچ وقت ایران در تولید گندم به خودکفایی نرسیده بود.

بر اساس خبرهای رسمی، ۸ سال پس از خودکفایی ایران در تولید گندم، هم اکنون هر ۴۰ دقیقه یک کامیون در بنادر جنوبی کشور در حال بارگیری گندم وارداتی به کشور است تا نتایج حمایت دولت از تولید داخلی بیش از هر زمان دیگری آشکار شود./فریادگر