اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودرویی که سهمیه سوختش تمام نمی‌شود+تصاویر



اخبار گوناگون - خودرویی که سهمیه سوختش تمام نمی‌شود+تصاویر

خودرویی توسط شرکت آمریکایی طراحی شده است که با یک بار سوخت گیری تا یک قرن حرکت می‌کند.

به گزارش فارس، خودرویی توسط شرکت آمریکایی طراحی شده که قادر است با یک بار سوختگیری تا یک قرن حرکت کند و موجب صرفه جویی در بنزین می‌شود.

 

"اخبار

 

این خودرو 100 سال بدون سوختگیری و شارژ برق از طریق مواد معدنی توریوم که قادر به تولید مقدار قابل توجهی انرژی است حرکت می‌کند.

 

این عنصر شیمیایی بخشی از متراکم‌ترین مواد معدنی است که درحد زیادی تولید انرژی می‌کند یعنی حدود 20 میلیون برابر بیشتر از ذغال سنگ، در نتیجه با 8 گرم توریوم این خودرو می‌تواند یک قرن کار کند.

 

«چارلز استیونس» مدیر این شرکت گفت: البته مشکلی که وجود دارد وجود رادیو اکتیو است که کاربر باید از خود محافظت کند چون تشعشعات آن بسیار زیاد است و برای این کار یک فویل آلومینیوم ساده برای حفاظت کافی است و مزیت دیگر توریوم نسبت به اورانیوم این است که تولید آن سه برابر بیشتر است و ذخایر آن در هند، استرالیا و آفریقا موجود است.

 

این خودرو هنوز یک طرح توسط «لوزن کولسوس» است که این پروژه را با نام تجاری کادیلاک طراحی کرده است و می‌تواند جایگزینی برای نفت و کارآمدتر و سازگار با محیط زیست باشد.

 

"اخبار

 

"اخبار

 

"اخبار

 

"اخبار

 

"اخبار

 

"اخبار

 

"اخبار

اخبار گوناگون - فارس

 


ویدیو مرتبط :
کف شو خودرویی:اسکرابر خودرویی/نظافت سوله ها 02187184

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

" Gyro"، خودرویی مخصوص پیک‌نیک +تصاویر



" Gyro"، خودرویی مخصوص پیک‌نیک +تصاویر

"Gyro" خودروی دو چرخی است که به تازگی طراحی شده است و به نظر می رسد که می تواند خودرویی پر از آرامش باشد. این خودرو با موتور الکتریکی کار می کند و تمامی امکانات مدرن در آن موجود است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، پیکنیک همیشه برای آرامش و دور شدن از فضای شهری بوده است و نیاز است تا به هر نحوی که شده این آرامش به وجود آید. اقامت در یک مکان خوب و یا استفاده از منابع طبیعی و گاهی حتی داشتن یک خودروی خوب می تواند این آرامش را در شما ایجاد کند.

"Gyro" خودروی دو چرخی است که به تازگی طراحی شده است و به نظر می رسد که می تواند خودرویی پر از آرامش باشد. این خودرو با موتور الکتریکی کار می کند و تمامی امکانات مدرن در آن موجود است. اینترنت بی سیم، بلوتوث، جی پی اس و... تنها بخشی از امکانات این خودرو خواهند بود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

" Gyro" توانایی آن را دارد که در جهات  مختلف حرکت کند و چرخ های آن انعطاف پذیری خاصی دارد. این خودرو قرار است از یک سیستم کاملا هوشمند رانندگی خودکار برخوردار باشد و در حالت عمودی یا افقی قابلیت حرکت دارد.

بنا به گفته های " Carlos Pilonieta" که خالق این خودرو است سیستم های آن به گونه ای طراحی شده است که با ورود به فضای سبز و طبیعی به طور خودکار افقی می شود و هوای پاک را به داخل خودرو هدایت می کند و همچنین سیستم راننده خودکار آن روشن می شود. از همین رو تجربه خوبی از مسافرت خارج شهر به افراد داخلش می دهد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

از نکات حالب این خودرو می توانیم به دوچرخه های آن اشاره کنیم. در حالی که این خودرو بسیار کوچک است اما دو عدد دوچرخه کوهستان در بطن آن جا شده است که می توان از آن ها استفاده کرد.

این خودرو قرار است تا سال 2020 به طراحی پایانی برسد و برای اولین بار وارد بازار شود. طراح آن گفته است این خودرو می تواند برای افرادی که از شهر زیاد خارج می شوند بسیار خوب باشد./باشگاه خبرنگاران

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب