اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروسازان در صورت عدم ساماندهی مصرف سوخت جریمه خواهند شد



 

 

خودروسازان در صورت عدم ساماندهی مصرف سوخت جریمه خواهند شد

 

هشدار رویانیان به بخش صنعت:

خودروسازان در صورت عدم ساماندهی مصرف سوخت جریمه خواهند شد

تهران - رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور با اعلام تنظیم جدول برای میزان مصرف سوخت خودروها، گفت: وزارت صنایع و معادن باید خودروسازان را موظف به كاهش مصرف سوخت تولیدات خود و ساماندهی آنها كند.

'محمد رویانیان' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جریمه دریافت شده از خودروسازانی كه نسبت به ساماندهی مصرف سوخت تولیدات خود اقدام نكنند نیز صرف توسعه حمل و نقل ریلی خواهد شد.

وی با انتقاد از اینكه صنعت خودروی كشور قادر است با كمترین هزینه و با انجام اصلاحاتی در خطوط تولید خود و در كمتر از یك ماه، 25 درصد مصرف سوخت خودروهای تولیدی را كاهش دهد، از وزارت صنایع و معادن خواست تا خودروسازان را به اصلاح سامانه سوخت و احتراق خودروهای تولیدی ترغیب كند.

وی با بیان آنكه ارزش یك خودرو در زمان حاضر در دنیا براساس بنزین مصرفی و كیفیت آن تعیین می‌شود، گفت: كارآمدی یك خودرو در دنیا براساس میزان مصرف و ایمنی آن خودرو تعیین خواهد ‌شد.

وی معتقد است: زمانی یك خودروساز می‌تواند به خودش افتخار كند كه بتواند یك خودروی با مصرف سوخت كمتر و قابل رقابت تولید و به بازار عرضه كند و این در حالی است كه این امر در صنعت كشور بخصوص در بخش خودرو كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه فشار یك طرفه به مردم درست نیست، خاطرنشان كرد: صنعت خودرو كشور از اینكه مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته باید به خود بالیده و به توجه رهبری لبیك گویند.

رویانیان ادامه داد: ‌لبیك به رهبر معظم انقلاب با بهبود و اصلاح خطوط تولید محقق خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشوربا طرح این سووال از ایران خودرو كه 'چرا خودروی ملی كشور باید در 100 كیلومتر 12 لیتر سوخت مصرف كند' گفت: بعنوان كارشناس اعلام می‌كنم، ایران خودرو در كمتر از یك ماه می‌تواند مصرف سوخت خودروهای تولیدی در این كارخانه را بیش از پیش كاهش دهد.

رویانیان بر لزوم به روز شدن صنعت خودروی كشور و استاندارد سازی تولیدات توسط قطعه سازان تاكید كرد و افزود: متاسفانه خودروسازان فشارهای موجود را به قطعه‌سازان وارد می كنند كه این امر سبب كاهش كیفیت قطعات و در نتیجه كم شدن دقت درساخت قطعات و در نتیجه افزایش واردات قطعات بی‌كیفیت از خارج شده است.

گفتنی است چندی پیش رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام كرده بود: شركت‌های خودروساز باید تا پنج سال آینده متوسط مصرف بنزین خودروهای داخلی را به حدود پنج لیتر در هر یكصد كیلومتر پیمایش كاهش دهند.

این در حالی است كه با وجود مذاكرات انجام شده میان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با وزارت صنایع و معادن برای كاهش مصرف سوخت در خودروهای ساخت داخل، هنوز نتیجه ملموسی حاصل نشده است..../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
جریمه ی باشگاه ها درصورت عدم همکاری با تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت آب و فاضلاب کشور: در صورت عدم کاهش مصرف آب، نوبت‌دهی اعمال می‌شود



اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب,کاهش مصرف آب,سهمیه بندی آب

شرکت آب و فاضلاب کشور: در صورت عدم کاهش مصرف آب، نوبت‌دهی اعمال می‌شود
 ایسنا نوشت:

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت دهی خواهیم بود.

درحالی که مقام‌های ارشد وزارت نیرو تاکید کرده‌اند برنامه‌ای برای خاموشی برق یا سهمیه‌بندی آب ندارند، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت دهی خواهیم بود.

در اطلاعیه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آمده است:‌افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشور در هفته‌های اخیر باعث ایجاد شرایط ویژه‌ای در امر تامین و توزیع آب آشامیدنی شده است. منابع آب، تاسیسات و تجهیزات تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب آشامیدنی در حال حاضر با حداکثر ظرفیت در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس آمارها در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر کشور شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف آب نسبت به هفته‌های گذشته هستیم پیرو اطلاع‌رسانی مکرر شرکتهای آب و فاضلاب مبنی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب توجه خوبی توسط مشترکین محترم به این موضوع شده و همراهی لازم با متولیان مربوطه شده است.

شرکت آب و فاضلاب کشور می‌افزاید: به اطلاع‌ می‌رساند که برای گذر از شرایط فعلی نیازمند همکاری شهروندان فهیم هستیم. بدیهی است در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت‌دهی خواهیم بود، لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود که همچنان همراهی لازم را با خدمتگزاران خود در شرکتهای آب و فاضلاب سراسر کشور داشته باشند و نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام ورزند./ایسنا