اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودرو مفهومی آینده‌دار تویوتا +عکس


امسال قرار است تویوتا در نمایشگاه توکیو 2016 طرفدارانش را غافلگیر کند آن‌هم با یک مفهومی بسیار شگفت‌انگیز. یک کراس‌اوور سه درب به نام ویرا که می‌شود گفت یک تویوتا یاریس واقعی به‌حساب می‌آید.

وب‌سایت پدال: امسال قرار است تویوتا در نمایشگاه توکیو 2016 طرفدارانش را غافلگیر کند آن‌هم با یک مفهومی بسیار شگفت‌انگیز. یک کراس‌اوور سه درب به نام ویرا که می‌شود گفت یک تویوتا یاریس واقعی به‌حساب می‌آید.

مفهومی آینده‌دار تویوتا!

این مفهومی نام ویرا را به این دلیل به خود گرفته است که طراحی آن برگرفته از دو مدل Vitz (Yaris) سوپرمینی و کراس‌اوور RAV4 است. اما برخلاف این دو مدل که از طراحی چندان گیرایی برخوردار نیستند. نتیجه پایانی در این مدل بسیار جالب است. یک کراس‌اوور خیره‌کننده با سقف کوتاه و ویژگی‌های اسپرت.

مفهومی آینده‌دار تویوتا!

به نظر می‌رسد تویوتا با این طراحی جسورانه به دنبال به دست آوردن دل جوانان است و این خود به‌نوعی نشانه‌ای از آیندهٔ کراس‌اوورهای کوپه تویوتا می‌دهد. اگرچه این مدل اکنون یک مفهومی به‌حساب می‌آید و مشخصات دقیق آن در دسترس نیست. ولی ما در بررسی‌هایمان مشاهده کردیم که از دیسک ترمز با نوعی آلیاژ در اندازهٔ بزرگ و وزن سنگین‌تر از معمول استفاده شده بود. کالیپرها هم بزرگ‌تر از اندازهٔ طبیعی به نظر می‌رسیدند. در ویرای کانسپت، باز کردن درها تنها از طریق دوربین‌هایی امکان‌پذیر است که روی آینه‌های بغل تعبیه شده است. به نظر می‌رسد فضای سر (headroom) در عقب خودرو زیاد نباشد بنابراین چینش صندلی‌ها احتمالاً به‌صورت 2+2 باشد. در هفته‌های آینده و در نمایشگاه توکیو، تویوتا شاید در مورد مفهومی ویرا بیشتر به ما بگوید. با توجه به سابقهٔ تویوتا در ارائه مفهومی‌ها، ما زیاد غافلگیر نمی‌شویم اگر بشنویم که با یک کراس‌اوور تمام الکتریکی طرف هستیم.


ویدیو مرتبط :
خودرو های نسل آینده تویوتا-Toyota FV2 Concept 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروهای دم دار آینده +عکس



خودروهای دم دار آینده +عکس

در ذهن انسان همیشه تصویر آینده با خودروهای پرنده همراه بوده است به همین علت طراحان نیز به دنبال راهی برای ساخت این خودروها هستند.

 

طراحان همه روزه در تلاش هستند تا بهترین خودروها را طراحی کنند. آن ها همچنین در میان طرح های عادی خود گاهی دست به کارهای عجیب و غریب می زنند و خودروهایی متفاوتی را برای آینده طراحی می کنند.

 

"آنوپ ام" یک گروه حرفه ای در این زمینه است که تا به حال چندین خودرو برای شرکت های بزرگ مانند کیاموتورز، هوندا و فورد طراحی کرده اند اما در میان همه خودروهایشان یک طرح بسیار عجیب و بلند پروازانه به چشم میخورد و برای آینده ای نه چندان نزدیک آماده شده است.

 

خودروهای دم دار آینده

 

این خودروی دونفره که با نام "دم دار" شناخته می شود از کوسه ها الهام گرفته شده است و داری دمی بلند است. این خودرو تنها یک چرخ در انتهای دمش دارد که از آن برای فرود آمدن و بلند شدن از روی زمین استفاده می کند. این دم از نوعی پلاستیک خاص ساخته شده است که انعطاف پذیری خاصی دارد.

 

بدنه این خودرو از آلیاژهای سبک وزن ساخته خواهد شد به همین علت می تواند به راحتی روی یک دم انعطاف پذیر قرار بگیرد و با موتوری که درون دم طراحی شده است حرکت کند. این دم پس از بلند شدن از روی زمین نقش باله تعادل را بازی می کند و از سقوط خودرو جلوگیری خواهد کرد.

 

خودرویی که گروه آنوپ طراحی کرده است شاید به نظر خیلی بلند پروازانه یا عجیب باشد اما می تواند گامی برای ورود به دنیای خودروهای نسل بعد باشد. آنطور که طراحان در مراسم رونمایی از این طرح گفته اند، خودروی آن ها قرار است تا سال 2040 وارد بازار شود.

 

خودروهای دم دار آینده

 

خودروهای دم دار آینده

 

خودروهای دم دار آینده

 

منبع:yjc.ir