اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودکشی مرد 59 ساله از طبقه هشتم بیمارستان رسول اکرم(ص)



خودکشی مرد 59 ساله از طبقه هشتم بیمارستان رسول اکرم(ص)

مرد 59 ساله ای امروز با رفتن به طبقه هشتم بیمارستان رسول اکرم(ص) در تهران خودش را به پائین پرتاب کرد و جان سپرد.

دکتر سید حمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با تایید این خبر به مهر گفت: این مرد 59 ساله که امروز صبح با خانواده برای انجام کارهای درمانی به این بیمارستان مراجعه کرده بود در حین انجام تشریفات بستری ، خودش را به طبقه هشتم بیمارستان رساند و در مقابل دیدگان خانواده ، مسئولان بیمارستان ، نیروهای امدادی ، حراست و ... از بالای ساختمان به پائین پرتاب کرد و در دم جان سپرد.

یکی از مسئولان بیمارستان عنوان کرد: به محض اطلاع از اقدام خودکشی این مرد 59 ساله که مجرد نیز بوده است یک تیم مجرب و و مددکاردر محل حادثه حضور یافته و با بیمار صحبت کرده و تلاش کردند وی را از اقدام به خودکشی منصرف کنند اما قبل از اینکه این اقدامات به نتیجه برسد متاسفانه وی در مقابل دیدگان حاضران خود را به پائین پرتاب کرد.

وی افزود: به گفته مسئولان بیمارستان این مرد سابقه افسردگی شدید و اسکیزوفرنی داشته است و تاکنون 10 بار اقدام به خودکشی موثر اما ناموفق کرده بود.

وی داوود - م ساکن تهران بود./مهر


ویدیو مرتبط :
خودکشی از طبقه هشتم.........

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط مرموز مرد غریبه از طبقه سوم؛ قتل یا خودکشی



 


سقوط مرموز مرد غریبه از طبقه سوم؛ قتل یا خودکشی

 

دو برادر که متهم به قتل مردی جوانی شده اند یک بار دیگر در برابر قضات قرار گرفتند و تاکید کردند اتهامی که به آنها وارد شده بی اساس است و مقتول خودکشی کرده است. این دو برادر متهم هستند مرد مورد علاقه خواهرشان را به قتل رسانده اند.

مرداد ماه پنج سال پیش وقتی که ماموران کلانتری نبرد در محل حادثه حاضر شدند، جسد مرد جوانی را دیدند که غرق در خون کنار پنجره خانه ای افتاده بود. دو برادری که ماموران را باخبر کرده بودند در محل حضور داشتند. آنها مدعی شدند مقتول خودش را از پنجره طبقه سوم خانه آنها به پایین پرت کرده است. وقتی جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت، دو برادر مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها مدعی شدند مقتول برای برقراری ارتباط با خواهرشان وارد خانه آنها شده و زمانی که متوجه حضور دو برادر شده خود را از پنجره طبقه سوم آپارتمان به پایین پرت کرده است.

در حالی که دو برادر قصد داشتند مرگ مرد جوان را خودکشی جلوه دهند، فردی که خود را همسایه دو برادر معرفی می کرد، مدعی شد صحنه قتل را دیده است. او گفت: من دیدم دو برادر، مرد مقتول را از پنجره به بیرون پرت کردند و بعد خون هایی را که در راهرو ریخته بود، پاک کردند. گفته های این مرد در حالی بود که پزشکی قانونی هم اعلام کرد مرد جوان بر اثر سقوط فوت نکرده بلکه این مرد به خاطر ضربه ای که به سرش خورده جانش را از دست داده و بعد از اینکه ضربه به سرش برخورد کرده از پنجره به پایین پرت شده است. هر چند دو برادر همچنان منکر قتل بودند، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان همچنان منکر قتل شدند و گفتند قصد کشتن مرد جوان را نداشتند اما او ترسید و خود را از پنجره به پایین پرت کرد.

این دو برادر در دادگاه گفتند: ما اتهام قتل را قبول نداریم. شب حادثه به صورت سرزده به خانه رفتیم. خواهرم در منزل تنها بود و متوجه شدیم مردی هم در خانه است. او را دنبال کردیم. مرد جوان به سمت طبقه سوم دوید و ما هم پشت سرش رفتیم. وارد اتاق شد و وقتی دید نمی تواند فرار کند به سمت پنجره رفت و خود را از پنجره به بیرون پرت کرد. این دو برادر گفته های شاهد را رد کردند و گفتند که این حرف ها دروغ است.

زمانی که شاهد پرونده برای بیان شهادت در دادگاه حاضر شد، گفته های قبلی اش را رد کرد و گفت: من در بازپرسی گفتم جسد را در کنار پنجره در خیابان دیدم و آنجا خون هم بود. من در مورد داخل خانه متهمان حرفی نزدم. با این حال هیات قضات با اکثریت آرا دو برادر را به قصاص محکوم کردند. رأی صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد. هیات قضات دیوان عالی اعلام کردند با توجه به اینکه شاهد پرونده گفته های خود را پس گرفته و متهمان هم در هیچ یک از مراحل تحقیق به قتل اعتراف نکرده اند، همچنین با توجه به نظریه پزشکی قانونی که در آن معلوم نیست ضربه را کدام یک از متهمان به سر مقتول وارد کرده، رأی صادره نقض شده و رسیدگی به آن به شعبه دیگری موکول می شود.

با توجه به نظر دیوان عالی کشور روز گذشته شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران برای رسیدگی به این پرونده تشکیل جلسه داد. در این جلسه که قاضی محمدی کشکولی ریاست آن را برعهده داشت بعد از اینکه نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد برای دو متهم درخواست مجازات کرد و اولیای دم هم درخواست مجازات قصاص کردند. متهمان در جایگاه حاضر شدند آنها یک بار دیگر اتهام را رد کردند و گفتند نمی دانند ضربه چطور به سر مقتول وارد شده است و آنها در قتل هیچ نقشی نداشتند و مقتول از ترس خودش را به بیرون پرت کرد. متهمان گفتند: ما می خواستیم او را بگیریم. مقتول مسیر خانه را به درستی بلند نبود و داشت فرار می کرد. وقتی در یک اتاق گیر افتاد دیگر نتوانست کاری کند البته به نظر نمی رسید قصد خودکشی دارد، او فکر می کرد می تواند از سه طبقه بیرون بپرد و آسیب نبیند. ما هم بعد از اینکه دیدیم او خود را از پنجره به بیرون پرت کرد به پلیس خبر دادیم اگر قتل کار ما بود این کار را نمی کردیم.... / گزارش : روزنامه شرق