اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروی بدون ایربگ شماره گذاری نمی‌شود


معاون سازمان ملی استاندارد گفت: امسال هیچ خودرویی بدون ایربگ شماره گذاری نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون سازمان ملی استاندارد گفت: امسال هیچ خودرویی بدون ایربگ شماره گذاری نمی‌شود.

بهادر کاظمی ضمن بیان این خبر افزود: هیچ خودرویی از جمله پراید بدون داشتن ایربگ شماره گذاری نخواهد شد و خودرو ها از ابتدای تیر ماه باید دو ایربگ داشته باشند.

وی با اشاره به وجود خودرو های بدون ایربگ در پارکینگ خودرو سازان گفت : تعدادی پراید بدون ایربگ تولید سال 91 در انبار خودروسازان موجود است که طبق توافق با پلیس راهور این خودرو ها باید فقط با مدل 91 شماره گذاری شوند.

کاظمی خاطر نشان کرد: مشتریانی که قصد خرید خودرو بدون ایربگ را دارند، بدانند که خودرو هایشان با مدل سال گذشته شماره گذاری می شود.


ویدیو مرتبط :
ایربگ (کیسه هوا): ویدئوی بسیار جالب در مورد ایربگ (Airbag) در خودروها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عدم کارایی مصوبه شماره‌گذاری خودروهای تک ایربگ/خودرو یورو۲ پلاک نمی‌شود



مشاور انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

عدم کارایی مصوبه شماره‌گذاری خودروهای تک ایربگ/خودرو یورو۲ پلاک نمی‌شود

مشاور انجمن خودروسازان با بیان اینکه هنوز مصوبه‌ای برای شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 ابلاغ نشده است، گفت: با توجه به ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای یورو 2، مهلت‌دهی برای شماره‌گذاری خودروهای تک ایربگ کارایی نخواهد داشت.

داوود میرخانی رشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هنوز مصوبه‌ای در مورد مهلت‌دهی به خودروسازان برای شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 صادر نشده است.

وی با اشاره به صدور مصوبه مهلت‌دهی به خودروسازان برای شماره‌گذاری خودروهای با یک ایربگ تا ابتدای تیرماه تصریح کرد: با توجه به الزامی بودن تولید خودروها با استاندارد یورو 4 ، مصوبه مربوط به مهلت‌دهی برای شماره‌گذاری خودروهای تک ایربگ قابلیت اجرا شدن ندارد.

میرخانی توضیح داد: اگر خودرویی با استاندارد یورو 4 تولید نشود، شماره‌گذاری نخواهد شد، حال این خوردو دارای یک ایربگ باشد، یا دو ایربگ، تفاوتی ندارد.

وی تأکید کرد: تولید خودرو با استاندارد یورو 4 در حالی برای خودروسازان الزامی شده که هنوز بنزین یورو 4 در کشور توزیع سراسری نشده است.

به گزارش فارس، پلیس از ابتدای امسال شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 و همچنین خودروهای تک ایربگ را متوقف کرده است./فارس