اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودرویی مخصوص از بین بردن ترافیک +عکس



اخبار گوناگون - خودرویی مخصوص از بین بردن ترافیک +عکس

در حالی که نمی توان بسیاری از خیابان ها را بزرگ کرد پس باید به فکر کوچک کردن خیابان و از بین بردن ترافیک باشیم. گروه RDM خودروی جدیدی را طراحی کرده اند که می تواند ترافیک را برای همیشه از بین ببرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از بزرگترین مشکلاتی که این روزها گریبان همه راننده ها در دنیا را گرفته است ترافیک های سنگین و طاقت فرساست اما اگر دقت کرده باشید مهمترین دلیل ترافیک کوچک بودن خیابان یا اتوبان و بزرگ بودن اندازه خودروهاست.

در حالی که نمی توان بسیاری از خیابان ها را بزرگ کرد پس باید به فکر کوچک کردن خیابان و از بین بردن ترافیک باشیم. گروه RDM خودروی جدیدی را طراحی کرده اند که می تواند ترافیک را برای همیشه از بین ببرد.

این خودروی دو نفره با طراحی خاص خود فضای بسیار کمی از خیابان را اشغال می کند و صدها عدد از آن ها کنار هم نیز نمی تواند باعث ایجاد ترافیک شود. این خودرو الکتریکی است و مصرف سوخت و آلودگی را نیز به طور چشمگیری کاهش می دهد.

اخبار,اخبار گوناگون , خودرویی مخصوص از بین بردن ترافیک

 
با استفاده از خودروی POD Zero شما می توانید تا 50 کیلومتر را با یکبار شارژ کردن طی کنید. این خودرو به صورت اتوماتیک و دستی هدایت می شود و قابلیت این را دارد که با تلفن همراه نیز فراخوانده شود. برای مثال شما خودرو خود را در پارکینگ پارک کرده اید و در این زمان با فرستادن سیگنال از گوشی، خودرو به صورت خودکار نزد شما می آید.

با توجه به کوچک بودن و شارژ باتری این خودرو تنها قابلیت استفاده در شهرها را دارد ولی همین طرح به ظاهر ساده می تواند زمان سفرها را کمتر کرده و سلامت شهری را افزایش دهد. 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
از بین بردن ترافیک با ایده ایلان ماسک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودرویی الکتریکی مخصوص معلولین +عکس



اخبار علمی - خودرویی الکتریکی مخصوص معلولین +عکس

"ایکوال" به صورت تک نفره ساخته شده است و حداکثر سرعت آن روی 50 کیلومتر بر ساعت محدود شده، این خودروی تک نفره چیزی است که سال ها معلولین به دنبال آن بوده اند.

 سال هاست انسان ها تنها برای افرادی که سالم هستند خودرو می سازند و همان خودروها را با دستکاری های خاصی تبدیل به خودروی معلولین می کنند اما هیچگاه به دنبال ساخت یک خودروی کامل برای این افراد نبوده اند.

اخبار ,اخبار علمی ,خودروی مخصوص معلولین

 
یک گروه طراحی خودرو اروپایی به تازگی ابتکار جالبی به خرج داده است و یک خودروی الکتریکی برای افرادی طراحی کرده است که قدرت حرکتی ندارند و بدون استفاده از  ویلچر نمی توانند زندگی خود را بگذرانند و البته از لذت رانندگی نیز به دور مانده اند.

"ایکوال" نام این خودروی جالب است که با استفاده از موتور باتری دار کار می کند و دارای طراحی ساده ولی خاصی است که تمامی امکانات را در محدوده کوچکی جمع کرده است. این کار کمک می کند تا فرد معلول به راحتی حودرو را تماما در اختیار داشته باشد.

 

اخبار ,اخبار علمی ,خودروی مخصوص معلولین

 
از جمله مهم ترین ویژگی های این خودروی ساده وجود یک رمپ در انتهای آن است. درب عقب خودرو باز شده و اجازه می دهد تا فرد معلول با صندلی چرخ دار وارد خودرو شده و پشت فرمان بنشیند این بدین معنی است که دیگر نیاز نیست کسی او را بلند کرده و روی صندلی خودرو قرار دهد.

"ایکوال" به صورت تک نفره ساخته شده است و حداکثر سرعت آن روی 50 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بدنه این خودرو از جنسی سبک است و تنها 350 کیلو وزن دارد. به نظر می رسد این خودرو تا چند سال دیگر وارد بازار شود.

 

اخبار ,اخبار علمی ,خودروی مخصوص معلولین

 

اخبار ,اخبار علمی ,خودروی مخصوص معلولین

 

اخبار ,اخبار علمی ,خودروی مخصوص معلولین

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران