اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروهایی که بیشتر گران شدند


در میان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت دو خودروی پژو 405 دوگانه‌سوز و پارس دوگانه‌سوز بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: شورای رقابت سرانجامقیمت نهایی خودروهای داخلی را با میانگین افزایش قیمت 5.5 درصدی اعلام کرد.

در این میان نگاهی به قیمت‌های اعلامی برای محصولات سه شرکت ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو نشان می‌دهد که دو خودروی پژو 405 دوگانه‌سوز و پژو پارس دوگانه‌سوز دارای بیشترین افزایش قیمت بوده‌اند.

به این ترتیب قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز با افزایش 6.59 درصدی به 30 میلیون و 117 هزار تومان رسیده است. قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با رشد 6.59 درصدی به 36 میلیون و 420 هزار تومان افزایش یافته است.

اما در میان قیمت‌های اعلامی برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، دو خودروی پیکان وانت دوگانه‌سوز و پژو 206 صندوق‌دار مدل v8 کمترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

قیمت پیکان وانت دوگانه‌سوز با رشد 2.8 درصدی به 14 میلیون و 720 هزار تومان و قیمت پژو 206 صندوق‌دار v8 با رشد 3.7 درصدی به 34 میلیون و 649 هزار تومان رسیده است.

در میان محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به تیبا SX بوده است. قیمت این خودرو با رشد 5.97 درصدی به 24 میلیون و 183 هزار تومان افزایش یافته است.

در میان محصولات سایپا دو خودروی سایپا 132 مدل SL و SX دارای کمترین افزایش قیمت بوده‌اند به‌گونه‌ای که قیمت سایپا 132 مدل SL با رشد 4.57 درصدی به 19 میلیون و 685 هزار تومان و سایپا 132 SX با رشد 4.57 درصدی به 20 میلیون و 208 هزار تومان رسیده است.

از محصولات خودروسازی مدیران نیز خودروی ام‌وی‌ام 530 بیشترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد 4.57 درصدی به 43 میلیون و 382 هزار تومان رسیده است.

در میان این محصولات، ام‌وی‌ام چهار سیلندر نیز کمترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد 3.49 درصدی به 21 میلیون و 866 هزار تومان افزایش یافته است.


ویدیو مرتبط :
خودروهایی که خود به خود می سوزند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروهایی که گران می چرخند!



اخبار,اخبار  اقتصادی,صنعت خودرو درایران


اخبار اقتصادی - خودروهایی که گران می چرخند!

روزنامه تهران امروز نوشت: گزارش مجلس نشان می دهد که شرکت های خارجی همدوش شرکت های خودروساز ایرانی شریک شده اند و خودروهای تقریبا از رده خارج شده را با گران ترین قیمت ممکن به مصرف کننده ایرانی می فروشند!

در این مطلب می خوانید: گزارش سخنگوی هیات تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی ایران نشان می دهد که متاسفانه شرکت های خارجی همدوش شرکت های خودروساز ایرانی شریک شده اند به جای اینکه به فکرانتقال تکنولوژی مدرن تر به ایران باشند و در ازای بازار نسبتا آسان 75 میلیونی که در اختیارآنان قرارگرفته است، کمک حال خودروسازان ایرانی باشند، به فکر سوءاستفاده ازاین بازارمفت و آسان افتاده اند و خودروهای تقریبا از رده خارج شده را با گران ترین قیمت ممکن به مصرف کننده ایرانی می فروشند!

اگر چه مقصراصلی دراین زمینه متولیان رسمی صنعت خودرو درایران هستند و دولت به هیچ وجه نباید اجازه چنین اجحافی را به مصرف کننده ایرانی بدهد، با این حال مسئولیت ازدوش خودروسازان خارجی هم ساقط نیست.

چرا که همین خودروسازان تولیدات خود را دراروپا وآمریکا و شرق آسیا با تکنولوژی و کیفیت بسیاربالاتری نسبت به آنچه که دربازار ایران عرضه می کنند، می فروشند و جالب تراینکه با قیمت کمتر از آن چیزی که در ایران عرضه می شود، به فروش می رسانند!

بگذریم از اینکه همین خودروسازان با انواع تبلیغات و امتیازات ویژه از قبیل وام های مختلف و خدمات متعدد پس از فروش و...مصرف کننده اروپایی، آمریکایی و شرق آسیایی را به خرید محصولاتشان راغب می سازند!

اگر چه انتظار اینکه خودروسازان خارجی در بازار ایران هم همین رفتار را داشته باشند، زیاده از حد به نظر می رسد!

اما با این حال گمان نمی رود رعایت قدری انصاف نسبت به مصرف کننده ایرانی خواسته زیادی باشد.

ضمن اینکه از دهه هفتاد شمسی که همکاری جدی ایران با خودروسازان خارجی آغاز شد، دو انتظار از آنان می رفت اول اینکه تکنولوژی روز دنیا درعرصه خودروسازی را به ایران منتقل کنند و شرکت های ایرانی به مونتاژکاران اروپایی تبدیل نشوند و از آن سو هم دست کم 30 درصد از تولیدات شان در ایران را خارج از ایران بازاریابی کرده و از ایران به کشور ثالث صادر کنند.

 

حال دو دهه پس از آغاز این همکاری نه تنها تکنولوژی روز دنیا به ایران منتقل نشده است و از صادرات محصولات اروپایی تولید شده در ایران خبری نیست که خودروسازان اروپایی به طمع سود بیشتر راه اجحاف به مصرف کننده ایرانی را در پیش گرفته اند.

اجحافی که اگر همین خودروسازان در خاک اصلی خود مرتکب شوند با شدیدترین برخوردها و سنگین ترین جریمه ها روبه رو می شوند تا دیگر هوس چنین اجحافی به سرشان نزند.

با این حال به نظر می رسد که زمان تجدید نظر اساسی در بخش صنعت خودروسازی کشور فرارسیده و به صلاح تولیدات صنعتی کشور و ایضا مصرف کنندگان دست و پا بسته نیست که این شرایط ادامه پیدا کند.

حرکت جدی اما تدریجی به سوی آزاد سازی صنعت خودروسازی راهکاری است که دیریا زود باید بدان تن بدهیم. تنها یک شرط کوچک دارد: آن هم اینکه خودروسازان داخلی و خارجی آماده خداحافظی با این بازار بهشت گونه باشند و چرخ خودروهایشان را درایران دیگر اینقدر گران نچرخانند.
 اخبار اقتصادی - روزنامه تهران امروز