اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خواننده سرشناس آمریکایی درگذشت


«بابی ووماک»، خواننده سول و ترانه‌سرای معروف آمریکایی در 70 سالگی درگذشت.

خبرگزاری ایسنا: «بابی ووماک»، خواننده سول و ترانه‌سرای معروف آمریکایی در 70 سالگی درگذشت.

«بابی ووماک»، خواننده سبک سول که برای بسیاری از موسیقی‌دانان بزرگ قرن بیستم ترانه نوشت، در سن 70 سالگی بدرود حیات گفت.

علت مرگ این هنرمند هنوز اعلام نشده، اما او از بیماری آلزایمر و سرطان رنج می‌برد. «به دنبال عشق» و «دیگر تمام شد» که توسط گروه مشهور «رولینگ استونز» خوانده شد، از جمله کارهای معروف ووماک هستند.

خواننده سرشناس آمریکایی درگذشت

وی از جمله افرادی بود که در سال 2009 نامش در فهرست وب‌سایت معتبر «تالار مشاهیر راک اند رول» ثبت شد. ووماک که متولد سال 1944 در کلیولند بود، پیشه‌ی خوانندگی را از دهه 1950 با برادرانش به صورت گروهی آغاز کرد.

بابی و برادرانش «سسیل»، «کورتیس»، «هری» و «فرندلی» دو آلبوم R&B را به نام «والنتینوز» ضبط کردند. پس از پایان این همکاری، ووماک ترانه‌سرایی را شروع کرد و به موسیقی سول روی آورد.

به گزارش بی.بی.سی، «جیمی هندریکس» و «ویلسون پیکت» از همکاران و دوستان نزدیک او بودند. ووماک همچنین به عنوان گیتاریست در ضبط برخی ترانه‌های ماندگار با «آرتا فرانکلین»، «ری چارلز»، «داستی اسپیرینگفیلد» و «پیکت» همکاری داشت.

سال 2012 بود که ووماک پس از یک دهه، اولین آلبوم خود را با عنوان «شجاع‌ترین مرد جهان» روانه بازار کرد.

سول یکی از سبک‌های موسیقی است که خاستگاه آن کشور آمریکا است و ریشه در موسیقی کلیسایی و R&B دارد. وب‌سایت «تالار مشاهیر راک اند رول» موسیقی سول را برخاسته از تجربیات سیاهان مهاجر به آمریکا و نوعی دگردیسی موسیقی «گاسپل» و R&Bبا ریتم‌های فانکی و اشعار سکولار دانسته است.


ویدیو مرتبط :
خواننده شدن بازیگران سرشناس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواننده سرشناس آمریکایی و وارث فرانک سیناترا درگذشت



 اخبار فرهنگی ,خبرهای   فرهنگی  , فرانک سیناترا

فرانک سیناترا جونیور خواننده آمریکایی و فرزند خواننده نامدار فرانک سیناترا در 72 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش  خبرآنلاین، این خواننده که قرار بود در دیتونا‌بیچ فلوریدا کنسرت برگزار کند، به حمله قلبی دچار شد. پدر این خواننده نیز سال 1998 در اثر حمله قلبی درگذشته بود.

این خواننده قرار بود در کنسرتی با عنوان «سیناترا آهنگ‌های سیناترا را می‌خواند» شرکت کند و برخی از مشهورترین آهنگ‌های پدرش را اجرا کند.

نانسی سیناترا خواهر فرانک خبر درگذشت او را در فیسبوک اعلام کرده است.

نانسی و فرانک جونیور در کنار پدرشان فرانک سیناترا

 اخبار فرهنگی ,خبرهای   فرهنگی  , فرانک سیناترا


او از نوجوانی پا به عرصه موسیقی گذاشت و اندکی بعد در کنار پدر سرشناس خود به فعالیت هنری ادامه داد، هر چند که هیچ‌گاه به جایگاه و شهرت پدرش دست نیافت.

سیناترا جونیور در 19 سالگی قربانی آدم‌ربایی شده بود. آدم‌رباها در ازای آزادی او درخواست 240 هزار دلار پول کرده بودند. او در نهایت با پرداخت پول آزاد شد و آدم‌رباها نیز چندی بعد به دام پلیس افتادند.

 اخبار  فرهنگی  -   خبرآنلاین