اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروهایی که تصادف با آنها ممنوع است!


حضور خودروهای اشرافی و گرانقیمت در بازار ایران جدا از جذابیت های بصری با مشکلات خاصی هم همراه است. مشکلاتی که شاید یقه سایرین را بگیرد تا صاحبان این محصولات سوپرلوکس؛ مسلما افرادی که چنین قدرت خرید زیادی دارند، به راحتی با هزینه ها و مشکلات جانبی خودروی زیر پایشان هم کنار می آیند.

 
 
 
 
  روزنامه هفت صبح: حضور خودروهای اشرافی و گرانقیمت در بازار ایران جدا از جذابیت های بصری با مشکلات خاصی هم همراه است.

مشکلاتی که شاید یقه سایرین را بگیرد تا صاحبان این محصولات سوپرلوکس؛ مسلما افرادی که چنین قدرت خرید زیادی دارند، به راحتی با هزینه ها و مشکلات جانبی خودروی زیر پایشان هم کنار می آیند اما سایر رانندگان جدا از حسرتی که از دیدن آنها به جان می خرند باید کاملا مواظب باشند تا منجر به تصادف با این خودروها نشوند چرا که جدا از مبالغ گزاف لوازم جانبی، بیمه بدنه هم مشکلی است که می تواند طرف دیگر تصادف را با مشکلات عدیده ای روبرو کند.

 البته طبق قانون تفاوت چندانی بین حق بیمه شخص ثالث خودروهای لوکس و خودروهای دیگر وجود ندارد اما مسئله در مورد بیمه بدنه کاملا متفاوت خواهد بود. نگاهی داریم به وضعیت بیمه چند خودروی اشرافی.

فراری کالیفرنیا

فراری کالیفرنیای پلاک شده، خودرویی است ایتالیایی که این روزها حرف و حدیثش زیاد شنیده می شود. این سوپرلوکس، عنوان تنها فراری پلاک شده در ایران را به خود اختصاص داده که البته تنها یک مدل از آن هم در کشور رفت و آمد دارد. مسلما این خودروی گرانقیمت با شرایط خاصی توانسته پایش به خیابان ها باز شود چرا که قیمتی که برای آن برآورد شده در حدود 2.5 میلیارد تومان ناقابل است! حال اگر پرایدی در تصادف با این خودرو مقصر شناخته شود، به جز چهار میلیون تومانی که بیمه می پردازد، راننده پراید حداقل باید 56 میلیون تومان از جیب بپردازد؛ چرا؟ چون حق بیمه بدنه این فراری اشرافی بیشتر از 60 میلیون تومان برآورد شده است.

خودروهایی که تصادف با آنها ممنوع است!

مازراتی

با اینکه فراری کالیفرنیان گرانقیمت ترین خودروی این روزهای پایتخت محسوب می شود اما نمی توان به راحتی روی مازراتی های اشرافی چشم بست چرا که گرقانقیمت ترین خودروی رسمی ایران همین محصول سه شاخ ایتالیایی است و تا پیش از این تحریم ها، این برند نمایندگی رسمی خود را در ایران به ثبت رسانده بود.

خودروهایی که تصادف با آنها ممنوع است!

دو مدل مازراتی فول و غیر فول گرن کابریو گرانقیمت ترین مدل های این خودروساز ایتالیایی در ایران هستند که یک میلیارد و 150 تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت دارند. در این بین حق بیمه بدنه مدل فول این خودروی خاص در حدود 52 میلیون تومان و بیش از 45 میلیون تومان برای مازراتی غیرفول گرن کابریو اسپورت است. این مبلغ برای مازراتی کواتروپورته جی تی اس 900 میلیون تومانی بیش از 40 میلیون تومان است.

پورشه

واردات رسمی محصولات گرانقیمت پورشه از خبرهای پر سروصدای زمان خود بود. تا قبل از پورشه به جز مرسدس بنز هیچ خودروی لوکسی در ایران ماندنی نشده بود و BMW هم مدت زیادی می شد که از انحصار نمایندگی شرکت نوریانی خارج شده بود. با اینحال پورشه پانامرا S با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان گرانقیمت ترین پورشه در ایران شناخته می شود که حق بیمه بدنه این لیفت بک بیش از 45 میلیون تومان تعیین شده است. حق بیمه بدنه برادر بزرگتر و محبوب آن یعنی پورشه کاین یک میلیارد تومانی هم نزدیک به 43 میلیون تومان خواهد بود.

خودروهایی که تصادف با آنها ممنوع است!

آلمانی های خاص

مرسدس با وجود حضور طولانی مدتش در بازار داخل، مطمئنا با توجه به مدل های مختلف و گرانقیمتی که دارد در این لیست جا می گیرد. به عنوان مثال مرسدس بنز SL500 با قیمت یک میلیارد و 50 میلیون تومان و مدل جذاب S500 با قیمت 930 میلیون تومان گرانقیمت ترین های مرسدس بنز در ایران هستند. حق بیمه این دو خودرو هم به ترتیب 45 میلیون و 40 میلیون تومان برآورد شده است. رقیب هموطن یعنی BMW هم مدل X6 را به عنوان گرانترین BMW ایران معرفی می کند. بد نیست بدانید حق بیمه بدنه این شاسی بلند 830 میلیون تومانی نیز مانند مرسدس بنز در حدود 40 میلیون تومان است.

خودروهایی که تصادف با آنها ممنوع است!

خودروهایی که تصادف با آنها ممنوع است!


ویدیو مرتبط :
تصادف ممنوع !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلات عید فطر تردد چه خودروهایی ازچه جاده هایی ممنوع است؟



تعطیلات عید فطر,ممنوعیت ترددخودروها درجاده ها,ممنوعیت تردد خودروها درتعطیلات عیدفطر

 تعطیلات عید فطر تردد چه خودروهایی ازچه جاده هایی ممنوع است؟

‌ ‌ پلیس راه با صدور اطلاعیه ای محدودیتهای تردد در تعطیلات عید فطر را اعلام کرد.

به گزارش  خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس،در الاعیه پلیس راه آمده است تردد موتور سیکلت از ساعت 6 روز چهار شنبه تا ساعت 24 روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.


در جدول زیر این محدودیتها آورده شده است:

نام محور توضیج
محور کرج- چالوس -تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج - چالوس کماکان ممنوع بوده است.
-تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 24 روز پنجشنبه تا 14 ظهر روز جمعه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده است.
با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 تا 14 روز جمعه از کرج به سمت مرزن آبادبصورت یکطرفه خواهد بود.
-در صورتیکه روز پنجشنبه به عنوان روز عید سعید فطر اعلام شود محدودیت یکطرفه محور چالوس از ساعت 24 روز چهارشنبه تا 14 روز پنجشنبه اعمال می شود. تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت12روز شنبه تا2 بامداد روز یکشنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده وبا اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه ساعت15روز شنبه تا 02 بامداد روز یکشنبه از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه است. تردد کامیونها و کامیونت های محلی دارای مجوز تردد در محورچالوس از ساعت 14روز چهارشنبه تا ساعت2 بامداد روزیکشنبه از محور چالوس ممنوع است.

 

محور هراز -تردد تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع بوده و تردد کامیونها و کامیونتها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه ،پنجشنبه،جمعه وشنبه از محور هراز ممنوع است.
-تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روزشنبه از رودهن محدوده مشاء به سمت آمل ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24 از آب اسک تا رودهن(محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.
محور دماوند تردد تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه ،پنجشنبه،جمعه وشنبه از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.
محور زاهدان - زابل تردد تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 اتا 20 روزهای پنجشنبه و جمعه از محور زاهدان- زابل و بالعکس ممنوع خواهد بود.
محور قزوین - رشت تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 تا 24 روزهای جمعه وشنبه در محور قدیم قزوین- رشت ممنوع است و تردد این قبیل وسایل نقلیه درآزاد راه قزوین- رشت نیزکماکان ممنوع خواهد بود.
محور آستارا - اردبیل تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 تا 23 روز شنبه از آستارا به اردبیل و بلعکس ممنوع است.

 خبرآنلاین