اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودکشی عامل جنایت مسلحانه هولناک درمشهد



مرد سنگدلی که در پی بروز اختلافات خانوادگی و با شلیک گلوله به سوی همسر و فرزندان و خانواده همسرش، 2 تن را مجروح و مادرزنش را به قتل رسانده بود، ساعتی بعد از ارتکاب جنایت مسلحانه، خود را حلق آویز کرد و به زندگی اش پایان داد.

به گزارش خراسان، سپیده دم روز گذشته زنگ تلفن قاضی ویژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران کلانتری فردوسی مشهد در حالی از وقوع جنایتی هولناک در روستای «ریحان» خبر دادند که بر اثر شلیک گلوله توسط فردی ناشناس، زن میانسالی به قتل رسیده و جوان 21 ساله ای به همراه کودک 6 ساله نیز مجروح و به مرکز درمانی منتقل شده اند.

در پی دریافت این خبر بلافاصله «قاضی سید جواد حسینی» برای بررسی موضوع عازم بیمارستان طالقانی مشهد شد.تحقیقات مقام قضایی نشان می داد: زن 50 ساله بر اثر اصابت چند گلوله کلاشینکف جان باخته و پسر 21 ساله نیز قادر به سخن گفتن نیست.

در همین حال پسر بچه 6ساله که هنوز رمقی در بدن داشت هنگام انتقال به اتاق عمل به قاضی ویژه قتل عمد گفت: پدرم با اسلحه و از پنجره منزل مسکونی پدر بزرگم به طرف ما تیراندازی کرد و با شلیک هرگلوله فریاد می زد بمیرید!

با اظهارات این کودک مشخص شد که مقتول و مجروحان همگی اعضای یک فامیل هستند بنابراین قاضی شعبه 211دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستور انتقال جسد قربانی این حادثه وحشتناک به پزشکی قانونی را صادر کرد و برای ادامه تحقیقات به محل وقوع جنایت در روستای «ریحان» رفت. مسیر خون های ریخته شده در پذیرایی بزرگ منزل روستایی و آثار به جا مانده از شلیک های متعدد گلوله بیانگر آن بود که مهاجم مسلح از پنجره دارای حفاظ به داخل پذیرایی شلیک کرده است این درحالی بود که یک گلوله سالم نیز در کنار پنجره کشف شد.

افرادی که از این حادثه تاسف بار جان سالم به در برده بودند عنوان می کردند چهره قاتل را ندیده اند اما صدای او را که می گفت بمیرید! شنیده اند که شبیه صدای احمد (داماد خانواده) بوده است. تعدادی از اهالی روستا نیز که با صدای وحشتناک گلوله از منازلشان بیرون آمده بودند مردی حدود 35 ساله را دیده بودند که با یک دستگاه پراید از محل گریخته و شلوار کردی به تن داشته است. تحقیقات میدانی قاضی حسینی همچنین بیانگر آن بود که مهاجم مسلح ابتدا در ورودی ساختمان را با کلید از بیرون قفل کرده است تا کسی فرصت فرار نیابد این درحالی بود که آثار به جا مانده از گلوله ها نشان می داد گلوله ای در سلاح کلاشینکف و پس از شلیک های متعدد گیر کرده است و او نتوانسته اعضای دیگر خانواده اش را به قتل برساند و آن ها با قرار گرفتن در گوشه پنجره و دیوار از مرگ حتمی نجات یافته اند.

همسر جوان متهم به قتل در این باره به مقام قضایی گفت: حدود 8 سال قبل همسر و پدرم به خاطر برخی اختلافات خانوادگی با یکدیگر درگیر شدند که آن زمان همسرم در یک درگیری پدرم را با ضربه چاقو مجروح کرد و به همین خاطر هم دیگر او به منزل پدرم رفت و آمد نداشت اما من گاهی به همراه فرزندانم به منزل پدر و مادرم می آمدم.

این درحالی بودکه من و همسرم نیز دارای اختلافات شدید خانوادگی بودیم. او مشروبات الکلی مصرف می کرد و مرا به باد کتک می گرفت تا این که 8 روز قبل باز هم این ماجرا تکرار شد و من با حالت قهر منزلم را ترک کردم و نزد پدر و مادرم آمدم ولی هنوز مدتی نگذشته بود که احمد دختر 3ساله و پسر 6ساله ام را به خانه پدرم آورد و آن ها را به من سپرد. تا این که چند روز قبل دوباره تلفنی با من تماس گرفت و گفت: من اشتباه کرده ام! او از من خواست تا با گرفتن نیمی از مهریه ام و به صورت توافقی از یکدیگر جدا شویم. من هم قبول کردم و قرار بود امروز (صبح شنبه) برای گرفتن طلاق توافقی به دادگاه برویم که ناگهان ساعت 4 صبح و در حالی که همه ما در اتاق خواب بودیم او با سلاح به ما حمله کرد که در این میان پسر 6ساله و برادر 21 ساله ام مجروح شدند و مادرم نیز بر اثر اصابت 4 گلوله جان سپرد.

گزارش خراسان حاکی است: هنوز قاضی ویژه قتل عمد در حال بررسی موضوع و جمع آوری اسناد و مدارک این جنایت هولناک بود که دوباره زنگ تلفن همراهش به صدا درآمد و این بار ماموران انتظامی وی را در جریان کشف جسد حلق آویز مردی در روستای عباس آباد قرار دادند. مشخصاتی که ماموران از متوفی ارائه می دادند با مشخصات عامل جنایت هولناک مطابقت داشت و به همین خاطر بلافاصله قاضی سید جواد حسینی عازم روستای عباس آباد در 35 کیلومتری محل وقوع جنایت شد.

 

پراید متوفی در حالی کنار زمین های کشاورزی متوقف شده بود که آلونکی نیز در میان زمین ها به چشم می‌خورد. مرد 35ساله با استفاده از یک رشته شال گردن خود را از سقف چوبی آلونک حلق آویز کرده و به زندگی اش پایان داده بود. اسلحه کلاشینکف و 16 گلوله باقی مانده در خشاب به همراه یک قبضه چاقو در صندلی جلوی خودرو و یک قبضه چاقو و تبر زین دو لبه که درون پتو بود در صندلی عقب قرار داشت.

 کارشناسان سلاح که به همراه قاضی ویژه قتل عمد در صحنه حادثه حضور داشتند گیر کردن سلاح هنگام شلیک را تایید کردند و بدین ترتیب مشخص شد که متوفی همان احمد (داماد خانواده) و متهم تحت تعقیب درجنایت مسلحانه است. بنابراین گزارش ، بررسی ها ی بیشتر درباره این حادثه تلخ همچنان ادامه دارد.

اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
جنایت هولناک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل جنایت هولناک درمشهد،دستگیرشد



عامل جنایت هولناک درمشهد،دستگیرشد

 

سیدخلیل سجادپور - جوان ۳۱ ساله ای که در یک جنایت هولناک، سر برادرش را از تنش جدا کرد و متواری شده بود شب گذشته دستگیرشد.

به گزارش خراسان، شب یکشنبه وقتی عقربه های ساعت روی ۲۱ قفل شده بود زنگ تلفن قاضی ویژه قتل عمد به صدا در آمد و یکی از مأموران کلانتری سیدی، از وقوع جنایتی هولناک در یک منزل مسکونی خبر داد.

او به قاضی موحدی راد گفت: جسد مرد ۴۴ ساله ای که سرش در کنارش قرار دارد داخل یک منزل مسکونی واقع در خیابان خلج مشهد کشف شده است. در پی اعلام این خبر، مقام قضایی دستوراتی را برای حفظ صحنه حادثه صادر کرد و خود نیز عازم محل جنایت شد.

جسد داخل یک اتاق ۱۵ متری در حالی رو به شکم روی زمین افتاده بود که سر آن در کنار پیکر خون آلود قرار داشت و آثار چند ضربه چاقو بر نقاط بالاتنه مقتول نمایان بود.

این گزارش حاکی است: تحقیقات قاضی ویژه قتل در حالی ادامه داشت که کسی داخل این منزل حضور نداشت اما با تحقیقات انجام شده مشخص شد که مقتول به اتفاق برادر و پدرش در این مکان زندگی می کرده است.

مأموران ساعتی بعد موفق شدند یکی از نزدیکان مقتول را که در همان اطراف سکونت داشت شناسایی کنند.

پی گیری این سرنخ، مأموران را به پدر مقتول رساند. او وقتی مورد بازجویی قرار گرفت گفت: پسر ۳۱ ساله ام مرتکب این جنایت شده است و هم اکنون نیز فراری است. پدر مقتول همچنین مدعی شد: فرزندم دارای سابقه بیماری روانی است و مدتی نیز در بیمارستان روانپزشکی ابن سینا بستری بوده است.

او ادامه داد: هر دو فرزندم (مقتول و متهم به قتل) مجرد بودند و با من زندگی می کردند. این مرد در ادامه اظهاراتش ادعا کرد: لحظه وقوع جنایت من خواب بودم و هیچ چیزی متوجه نشدم! این در حالی بود که در بررسی های اولیه مشخص شد که هیچ گونه آثار دفاعی روی بدن مقتول وجود ندارد و او به طرز غافلگیرانه ای کشته شده است.

وی افزود: پسرم پس از ارتکاب جنایت گوشی تلفن همراهش را برداشته و با خودرو پرایدش فرار کرده است.بنابراین گزارش، در پی اظهارات این مرد، قاضی ویژه قتل عمد با اعلام شماره پلاک خودرو متهم از مأموران انتظامی خواست تا با اجرای طرح مهار برای دستگیری متهم اقدام کنند. لحظاتی بعد دستور مقام قضایی به کلیه واحدهای انتظامی و گشت های کلانتری ابلاغ شد و عملیات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه یافت. در همین حال یکی دیگر از برادران مقتول شناسایی شد و بدین ترتیب شماره تلفن متهم در اختیار قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفت.

اعترافات تلفنی متهم به قتل ساعاتی از بامداد روز یکشنبه گذشته بود که مقام قضایی در کنار مأموران انتظامی به دنبال راه حلی برای دستگیری متهم بودند. طرح مهار هم نتیجه ای نداشت اما مأموران انتظامی همچنان به دنبال پراید مورد نظر می گشتند که برادر متهم به دستور قاضی، تلفنی با متهم ارتباط برقرار کرد. سکوت اتاق را فرا گرفت، همه منتظر شنیدن سخنان متهم فراری بودند. مقام قضایی از او سوال کرد: چرا برادرت را کشتی؟ متهم گفت: او «شیشه» می کشید شما که پایپ (آلات استعمال مواد مخدر) او را دیده اید! او پدر و مادرم را هم اذیت می کرد.

شب هم با هم مشاجره کردیم بعد از آن درگیر شدیم و من او را کشتم! این گزارش حاکی است: پس از آن که مدتی قاضی ویژه قتل عمد به طور تلفنی با متهم فراری گفت وگو کرد، متهم گفت: من جا و مکانی برای خوابیدن ندارم حداقل یک پتو برایم بیاورید! در این لحظه برادر متهم با او در اطراف میدان آزادی مشهد قرار گذاشت تا او را برای تسلیم شدن در برابر قانون راضی کند اما وقتی متهم با خودرو به اطراف میدان آزادی رسید ناگهان یکی از خودروهای گشت انتظامی نیز از آن طرف میدان عبور کرد.

متهم با دیدن خودروی گشت فکر کرد که این موضوع تله ای است تا او دستگیر شود به همین خاطر هم از محل فرار کرد و بدین ترتیب ماجرای فرار متهم روانی پیچیده تر شد تا اینکه با تلاش های پلیس ومقام قضایی متهم ساعت 22 شب گذشته دستگیر شد.