اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروی زرهی روسیه رقیب هاموی +عکس


ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه بازدیدی از خودروی زرهی این کشور داشته است. این خودروی زرهی که خیلی‌ها آن را مشابه Batmobile (خودروی معروف بتمن) می‌دانند اما چه مشخصاتی دارد؟

خبرآنلاین: ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه بازدیدی از خودروی زرهی این کشور داشته است. این خودروی زرهی که خیلی‌ها آن را مشابه Batmobile (خودروی معروف بتمن) می‌دانند اما چه مشخصاتی دارد؟

وقتی برای اولین بار «مجازات کننده» (The Punisher) دیده شد و تصاویرش به رسانه‌ها رسید خیلی‌ها تصور كردند كه Batmobile (خودروی معروف بتمن)تبدیل به واقعیت شده است. روس‌ها این خودروی زرهی را در رقابت با خودروی زرهی معروف آمریكا یا همان هاموی (Humvee) ساخته‌اند. مجازات کننده توانایی حمل 10 نظامی را دارد و علاوه بر سلاح نیمه خودكار كه روی سقف آن نصب شده در پهلوهای خود هم مجهز به مسلسل است.

مشخصات فنی خودروی زرهی جدید روسیه که می‌خواهد رقیب هاموی شود/خودروی بتمن با سرعت 150 کیلومتر در ساعت

نظامیان در این خودرو به صورت پشت در پشت می‌نشینند كه بر فضای بیرون دید كامل داشته باشند و بتوانند در موقع لازم سریعا واكنش نشان دهند. این خودروی 4WD یا همان دو دیفرانسیل 12 تن وزن دارد اما مصرف سوختش باعث می‌شود مغزتان سوت بكشد: 100 لیتر در هر 100 كیلومتر! بدنه این خودروی زرهی  به صورت V شكل طراحی شده‌اند تا موج انفجاری یا گلوله‌های مختلف راحت‌تر  دفع  شود.

مشخصات فنی خودروی زرهی جدید روسیه که می‌خواهد رقیب هاموی شود/خودروی بتمن با سرعت 150 کیلومتر در ساعت

این خودروی زرهی ضد گلوله و ضد مین است و به گفته شركت سازنده‌اش قدرت موتور 8 سیلندرش 730 اسب بخار است. بدنه خودرو در مقابل گلوله‌های اسلحه‌های سبك(گلوله های تا 7/62 میلیمتر) و گلوله‌های كالیبر 30 مقاومت می‌كند.

مشخصات فنی خودروی زرهی جدید روسیه که می‌خواهد رقیب هاموی شود/خودروی بتمن با سرعت 150 کیلومتر در ساعت

با وجود وزن سنگین این خودرو با موتور غول آسایش می‌تواند به حداكثر سرعت 150 كیلومتر در ساعت برسد كه در نوع خودش بی‌نظیر به حساب می‌آید. در حال حاضر «مجازات كننده» سریع‌ترین خودروی زرهی جهان شناخته می شود.


ویدیو مرتبط :
سری جدید خودروی زرهی تاکتیکی هاموی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: خودروی زرهی دست ساز


سوریه درگیر جنگ داخلی. عصر ایران: