اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خواستگار قلابی سارق جواهرات از آب درآمد




اخبار حوادث - خواستگار قلابی سارق جواهرات از آب درآمد

مردی که طلا و جواهرات زنان را سرقت می‌کرد بعد از مواجهه اتفاقی با یکی از مالباختگان به دام افتاد.

به گزارش شرق، زنی روز 12آبان با مراجعه به کلانتری گاندی به ماموران اعلام کرد طلا و جواهرات و وجوه نقد همراهش توسط جوانی که خواستگار دخترش بود، در پارک طالقانی سرقت شده است.

 این زن پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش همراه دخترم در میدان خراسان بودیم که جوانی که خودش را بهزاد معرفی کرد به ما مراجعه و از دخترم خواستگاری کرد. بلافاصله با این موضوع مخالفت کردم و از وی خواستم دیگر مزاحم ما نشود اما وقتی به خانه رسیدیم، متوجه شدم آن پسر ما را تعقیب کرده است.

 

او چندبار به در منزل مراجعه کرد و هربار درخواست خود را تکرار می‌کرد تا اینکه تصمیم گرفتم جواب نهایی دخترم را بگویم و توضیح بدهم دخترم قصد ندارد ازدواج کند. می‌خواستم از او به‌صورت دوستانه بخواهم دیگر مزاحم دخترم نشود. به همین علت قبل از آنکه بهزاد مجددا به در خانه بیاید با او تماس گرفتم و به پیشنهاد وی در پارک طالقانی قرار گذاشتیم.»

شاکی ادامه داد: «ساعت 16 روز حادثه با بهزاد ملاقات کردم. او قبل از آنکه صحبت اصلی شروع شود، دو نوشیدنی خرید و یکی از آنها را در حالی‌که در آن را باز کرده بود به من داد. هنوز صحبتی نکرده بودیم که به درخواست بهزاد مقداری از آبمیوه را نوشیدم. پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم تمامی وجوه نقد و طلا و جواهرات همراهم شامل گردنبند، پلاک، چند حلقه النگو، انگشتر ازدواج و گوشی تلفن همراهم، همگی سرقت شده است.»

کارآگاهان پس از آغاز رسیدگی به این پرونده متوجه شدند زنی دیگر نیز به همین شیوه و البته به بهانه استخدام، بیهوش شده و طلا و جواهراتش به سرقت رفته است.  این زن به کارآگاهان گفت: «چندی پیش برای استخدام در شرکتی که در روزنامه آگهی داده بود به خیابان سهروردی رفتم و از جوانی نشانی را پرسیدم.

 

این شخص که خود را بعدا به نام احسان اصغری معرفی کرد، وقتی متوجه شد دنبال کار هستم مدعی شد قصد دارد دفتری را برای شرکت پخش مواد غذایی در خیابان سهروردی اجاره کند و حاضر است مرا به‌عنوان منشی شرکت و با حقوق ماهانه یک‌میلیون‌تومان استخدام کند.

پس از آنکه با پیشنهاد استخدام در شرکت پخش مواد غذایی موافقت کردم، به درخواست این شخص برای کرایه دفتر شرکت به چندین بنگاه املاک در خیابان سهروردی رفتیم. احسان به مدیران بنگاه‌ها می‌گفت قصد دارد دفتری تجاری را رهن کند و برای این کار مبلغ 80میلیون‌تومان در نظر گرفته است.

 

قرار شد بعدازظهر همان روز، برای مشاهده چند دفتر مجددا به بنگاه‌ها برویم. احسان در مسیر بازگشت از بنگاه‌ها دو آبمیوه خرید و یکی از آنها را به من تعارف کرد. پس از نوشیدن مقداری از آبمیوه دیگر هیچ چیزی را به‌یاد ندارم تا اینکه فردای آن روز، وقتی به هوش آمدم خود را در ساختمانی مشاهده کردم که چند زن و مرد در آن در حال مصرف مواد بودند. در حالی‌که بسیار ترسیده بودم از آنها سوال کردم کجا هستم و آنها جواب دادند در منطقه نعمت‌آباد هستم. به‌سرعت از آن خانه بیرون آمدم و خودم را با تاکسی دربست به منزل رساندم.»

 تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه شاکی اول چند روز قبل متهم را به‌طور اتفاقی در میدان ونک در حال سوارشدن به خودرو مسافرکش دید و از ماموران گشت درخواست کمک کرد. ماموران نیز با کمک مالباخته به تعقیب خودرو پرداختند و متهم را در چهارراه جهان‌کودک پشت چراغ قرمز دستگیر کردند. در بازرسی اولیه از متهم مبلغ چهارمیلیون‌تومان وجه نقد، سه رشته زنجیر طلای زنانه و دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

 متهم 20ساله به نام محمد پس از انتقال به پایگاه سوم آگاهی به سرقت از دو مالباخته به شیوه بیهوش‌کردن آنها اعتراف کرد. کارآگاهان همچنین اطلاع پیدا کردند متهم علاوه بر سرقت به شیوه بیهوشی و به اسامی مختلف بهزاد، احسان، بهرام و...، با زنان و دختران جوان طرح دوستی می‌ریخت و طلا و جواهرات آنان را با جواهرات بدلی تعویض و فرار می‌کرد. 

 

سرهنگ حسین خان‌بابایی، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «از تمام مالباختگان که با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
سارق گاردریل کارمند اخراجی شهرداری از آب درآمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس نامحسوس قلابی، سارق از آب درآمد


رئیس پلیس بندرعباس از دستگیری راهزنان مسلح خبر داد كه در قالب گشت پلیس نامحسوس فعالیت می كردند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس بندرعباس از دستگیری راهزنان مسلح خبر داد كه در قالب گشت پلیس نامحسوس فعالیت می كردند.

سرهنگ علیرضا مشایخ روز یكشنبه در یك نشست خبری با تشریح این پرونده اظهار كرد: سه نفر با لباس شخصی و مسلح به یك قبضه اسلحه كلاشینكف با استفاده از تابلوی ایست، خودروها را نیمه شب در یكی از جاده های برون شهری بندرعباس متوقف كرده و در پوشش پلیس نامحسوس از آنان مدارك خودرو و هویتی می خواستند.

وی ادامه داد: در آخرین اقدام ،اعضای این گروه راهزن بامداد یكشنبه یك دستگاه خودروی تویوتای دوكابین را متوقف كرده و در حال بردن دو سرنشین آن به همراه خودرو بودند كه در طول مسیر، افراد با سارقان مسلح درگیر شدند كه در جریان این درگیری یكی از سارقان در تیراندازی توسط همدست خود كشته شد.

به گفته این مقام انتظامی به دنبال این درگیری ،سارق مسلح دوم توسط سرنشینان خودرو و با همكاری اهالی یكی از روستاهای منطقه و عوامل بسیج دستگیر شد.

سرهنگ مشایخ اضافه كرد: سارق سوم نیز كه با یك دستگاه خودرو زانتیا ،همدستان خود را همراهی (اسكورت )می كرد از محل حادثه گریخت.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس ادامه داد: نیروهای پلیس نیز در كمترین زمان ممكن به محل حادثه رسیده و سارق دستگیر شده را تحویل گرفته و به سركلانتری بندرعباس منتقل كردند.

وی سارق مسلح دستگیر شده را 'ه-ز' اهل حاجی آباد و ساكن محله دوهزار بندرعباس معرفی كرد كه در سال 89به دلیل چندین فقره سرقت مسلحانه دستگیر و به 15سال زندان محكوم شده بود.

به گفته سرهنگ مشایخ این سارق 27ساله در شهریور 94 از زندان مرخصی گرفته كه پس از اتمام مرخصی از بازگشت به ندامتگاه خودداری كرده و در اصل زندانی فراری بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس اضافه كرد:فرد دستگیر شده از شب گذشته تاكنون و در بازجویی های مقدماتی به چهار فقره سرقت بعد از خروج از زندان تاكنون اعتراف كرده است.

سرهنگ مشایخ خاطرنشان كرد: غیر از فردی كه در توسط مردم و سرنشینان خودرو دستگیر شده ،برادر یكی از متهمان نیز كه در صحنه حضور نداشته اما با آنان همكاری داشته توسط پلیس در منزل دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی بندرعباس اضافه كرد: در پرونده جداگانه ای یك قاتل فراری 24ساله نیز كه مرداد سال گذشته در محله سیدكامل بندرعباس فردی را با ضربات چاقو از پای درآورده بود ،شنبه شب توسط عوامل پلیس دستگیر شد.