اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروی «مستربین» چوب حراج خورد


«مستربین» کمدین معروف انگلیسی خودروی معروف تصادفی‌اش را به قیمت هشت میلیون پوند به معرض فروش گذاشت.

روزنامه ایران: «مستربین» کمدین معروف انگلیسی خودروی معروف تصادفی‌اش را به قیمت هشت میلیون پوند به معرض فروش گذاشت.

«رووان آتکینسون» که به عنوان «مستربین» همواره در برنامه‌های سریالی‌اش سوار بر این مینی‌ماینر زرد رنگ دیده می‌شد در حالی که کلکسیونی از خودروهای گرانقیمت در خانه‌اش دارد برای فروش این خودروی اسقاطی اطلاعیه صادر کرده است.

این خودرو 18 سال پیش با قیمت 540 هزار پوند در تملک آتکینسون 60 ساله قرار گرفت. به گفته این بازیگر او هرگز به آن به عنوان اتومبیلی سودآور نگاه نمی‌کرد.

مستربین تا به حال دوبار این خودرو را در تصادف اوراق کرده که در یکی از این تصادف‌ها با دریافت 910 هزار پوند غرامت از بیمه، رکورد انگلیس را در پرداخت بیمه‌ تصادف از آن خود کرده است. این خودرو هر دو بار به کارخانه فرستاده و با تعمیر اساسی و در سلامت کامل به صاحبش بازگردانده شده است

به همین خاطر یک تاجر خودرو در لندن در بیانیه فروش خودروی مستربین با استقبال از خرید این خودرو، تبلیغی جانانه برای آن کرده است. دیوید کلارک که بتازگی شریک کاری مستربین نیز شده می‌گوید: «اگر من قصد خرید خودروی کورسی را داشتم قطعاً خودروی آتکینسون را انتخاب می‌کردم چون با تاریخچه‌ای که پشت این خودرو قرار دارد برای یک کلکسیون بسیار جالب است.»

آتکینسون 60 ساله کمدین معروف انگلیسی که سال گذشته از همسرش جدا شده است در پارکینگ خانه‌اش خودروهای گرانقیمتی مثل هوندا NSX، جگوارMK7، آستون مارتینDB2، وینتج فورد فالکن، BMW328 و رولز رویز فانتوم کوپه را نیز دارد.


ویدیو مرتبط :
چوب حراج ... !!! (گلشیفته فراهانی1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"جیغ" چوب حراج می‌خورد !


یكی از نسخه‌های نقاشی «جیغ» ـ شاهكار ادوارد مونش ـ به قیمت پیشنهادی هشت میلیون دلار به حراج می‌رود.

ایسنا:  یكی از نسخه‌های نقاشی «جیغ» ـ شاهكار ادوارد مونش ـ به قیمت پیشنهادی هشت میلیون دلار به حراج می‌رود.

نسخه‌ای از نقاشی معروف «جیغ» ـ شاهكار هنری ادوارد مونش نقاش سرشناس نروژی ـ قرار است در ماه می به قیمت تخمینی هشت میلیون دلار در «ساتبی» نیویورك به فروش برسد.

«جیغ» دوم ماه می در حراجی آثار هنری مدرن و امپرسیونیست «ساتبی» در معرض فروش قرار می‌گیرد. «پیتر اولسن» كه پدرش حامی و دوست مونش بوده است، این اثر هنری را به «ساتبی» ارائه كرده است.

به گفته اولسن درآمد حاصل از فروش این اثر صرف ساخت یک موزه، یک مرکز هنری و یک هتل در زادگاه مونش و پدرش در نروژ خواهد شد.

در حال حاضر سه نسخه از «جیغ» موجود است. دو نسخه از این تابلوی معروف از موزه‌های محل نگهداری به سرقت رفتند اما پس از مدتی به موزه بازگردانده شدند.



مونش نقاشی پاستلی كه «ساتبی» به حراج می‌گذارد را در سال 1895 خلق كرد.

ادوارد مونش هنرمندی است كه جهان او را با نقاشی «جیغ» می‌شناسد. او متولد 12 دسامبر 1863 میلادی است. تابلوی «جیغ» كه معروف‌ترین اثر این نقاش اکسپرسیونیست نروژی است در مجموعه‌ای به نام «کتیبه زندگی» قرار می‌گیرد.

 در این مجموعه، مونش موضوع‌های مختلف زندگی را مانند عشق، ترس، مرگ و دیوانگی بررسی كرده ‌است. كارهای مونش سمبلیك هستند و بیشتر از واقعیت‌های بیرونی، کیفیتی از ذهن را بیان می‌كنند.


این نقاش نروژی در 23 ژانویه 1944 میلادی درگذشت.