اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +عکس


از لحاظ ایمنی سوبارو فارستر در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، اول از همه برای این اتومبیل 7 کیسه هوای ایمنی و سیستم تقویت اسکلت بدنه اتاق در نظر گرفته شده است.

وب‌سایت عصرخودرو: سیف خودرو، نمایندگی انحصاری محصولات سوبارو ژاپن در ایران، مجوز واردات و عرضه نسخه 2 لیتری توربوشارژر سوبارو فارستر را دریافت کرد.

در رابطه با این پیشرانه می‌توان گفت که همچون سایر پیشرانه‌های سوبارو فارستر، این موتور 2 لیتری توربوشارژر در چهار سیلندر و به صورت تخت یا خوابیده (شبیه به پیشرانه‌های پورشه باکستر و کیمن و 911) است که دارای حجم دقیق 1998 سی سی بوده و از 16 سوپاپ (4 سوپاپ در هر سیلندر) سود می‌برد.

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس

با روشن کردن موتور و رساندن دور آن به 5600 دور بر دقیقه می‌توان 241 اسب بخار قدرت و با نوسان دور بین 2400 الی 3600 دور بر دقیقه می‌توان حداکثر 350 نیوتن متر گشتاور از آن استخراج کرد. نیروی تولیدی نیز به کمک جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT به چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود.

از لحاظ فنی و تجهیزاتی سوبارو فارستر دارای ابعادی 4595 میلی متری در طول، 1735 میلی متری در ارتفاع، فاصله بین دو محور 2640 میلی متری و ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین 220 میلی متری است که از این حجم نسبتا بالا وزنی خالص 1615 کیلوگرمی بدست آمده است. نیروی تولیدی هم توسط سیستم حرکت متقارن و هوشمند تمام چرخ‌های سوبارو برای ایجاد حداکثر کشش و شتاب، همزمان و بی وقفه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود و در شرایط حساس مثل حرکت در جاده‌های لغزنده، می‌تواند نیرو را به میزان مناسب و به صورت هوشمنانه به هر یک از چرخ‌ها منتقل کند.

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس

از لحاظ ایمنی سوبارو فارستر در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، اول از همه برای این اتومبیل 7 کیسه هوای ایمنی و سیستم تقویت اسکلت بدنه اتاق، سیستم ترمز دیسکی خنک شونده مجهز به ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، سیستم کنترل پایداری VDC و شیب سنج و... در نظر گرفته شده است. در تمامی خودروهای سوبارو بخصوص فارستر جهت محافظت از جان سرنشینان، سیستم انتقال قدرت طوری طراحی شده که هنگام برخورد شدید (تصادف) از جلو، مانع ورود موتور و گیربکس به داخل کابین می‌شود و به صورت اهرم مانند خم شده و حرکتی رو به پایین دارند، درست مثل ستون فرمان که در هنگام تصادفات خم می‌شود.

در زیر می توانید ویدیویی را مشاهده کنید که سایت Autotrader پنج دلیل را برای خرید سوبارو فارستر بیان می کند. قطعاً شتاب 6 ثانیه ای برای همه جذاب و قابلیت های آفرود و سطح تکنولوژی محصولات سوبارو بر کسی پوشیده نیست اما اگر به قیمت اعلامی سیف خودرو برای فارستر توربو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که برچسب 245 میلیونی می توانید بسیار را به فکر فرو برد.

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس

در ایران به غیر از قابلیت های آفرود و سطح تجهیزات بازار دست دوم و مقبولیت یک خودرو از فاکتورهای بسیار مهم است که متاسفانه سیف خودرو به عنوان نماینده این برند در ایران نتوانسته آنطورکه شایسته سوبارو است، این برند را در ایران معرفی و عرضه کند و مطمئناً با تمام قابلیت ها و جذابیت هایی که فارستر توربو دارد، کار بسیار سختی در برابر دیگر رقبا مخصوصاً تویوتا RAV4 خواهد داشت.

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس

خودرو سوبارو فارستر به ایران می‌آید +هکس


ویدیو مرتبط :
سوبارو فارستر، خودروی جدید بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رنو "کولیوس" در ایران رونمایی شد؛ پیش‌فروش این خودرو به‌زودی آغاز می‌شود+عکس



کولیوس,رنو کولیوس,پیش فروش رنو کولیوس

رنو "کولیوس" در ایران رونمایی شد؛ پیش‌فروش این خودرو به‌زودی آغاز می‌شود

شرکت پارس خودرو نخستین مراسم معرفی خودروی کولیوس را برای نمایندگی‌های برتر فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، شرکت پارس خودرو و شرکت رنو پارس و همچنین 30 نمایندگی برتر گروه خودروسازی سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش برگزار شد، مصدقی - قائم مقام ارشد شرکت پارس خودرو - با بیان استراتژی این شرکت در زمینه عرضه این خودروی لوکس به بازار کشور گفت: شرکت پارس خودرو به عنوان نخستین خودروساز کشور در تولید و عرضه محصولات لوکس و باکیفیت همواره پیشرو بوده است و با توجه به سابقه درخشان خود این خودرو را انتخاب و در سبد محصولاتش قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت اصالت خودرو در انتخاب آن افزود: با توجه به تجربه خوب شرکت پارس خودرو برای ورود به بازارهای خودروهای وارداتی CBU با شریک تجاری خود شرکت رنو فرانسه وارد مذاکره شدیم و کولیوس را که به عنوان یک محصول اصیل در بازارهای اروپایی مطرح است، جهت عرضه در بازار خودروی کشور انتخاب کردیم.

مصدقی تاکید کرد: شرکت پارس خودرو به دلیل بهره مندی از زنجیره فروش و خدمات پس از فروش گروه و برند ارزشمند خود به عنوان باکیفیت‌ترین خودروساز کشور می‌تواند در عرضه این خودرو و کسب رضایت خریداران آن موفق عمل کند.

قائم مقام ارشد شرکت پارس خودرو با اشاره به نقش نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش برای تشویق مشتریان به خرید خودروی کولیوس گفت: شرکت پارس خودرو از میان نمایندگی‌های فعال گروه خودروسازی سایپا تصمیم بر آن گرفته است تا مسوولیت بازاریابی و عرضه این محصول را به 30 نمایندگی برتر این گروه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای لوکس واگذار کند.

وی تصریح کرد: این 30 نماینده برتر از این پس نمایندگان ما در بازار کشور هستند بنابراین در صورتی نمایندگی دیگری می‌تواند به این گروه بپیوندد که استانداردهای لازم که سختگیرانه است را برای عضویت در آن داشته باشد.

مصدقی افزود: شرکت پارس خودرو با اعتمادی که به نمایندگان منتخب خود دارد بازار این محصول لوکس را در اختیار آنها قرار می دهد بنابراین امیدواریم آنها نیز بالاترین سطح رضایتمندی مشتریان را برای پارس خودرو به ارمغان آورند.

در ادامه این مراسم قادری- معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا - با اشاره به شرکت پارس خودرو به عنوان تولید کننده محصولات لوکس گروه خودروسازی سایپا گفت: شرکت پارس خودرو با تولید محصولات باکیفیت برترین برند گروه خودروسازی سایپا را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص عرضه خودروی کولیوس تاکید کرد: نقطه قوت ما در عرضه این محصول دارا بودن شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش است و بر همین اساس تصمیم بر آن شد تا 30 نماینده برتر گروه سایپا جهت عرضه این محصول برگزیده شوند.

همچنین فروزان مهر- مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه سایپا - در این مراسم اظهار کرد: خودروی کولیوس به لحاظ ویژگیهای فنی و ایمنی نسبت به خودروهای همکلاس خود دارای مزیت رقابتی بالایی است و این خودرو تنها خودروی آفرود واقعی در بازار ایران محسوب می شود و بر همین اساس شعار «اصالت نهایت جذابیت است» را برای این خودروی اصیل انتخاب کرده است.

وی با اشاره به کسب دریافت نشان پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو ان کپ برای این خودرو گفت: در حال حاضر 13 استان جهت عرضه این محصول انتخاب شده‌اند که 15 نماینده از تهران و 15 نماینده دیگر این گروه از استانهای دیگر است.

در پایان این مراسم خودروی کولیوس برای 30 نمایندگی برتر فروش و خدمات پس از فروش منتخب رونمایی و مشخصات فنی و تجهیزات و امکانات رفاهی آن تشریح شد.

پیش فروش این محصول به زودی از طریق نمایندگی‌های منتخب اعلام خواهد شد. /ایسنا