اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودرویی که دیگر شماره گذاری نمی‌شود


معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك راهور ناجا با بیان این كه 31 شهریور سال جاری آخرین مهلت تولید روآ است، گفت: خودرو روآ از این تاریخ به هر منظوری شماره گذاری نمی‌شود.

سرهنگ علیرضا جهانگیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق بازه زمانی مشخص شده تا 31 شهریور ماه سال جاری تولید خودرو روآ متوقف می شود و پایان خدمات راهور ناجا از جمله شماره‌گذاری به این خودرو خواهد بود.

وی در مورد شماره گذاری تعدادی از خودروهای روآ به منظور استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی كشور گفت: یكسری از خودروهایی كه از قبل مانده بودند با توافقات صورت گرفته و برخلاف رضایت پلیس تحت مصوبه‌ای برای ارایه به سیستم حمل و نقل عمومی شماره گذاری شدند تا برخلاف نظر پلیس و بدون كیسه هوا وارد ناوگان عمومی شوند.

 افزایش تمدید دوماه مهلت تعویض پلاك موتور
سرهنگ جهانگیری گفت: برابر شیوه نامه ‌های جاری و اطلاع‌رسانی‌های قبلی قرار بر این بود كه تبدیل پلاك موتورسیكلت‌ها به پلاك ملی از بازه زمانی سال 89 شروع و در تیرماه سال 90 پایان یابد اما با توجه به ماه مبارك رمضان به آن دسته از افرادی كه موفق به تعویض پلاك موتورسیكلت خود نشده اند یك فرصت دو ماهه داده شد تا نسبت به تعویض پلاك مراجعه كنند.

وی، اول مهرماه سال جاری را آخرین مهلت برای دارندگان موتورسیكلت‌ها اعلام كرد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد بیش از 6 میلیون و 500 هزار موتورسیكلت در كشور موجود است اما برآورد پلیس این است كه حدود 3 میلیون و 500 هزار موتورسیكلت شرایط تردد داشته باشند .

وی در مورد عمر مفید موتورسیكلت‌ها گفت: از نظر من عمر مفید موتورسیكلت‌ها 4 سال است اما قانون این عمر مفید را 10 سال اعلام كرده است و بعد از 10 سال هیچ گونه خدماتی به دارندگان موتورسیكلت‌ها ارایه نمی‌شود.

وی از موظف شدن سازندگان موتور سیكلت برای اسقاط خودروهای فرسوده معادل 30 درصد تولید خود خبر داد و گفت: از نظر پلیس یك میلیون موتورسیكلت شرایط اسقاط را دارد.

وی بیش از دو میلیون موتورسیكلت را دارای پلاك جدید اعلام كرد و گفت: یكی از موارد عدم مراجعه برای پلاك ، سن بالای موتورسیكلت‌ها است.

استفاده از موتورسیكلت برای حمل بار و مسافر ممنوع است
معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه چرا شهرداری تهران قصد دارد مجوزهایی برای موتورسیكلت‌هایی كه اقدام به حمل بار و مسافر می‌كنند، ارایه كند؟ ، گفت: استفاده از موتورسیكلت فقط برای حمل یك سرنشین و با زین اضافه دو سرنشین مجاز است و در غیر این صورت حمل بار و مسافر خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است و در عین خطرناك بودن به سازمان یا كسی مجوزی در این ارتباط ارایه نمی‌شود.

 تولید موتورسیكلت در كشور نابسامان است
سرهنگ جهانگیری با تاكید بر این كه تولید موتورسیكلت نابسامان است، گفت: بسیاری از موتورسیكلت‌های تولیدی در كشور با آلایندگی بالا و فاقد هرگونه استانداردی هستند.

وی تاكید كرد: نصب برچسب انرژی برای خودروها و موتورسیكلت‌ها اجباری است و پلیس در این ارتباط پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

جهانگیری با تاكید بر این كه موتورسیكلت‌های با مصرف بالا به هیچ عنوان شماره‌گذاری نمی‌شوند، تاكید كرد: باید در خصوص موتورسیكلت‌ها استانداردهای مطلوب‌تری پیدا كنیم.

وی با تاكید بر عدم رضایت بخش بودن وضعیت موتورسیكلت‌های موجود در كشور هشدار داد: در صورت تغییر نیافتن ساختار موتورسیكلت‌ها از سوی سازندگان این وسیله نقلیه، پلیس در این خصوص تصمیم جدی اتخاذ می‌كند.

سرهنگ جهانگیری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص چگونگی امكان تعویض پلاك دو میلیون موتور سیكلت در فرصت دو ماهه گفت :‌در مراكز شماره گذاری و تعویض پلاك این قدرت و پتانسیل وجود دارد كه این تعداد موتورسیكلت در این مدت تعویض پلاك شود،اما این منوط به مراجعه شهروندان است.

وی همچنین با اشاره به اینكه 21 درصد از حجم تصادفات در سراسر كشور مربوط به موتورسیكلت‌ها است، گفت: كارخانه‌های سازنده موتورسیكلت موظفند در راستای ارتقای امنیت موتورسیكلت‌ها اقدامات جدی انجام دهند زیرا در صورت انجام نشدن این كار پلیس برای تولیدات آنها اقدامات شماره‌گذاری را انجام نخواهد داد.

ایجاد آموزشگاه رانندگی خودروهای سنگین
معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا با اشاره به راه‌اندازی آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی مربوط به خودروهای نیمه سنگین و سنگین در آینده بسیار نزدیك، گفت : زیر ساخت‌های مورد نیاز برای راه اندازی آموزشگاه‌های معین برای آموزش متقاضیان اخذ گواهینامه خودروهای نیمه سنگین و سنگین فراهم شده و به زودی این آموزشگاه‌ها آغاز به كار خواهد كرد.

وی همچنین ازفراهم شدن شرایط آغاز بكار آموزشگاه‌های تربیت مربی برای حضور در آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی خبر داد و گفت: در گذشته بیشتر تعلیم دهندگانی كه در آموزشگاه‌ها فعالیت داشتند به صورت سلیقه‌ای عمل می‌كردند اما با توجه به این تصمیم مربیان آموزشگاه‌ها از آموزش یكسان برخوردار می‌شوند.

جهانگیری با هشدار به صاحبان خودرو در مورد اعلام نكردن هر گونه تغییر آدرس گفت : برابر قانون در صورتی كه مالكان خودرو تغییر مكان بدهند باید نسبت به اصلاح آدرس خود اقدام كنند و در غیر اینصورت متخلف به شمار می‌آیند.

وی ، امكان تغییر آدرس را از طریق شهرك آزمایش و دفاتر پلیس +10 امكان پذیر دانست .
معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به این كه سال 89 سال نصب ترمز ضد قفل در تولیدات شركت خودروسازی بود، گفت: خوشبختانه شركت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل كردند و این در حالی است كه در سال 90 سال كیسه هوا را پیش رو داریم.

وی گفت: امسال شركت‌های خودروسازی موظف به نصب حداقل دو كیسه هوا برای خودروهای سواری و عمومی شده‌اند كه بررسی شش ماهه اول سال ما حاكی از دستاوردهای مفیدی در این زمینه است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پلاك های گذر موقت اشاره كرد و گفت: شنیده شده در برخی از رسانه‌ها تبلیغات گسترده‌ای برای خرید و فروش پلاك گذر موقت می‌شود در حالی كه شهروندان باید استحضار داشته باشند كه پلاك موقت فقط برای یك خودرو صادر می‌شود و امكان نقل و انتقال آن وجود ندارد و در صورتی كه این موضوع مشاهده شود خودرو از سوی مأموران پلیس متوقف شده و فرد خاطی به اداره گمرك معرفی می‌شود و در زمره افراد قاچاقچی كالا به شمار می‌رود.

سرهنگ جهانگیری همچنین درباره بخشودگی جرایم معوقه مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به سال 89 و قبل از آن اشاره كرد و گفت: بر اساس بند 65 قانون مربوط به بودجه سال 90 یكی از مدارك مربوط به نقل و انتقال خودرو بحث مفاصا حساب جرایم رانندگی است كه مقرر شده جرایم معوق سال 89 و قبل از آن به اصل جریمه تعدیل شود به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود به مراكز پلیس + 10 مراجعه كنند و از بخشودگی آن استفاده كنند.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به نهایی شدن بحث انتشار گواهینامه‌های الكترونیكی گفت: امیدواریم تا قبل از آغاز هفته ناجا فراخوان مربوط به تعویض گواهینامه‌ها و الكترونیكی شدن آنها را منتشر كنیم و این در حالی است كه اگر فردی سه گواهینامه مربوط به سه وسیله نقلیه داشته باشد همگی آنها تجمیع می‌شود.

اسقاط بیش از 69 هزار خودرو از ابتدای سال 90
معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیك پلیس راهور ناجا از اسقاط 69 هزار و 459 دستگاه انواع خودرو از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای شروع طرح اسقاط خودرو حدود یك میلیون خودرو اسقاط شده است .

وی افزود : حدود چهار میلیون خودرو و یك میلیون موتور سیكلت آماده اسقاط وجود دارد .

منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
کف شو خودرویی:اسکرابر خودرویی/نظافت سوله ها 02187184

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفس های قاتل «برادر زن» به شماره افتاد



 

نفس های قاتل «برادر  زن» به شماره افتاد

 

حکم مرگ مردی که برادر زن پیشین خود را به دنبال دعوای کهنه خانوادگی ، در جنوب تهران کشت به تایید دیوان عالی کشور رسید.


افسر نگهبان کلانتری ۱۵۱ یافت آباد ، عصر ۱۹ مرداد ۱۳۸۶ باخبر شد مرد ۴۰ ساله ای به نام «مهدی» با ۱۷ ضربه چاقو از پا درآمده و خانه اش به آتش کشیده شده است.


سپس بازپرس محمد شهریاری - کشیک وقت دادسرای ناحیه ۲۷ - و افسران دایره ۱۰ اداره آگاهی مرکز به قربانگاه رفتند و با دیدن جنازه ، رسیدگی به ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند.


شواهد نشان می داد مرد نگون بخت به دست «حسین - ر» ۵۷ ساله که شوهر پیشین خواهر او بود از پا درآمده است و با به دست آمدن نخستین سرنخ ، متهم پیش از فرار ردیابی و بازداشت شد.



این مرد به بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی پایتخت گفت : یکسال پیش زنم طلاق گرفت و تلاشم برای برگرداندن «رضیه» بی نتیجه ماند.برادران زنم مدام جلوی او را می گرفتند و به من می گفتند محال است بگذاریم تو با برگرداندن خواهرمان به ارثیه پدری برسی.



وی ادامه داد : عصر ۱۹ مرداد با برادر زن سابقم درباره ارثیه دو میلیاردی ، بحث کردم اما هنوز چند دقیقه بیش تر از ورودم به خانه اش نگذشته بود که ناسزاگویی را شروع کرد.«مهدی» فریاد می کشید و می گفت داغ این ثروت را به دلت می گذارم.



کنترل اعصابش را از دست داده بود و با یک چوب نیم متری به من حمله کرد.من هم با چاقویی که همراهم بود چند ضربه به «مهدی» زدم و بعد خانه اش را به آتش کشیدم.



به دنبال بازسازی صحنه جنایت ، قرار مجرمیت «حسین» از سوی بازپرس «شهریاری» صادر و کیفرخواست به شعبه ۷۱ داگاه کیفری تهران فرستاده شد.



در آخرین نشست رسیدگی به این پرونده که دهم شهریور ۸۸ به ریاست قاضی «نور ا... عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا محمد شادابی - نماینده دادستان - کیفرخواست را خواند و برای جانی ، حکم قصاص خواست.


سپس اعضای خانواده «مهدی» در جایگاه ویژه قرار گرفتند و برای «حسین» تقاضای صدور حکم مرگ کردند.آنان اظهار داشتند : از همان ۲۶ سال پیش ازدواج «رضیه» و «حسین» اشتباه بود و خیلی زودتر باید از هم جدا می شدند.


نوبت دفاع به مجرم که رسید اظهار داشت : من و زن سابقم از همان اوایل ازدواجمان با هم اختلاف داشتیم.خانواده «رضیه» همیشه تحقیرم می کرد و قرار بود از هم جدا شویم اما خواهر و برادرش اجازه نمی گذاشتند.


وی اضافه کرد : آن روز قرار بود با «رضیه» به محضر برویم و رسما جدا بشویم اما او بر سر قرار نیامد.من مجبور شدم به خانه برادرش بروم اما هیچ کس در را باز نکرد.تا چند روز بعد به خانه پدر همسرم می رفتم تا شاید موفق شوم اورا ببینم.آخرین روزی که به آنجا رفتم از بخت بد من ، هیچکس به جز برادر زنم در خانه نبود.همین که در را باز کرد و متوجه شدم که زنم در خانه نیست عصبانی شدم و چاقو کشیدم اما اصلا متوجه نشدم چند ضربه زدم.



● قاضی : چرا قربانگاه را به آتش کشیدی؟

▪ مجرم : من از آن خانه نفرت داشتم و به قدری عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و تمامی شلنگ های گاز را بریدم.بعد چند ملحفه را آتش زدم که شعله ها به سرعت به همه جا سرایت کرد.البته قصدم خودسوزی بود که نشد.


● قاضی : چرا موفق به خودسوزی نشدی؟

▪ مجرم : زنگ خانه را زدند و زمانی که در را باز کردم متوجه شدم کسی بیرون نیست.به همین خاطر سوار ماشین شدم و با گذشت چند ساعت خودم را به اداره آگاهی معرفی کردم.خانواده «رضیه» باید اجازه می داد که ما از یکدیگر جدا شویم تا جوانی دو فرزند من هم این گونه تباه نمی شد.



هیئت قضایی پس از شنیدن آخرین دفاع جانی به شور پرداخت و او را به اشد مجازات - اعدام - کرد.رای به تایید دیوان عالی کشور رسیده و اگر شاکیان خصوصی از خونخواهی نگذرند «حسین - ر» به زودی اعدام می شود... /گزارش : خبرگزاری ایسکانیوز )