اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودتان را از این مخمصه نجات دهید!



اخبار,اخبارسیاسی,حمید بقایی


 اخبار سیاسی - واکنش بقایی‌ :
خودتان را از این مخمصه نجات دهید!

سال قبل نیز زمانی که در رسانه ملی، اتهامات غیرواقعی آن هم از سوی مرجعی مهم اعلام شد در پاسخ به درخواست مناظره برای روشن‌شدن حقایق، هیچ‌گونه واکنشی از سوی «مرجع اعلام‌کننده اتهامات» صورت نپذیرفت. آری! نگرانی اصلی این جماعت سیاست‌زده، برملاشدن غیرواقع‌بودن یکایک پروژه‌های جنگ روانی آنان است که مدت‌هاست وقت و هزینه به پای آن صرف می‌کنند. اینجانب به مخمصه‌ای که در آن گرفتار آمده‌اید واقفم. به همین علت، مختارید هر قدر که می‌توانید از طرق مختلف، اتهام کذب وارد نمایید و توهین کنید.

پیرو انتشار مطلبی با تیتر «جزییات تخلف 16میلیاردتومانی احمدی‌نژاد و بقایی» در «شرق» 19شهریور، حمید بقایی، معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد با ارسال متن و تیتری به روزنامه اعلام کرد: «اولا: تیتر انتخاب گزارش روزنامه شرق جنبه مجرمانه دارد زیرا متن آن صرفا حاوی مطالب تکراری و کلی‌گویی است. به همین دلیل ضروری است گردانندگان روزنامه شرق به شعور مخاطبان خود احترام گذاشته و حداقل عذرخواهی نمایند.

 

ثانیا: طی یک‌سال گذشته، ‌برخی محافل و افراد سیاسی و همچنین رسانه‌های شناخته‌شده، در راستای تخریب و اجرای جنگ روانی علیه اقدام‌های دولت گذشته، ‌سعی در غیرقانونی جلوه‌دادن کمک دولت به دانشگاه ایرانیان نموده‌اند. شدت هیاهوی این جماعت سیاست‌زده، به حدی بوده و هست که انعکاس وسیعی در رسانه‌های بیگانه داشت. لیکن به مصداق سخن معروف «ماه پشت ابر نمی‌ماند»، عاقبت با صدور رای برائت توسط دیوان محاسبات کشور، خلاف واقع‌بودن گفتار و نوشتار آنان به اثبات رسید. طبیعی است که در این بین، پذیرش شکست برای این جماعت سیاست‌زده بسیار تلخ و کشنده است و حکم سم را دارد.

 

ولی عمده نگرانی آنان شکست سایر پروژه‌های تبلیغاتی است که مدت‌هاست از تریبون‌های مختلف مطرح می‌‌نمایند. به‌عنوان نمونه، در قضیه افشای رانت 650میلیون‌یورویی، به یک‌باره ماشین تبلیغات روانی این جریان به راه افتاد و اتهام «وجود نام برخی از اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد در فهرست بدهکاران بزرگ بانکی» آن هم با درج مبالغ چندهزارمیلیاردتومانی مطرح شد. این در حالی است که مراجع رسمی نیز سکوت پیشه نمودند و در برابر درخواست انتشار «مستندات وام‌های دریافتی از اطرافیان آقای دکتر احمدی‌نژاد» تا این لحظه هیچ‌گونه سند و مدرکی از سوی مراجع شناخته شده منتشر نشده است.

 

سال قبل نیز زمانی که در رسانه ملی، اتهامات غیرواقعی آن هم از سوی مرجعی مهم اعلام شد در پاسخ به درخواست مناظره برای روشن‌شدن حقایق، هیچ‌گونه واکنشی از سوی «مرجع اعلام‌کننده اتهامات» صورت نپذیرفت. آری! نگرانی اصلی این جماعت سیاست‌زده، برملاشدن غیرواقع‌بودن یکایک پروژه‌های جنگ روانی آنان است که مدت‌هاست وقت و هزینه به پای آن صرف می‌کنند. اینجانب به مخمصه‌ای که در آن گرفتار آمده‌اید واقفم. به همین علت، مختارید هر قدر که می‌توانید از طرق مختلف، اتهام کذب وارد نمایید و توهین کنید.

 

مردم شریف ایران زیرک‌ترین و فهیم‌ترین ملت‌ها در دنیا هستند. در پایان، اگر فکر می‌کنید کمکی از سوی اینجانب برای خلاصی شما از این گرداب باطل وجود دارد اعلام نمایید. قطعا در حد توان، به شما مساعدت خواهم نمود.» شرق: پس از انتشار خبرهایی توسط مراجع ذی‌صلاح درباره وقوع تخلف در واریز 16میلیاردتومان به حساب «دانشگاه ایرانیان»، آقای بقایی در مقام پاسخگویی برآمدند و اعلام کردند واریز این مبلغ، قانونی بوده و از فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات به کمیسیون «اصل90» مجلس شکایت کرده‌اند. در پی این رخداد، جعفرزاده ایمن‌آبادی از اعضای «کمیسیون برنامه‌وبودجه» مجلس برخی از ناگفته‌های برداشت پول از نهاد ریاست‌جمهوری برای دانشگاه احمدی‌نژاد را بیان کرد که در «شرق» منتشر شد.

 

بنابراین، مشخص نیست آقای بقایی چرا «شرق» را که صرفا درباره موارد اتهامی ایشان، به‌نقل از منابع معتبر اطلاع‌رسانی کرده است، مورد انتقاد و شماتت قرار داد‌ه‌‌اند؛ آن هم بدون اینکه مستندی پیرامون اتهامات اعلامی علیه خود ارایه دهند. ایشان حتی اشاره‌ای به مصادیق موارد «مجرمانه» یا نواقص احتمالی گزارش روزنامه نکرده‌اند و به کلی‌گویی پیرامون برخی رخدادهای پیشین بسنده کرده‌اند. «شرق» ضمن چاپ پاسخ ارسالی ایشان، آمادگی خود را برای انتشار توضیحات شفاف آقای بقایی درباره موارد اتهامی اعلام می‌دارد.


  اخبار سیاسی - شرق 


ویدیو مرتبط :
چهره خودتان را تغییر دهید !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کودک تان را نجات می دهید اگر...



 

 

جان کودک تان را نجات می دهید اگر...

 

با خواندن تیتر این مطلب حتما فکر کرده اید قرار است با نصیحت های سخت و سنگین روبه رو شوید یا با رژیم هایی مشکل برای کودک تان! اما نه. خوشبختانه قرار نیست شما و کودک تان را از خوردن غذاهای خوشمزه محروم کنیم، فقط نکته های کاربردی سریع و آسانی را به شما یادآوری می کنیم که با رعایت آنها می توانید تا حد قابل توجهی خطر افزایش وزن را برای خود و خانواده پایین آورده و به سلامت کودک تان کمک کنید؛ پس خواندن این نکات را از دست ندهید.

 

۱) بچه ها را به خوردن سالاد آن هم قبل از غذا عادت بدهید.

 

۲) اگر نگران پروتئین رسیده به بدن کودک تان هستید، در سالاد او برش های تخم مرغ آب پزو لوبیای پخته شده اضافه کنید. به این ترتیب هم چاق نمی شود و هم یک غذای کامل نوش جان کرده.

 

۳) موقع شام بشقاب های بچه ها را عوض کنید. به جای پیش دستی کوچکی که برای سالاد گذاشته اید، در بشقاب بزرگی که برای غذای اصلی اختصاص داده بودید، سالاد بکشید. به این ترتیب کوچولو بیشتر سالاد می خورد تا غذا.

 

۴) با این تصور که بچه ها در سن رشد هستند و به آسانی کالری های اضافی را می سوزانند، به غذای آنها روغن اضافه نکنید. در مورد غذای آنها هم مثل خودتان در مصرف روغن صرفه جویی کنید یا از اسپری های روغن استفاده کنید. هر یک قاشق غذاخوری روغن ۱۲۰ کالری و یک قاشق غذاخوری کره ۱۰۰ کالری انرژی دارد.

 

۵) اگر کودک تان قبل از ناهار بهانه گیری می کند و هله هوله می خورد زودتر به او ناهار بدهید. بعضی از بچه ها از ساعت ۱۱ شروع به پر کردن شکم شان با غذاهای مختلف می کنند و تا ساعت یک که وقت ناهار است، کلی ریزه خواری کرده اند. بهتر است همان ساعت ۱۱ ناهار کودک را به او بدهید.

 

۶) اگر کودک تان قبل از ناهار بهانه گیری می کند و هله هوله می خورد زودتر به او ناهار بدهید. بعضی از بچه ها از ساعت ۱۱ شروع به پر کردن شکم شان با غذاهای مختلف می کنند و تا ساعت یک که وقت ناهار است، کلی ریزه خواری کرده اند. بهتر است همان ساعت ۱۱ ناهار کودک را به او بدهید.

 

۷) لبنیات مصرفی کودکان را از نوع کم چرب انتخاب کنید؛ این کار به جذب بهتر کلسیم لبنیات در بدن کودک شما هم کمک می کند.

 

۸) میان وعده ها را فراموش نکنید.

 

۹) ۵ وعده میوه در روز را فراموش نکنید. اگر کودک سیر باشد، کمتر سراغ هله هوله خوردن خواهد رفت.

 

۱۰) غذاهای پرکالری و شیرین را تا جایی که می توانید تهیه نکنید و در صورت تهیه، آن ها را در دسترس کودک نگذارید؛ در عوض میوه ها را شسته و آماده مصرف روی میز هال قرار دهید.

 

● وقتی برای شام بیرون می رویم چه کار کنیم؟


سالم غذا خوردن الزاما با بیرون غذا خوردن تعارضی ندارد اما باید راه انتخاب سالم را بدانید و آن را به کودکان هم آموزش دهید.


اگر می خواهید بچه ها دستورات تغذیه سالم را در منزل جدی بگیرند، نباید سر زدن به رستوران ها و بیرون غذا خوردن را از زندگی آنها حذف کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که غذا خوردن در بیرون از منزل را محدود کرده و فقط به موقعیت های خاص اختصاص دهید اما وقتی به رستوران می روید حواس تان به نکات زیر باشد:


۱) زمان سفارش ساندویچ برای کودکان خواهش کنید تا مقدار کمتری از مواد داخل ساندویچ، هر چه که باشد، در داخل آن گذاشته شود.


۲) بچه ها را به استفاده از سس قرمز به جای سس سفید تشویق کنید. سس قرمز کالری اندکی دارد، درحالی که سس سفید بسیار چرب و پرکالری است.


۳) سبد نان را از روی میزتان بردارید.


۴) قبل از غذا برای بچه ها سوپ سفارش دهید.


۵) با بچه ها سری به سالاد بار بزنید و اجازه دهید قبل از غذا سالاد بخورند.


۶) به جای سفارش دادن همه غذاها به صورت کمبو، یک سیب زمینی سرخ کرده سفارش دهید و همه با هم از آن بخورید.


۷) در بین نوشیدنی ها دوغ را انتخاب کنید یا آب پرتقال طبیعی که این روزها در بسیاری از رستوران ها سرو می شود.


۸) برای کودکان غذاها را با سایز کوچک تر سفارش دهید.

 


منبع:مجله سیب سبز