اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خواهرزن تونی بلر در ایران



«آخرین‌نیوز» از حضور خواهرزن «تونی بلر» در راهپیمایی روز قدس خبر داد.بنا بر این گزارش، «لورن بوث»، فعال حقوق بشر و خواهرزن نخست‌وزیر اسبق انگلستان (تونی بلر)، در راهپیمایی روز قدس در ایران شرکت داشت.


وی در نامه‌ای خطاب به بلر، آورده است: «پیام راهپیمایی در روز قدس تهران این است که نه اسلام، که تو و دوستان اسرائیلی‌ات به خاطر عقاید جاهلی خود، باید هراسان باشید».


ویدیو مرتبط :
دستگیری مخالف تونی بلر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تونی بلر: حمله به ایران ربطی به اسلام ستیزی ندارد



 


تونی بلر: حمله به ایران ربطی به اسلام ستیزی ندارد

 

 

وی پیامد دوم را تسلیح احتمالی دیگر گروه های افراطی در خاورمیانه و جهان دانست و گفت : آیا شما می توانید مطمئن باشید که ایران این تکنولوژی را در اختیار دیگر گروه ها قرار ندهد ؟

تونی بلر نخست وزیر اسبق بریتانیا و نماینده گروه چهارجانبه برای صلح خاورمیانه در گفتگوی سه شنبه شب خود با " مارگارت وارنر " مجری برنامه " news hour " ( ساعت خبر ) شبکه " پی بی اس " بار دیگر از سخنان خود درباره ضرورت جلوگیری از تسلیح اتمی ایران دفاع کرد.


به گزارش عصر ایران بلر در این مصاحبه با ادعای اینکه تسلیح اتمی ایران بسیار خطرناک بوده و ثبات در منطقه خاورمیانه و جهان را بر هم خواهد زد ، گفت : " باید به هر روش ممکن حتی ابزار نظامی مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای شویم ."


وی در ادامه ادعاهای خود افزود : " یکی از دلایل اینکه ایران اتمی ( مسلح به سلاح هسته ای ) غیر قابل پذیرش است ، ماهیت رژیم حاکم بر این کشوراست ."


نخست وزیر اسبق بریتانیا با دفاع از نظر خود درباره جلوگیری از اتمی شدن ایران گفت که هیچ گزینه ای حتی گزینه نظامی نباید از نظر دور داشته شود و باید به هر طریق ممکن مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای شد .


بلر افزود : " دست یابی ایران به توانایی اتمی دو پیامد عمده دارد نخست اینکه این مساله به طور کامل توازن قوا را در منطقه خاورمیانه به هم خواهد زد و دیگر کشورهای منطقه نیز تلاش می کنند برای مقابله با ایران به سمت دست یابی به سلاح هسته ای بروند ."


وی پیامد دوم را تسلیح احتمالی دیگر گروه های افراطی در خاورمیانه و جهان دانست و گفت : آیا شما می توانید مطمئن باشید که ایران این تکنولوژی را در اختیار دیگر گروه ها قرار ندهد ؟


بلر با اشاره به اینکه مقابله با ایران و رژیم حاکم بر این کشور هیچ ربطی به اسلام ستیزی ندارد ، مدعی شد : حمله و مقابله با ایران حمله به اسلام نیست بلکه حمله به یک رژیمی است که در صدد دست یابی به سلاح هسته ای است و از افراط گرایان در سرتاسر منطقه و جهان حمایت می کند .


نخست وزیر اسبق بریتانیا به واسطه نقشی که در جریان حمله غیر قانونی آمریکا و بریتانیا در مارس 2003 به عراق داشته ، هنوز هم زیر ذره بین انتقادهای رسانه های بریتانیایی و جهان است .


وی اخیرا در کتاب خاطرات خود حتی اعتراف کرده که در جریان جنگ 33 روزه اسراییل و حزب الله مانع برقراری آتش بس موقت شده تا به گمان خودش اسراییل بتواند با آرامش خاطر و فراغ بال کار حزب الله را یکسره کند.../عصر ایران