اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودروسازان حق افزایش قیمت‌ها را ندارند/آخرین وضعیت متقاضیان پیش خرید خودرو



قیمت خودرو,افزایش قیمت‌ خودرو

پژویان حق را به مردم داد:

خودروسازان حق افزایش قیمت‌ها را ندارند

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: قرارداد متقاضیانی که در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند به قوت خود باقی است، اما قیمت نهایی بر اساس دستورالعمل شورای رقابت محاسبه می‌شود.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستورالعمل قیمتی قطعی این شورا، گفت: این دستورالعمل تنها به خودروهایی که از فروردین سال 92 به بعد تولید می‌شوند تعلق می‌گیرد و ماشینهای تولیدی قبل از خود را در بر نمی‌گیرد.

وی در رابطه با متقاضیانی که سال گذشته اقدام به پیش خرید خودرو کرده‌اند ولی هنوز ماشین‌های خود را تحویل نگرفته‌اند نیز اظهار کرد: این خودروها طبق قرارداد منعقد شده بین خودروساز و خریدار تحویل می‌شود. اما مابه التفاوت قیمتی باقی مانده با توجه به دستورالعمل شورای رقابت محاسبه خواهد شد و هر افزایش قیمتی خارج از این دستورالعمل غیر قانونی است و با آن برخورد خواهد شد.

پژویان پیش از این نیز در رابطه با خودروهای پیش خرید شده به ایسنا گفته بود: قرار دادها مانند قبل به قوت خود باقی است و خودروسازان حق ندارند به دلیل افزایش قیمتها در قراردادهای پیشین خود دست ببرند.اگر مردم 50 درصد از پول خودرو را به خودروساز داده باشند آنها قانونا مالک 50 درصد هستند و اگر بناست افزایش قیمتی نیز صورت گیرد در 50 درصد باقی مانده خواهد بود./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
علیلو : درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت میزان افزایش قیمت خودرو



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

با توجه به افزایش یک درصدی میزان مالیات بر ارزش افزوده، قیمت خودرو نیز در سال جدید یک درصد افزایش خواهد یافت که بر این اساس سقف افزایش قیمت تا حدود 800 هزار تومان خواهد بود که به گفته رییس شورای رقابت، برای تعیین میزان افزایش قیمت خودرو قرار نیست با خودروسازان، مذاکره و مشورت شود.

رضا شیوا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که تعیین قیمت خودرو امری قابل مذاکره بین شورای رقابت و خودروسازان نیست، گفت: میزان افزایش خودرو براساس یک فرمول علمی و با توجه به تورم و متغیر‌های تاثیر‌گذار دیگر تعیین خواهد شد.

وی خاطر‌ نشان کرد: در حال حاضر برای تعیین این امر منتظر آمار و ارقامی هستیم که لازم است از بانک مرکزی و شرکت بازرسی و کیفیت دریافت کنیم.

رییس شورای رقابت با اشاره به این‌که به محض دریافت این آمار و ارقام به موضوع افزایش خودرو رسیدگی می‌شود، ادامه داد: تعیین میزان افزایش قیمت با استفاده از فرمول‌های تورم، کارآیی و کیفیت محصول خواهد بود.

اخبار اقتصادی - ایسنا