اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروسازان پیشتاز جهان در سال 2013


جنرال موتورز پس از تویوتا در رتبۀ دوم اتومبیل های پرفروش جهان است.

خبرآنلاین: جنرال موتورز پس از تویوتا در رتبۀ دوم اتومبیل های پرفروش جهان است.

جنرال موتورز با 9.71 میلیون عدد فروش خودرو، هنوز نتوانسته از تویوتا پیشی بگیرد اما از فولکس واگن آلمان جلوتر است.

گزارش فروش خودروهای تویوتا هفتۀ آینده منتشر خواهد شد، اما از هم اکنون می توان نتیجه گیری کرد که جنرال موتورز در سال 2013 هم نتوانسته از تویوتا جلو بزند. جنرال موتورز آمریکایی طبق گزارش اخیر منتشر شده، در سال 2013 نزدیک به 9.71 میلیون عدد خودرو فروخته است و در حال حاضر در رتبۀ دوم اتومبیل های پرفروش جهان است. این در حالیست که میزان فروش خودروهای تویوتا در سال 2012، به میزان فروش جنرال موتورز در سال جاری بوده است و از این رو پیش بینی می شود که شرکت ژاپنی توانسته همچنان در سال 2013 رتبۀ اول خود را حفظ کرده است.

با این حال، جنرال موتورز، همچنان از فولکس واگن جلوتر است. جی ام با افزایش فروش 11 درصدی خودرو در چین و افزایش فروش در ایالات متحده آمریکا توانسته در مقایسه با رقیب آلمانی بهتر عمل کند، رقیبی که تحت تأثیر بحران اقتصادی اروپا تنها توانسته 9.5 میلیون عدد خودرو در سال 2013 بفروشد.

جی ام پیشتر در سال 2011 برای مدت زمان کوتاهی توانسته بود از تویوتا پیشی بگیرد، آنهم زمانی که سونامی و فاجعۀ فوکوشیما، صدمات زیادی به کارخانه های ژاپن و فعالیت آنها وارد آورده بود. آمریکا پیشتر نیز در سال 2008 توانسته بود از رقیب آسیایی سبقت بگیرد؛ اما این موفقیت بیش از یک سال دوام نیاورد. از سال 2012 تاکنون، تویوتا همچنان قهرمان اتومبیل جهان است.


ویدیو مرتبط :
بهترین های فوتبال جهان در سال 2013

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2013


فولکس واگن در صدر لیست بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2013 قرار دارد. تویوتا موتور ژاپن با ارزش ترین آنها است.




صبح بخیر: فولکس واگن در صدر لیست بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2013 قرار دارد. تویوتا موتور ژاپن با ارزش ترین آنها است.

گروه فولکس واگن

کشور: آلمان

گروه فولکس واگن آلمان در سال 2012، 9.3 میلیون خودرو فروخت و این رقم 12.2 درصد بیشتر از سال قبل بود. برندهای آن شامل آئودی، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، دوکاتی و اسکانیا می شوند.



تویوتا موتور

کشور: ژاپن

این کمپانی که در سال 1937 تأسیس شد، اولین خودروی خود را سه سال بعد تولید کرد. در جولای 2012، این کمپانی خودروی 200 میلیونم خود را ساخت. در سال 2012، رکورد فروش جهانی را با فروش 9.75 میلیون واحد شکست.



دایملر

کشور: آلمان

این کمپانی که بخاطر برند مرسدس-بنز اش معروف است، کامیون، خودروهای تبلیغاتی، اتوبوس و موتورهایی برای خودروهای فرمول 1 هم تولید می کند. این کمپانی منابع قابل توجهی را در چین سرمایه گذاری نموده است، زیرا در این کشور توجه به بازار اتومبیل های تجملی و لوکس بیشتر شده است.



فورد موتور

کشور: ایالات متحده

خودروی فورد فوکوس پرفروش ترین خودروی دنیا در سال 2012 بود و رکورد تویوتا کورولا را شکست. این کمپانی در سال 2012، 5.6 میلیون خودرو تولید کرد.



گروه بی.ام.دبلیو

کشور: آلمان

کمپانی BMW آلمان در سال 2012، پرفروش ترین برند اتومبیل لوکس در دنیا بود که 1.84 میلیون خودرو در کل دنیا فروخت. برند مینی، رولز رویس و چند موتورسیکلت هم متعلق به آن هستند.



جنرال موتورز

کشور: ایالات متحده

یکی از سه خودروساز بزرگ دیترویت، جنرال موتورز است که در شش قاره خودروها و کامیون هایی می فروشد. شورلت پرفروش ترین برند این کمپانی است.



نیسان موتور

کشور: ژاپن

کارلوس گوسن، سومین مدیر اجرائی غیرژاپنی این خودروساز ژاپنی است و پیش بینی پیشرفت نیسان بعد از بدهی سال 1999 آن را کرده بود. در سال مالی منتهی به مارس 2012، این کمپانی بیشترین سود خود از سال 2008 به بعد را داشت.



هوندا موتور

کشور: ژاپن

هوندا موتورز سال گذشته 3.8 میلیون خودرو و 15.4 میلیون موتورسیکلت فروخته است. این کمپانی تجهیزات برقی (چمن زن، موتورهای برون تنه)، روبات، هواپیما، پانل های خورشیدی و لوکوموتیو هم تولید می کند.




هیوندای موتور

کشور: کره جنوبی

در سال 2012 فروش این کمپانی بیش از 17 درصد افزایش داشت که دلیل این افزایش، عملکرد قوی خودروهای کوچک آن، یعنی الانترا و ولوستر است.



سایک موتور

کشور: چین

این خودروساز دولتی در سال 2012 4.5 میلیون خودرو فروخت. این کمپانی روابطی طولانی مدت با گروه فولکس واگن و جنرال موتورز داشته است.