اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خواستگار برادر و نامزد دختر را کشت



 

 

خواستگار کینه جو وقتی فهمید دختر مورد علاقه اش به زودی به عقد پسرخاله خود درخواهد آمد، سناریویی خونین را طراحی کرد و برادر و نامزد دختر را به قتل رساند.


این جنایت آبان ماه در اصفهان به وقوع پیوست و در این مدت کارآگاهان و بازپرس ویژه قتل برای دستگیری متهم تحقیقات گسترده یی انجام دادند و سرانجام موفق شدند از این جنایت هولناک رازگشایی کنند.


● پیامک های تهدیدآمیز

 

روز دوم آبان ماه اعضای خانواده پسری ۲۲ ساله به نام ابوالفضل در پی چند تلفن و پیامک تهدیدآمیز نگران جان فرزند خود و پسر خاله ۲۰ ساله او شدند و تصمیم گرفتند پلیس را در جریان واقعه قرار بدهند.

 

آنان به کارآگاهان توضیح دادند پسری به نام جمشید که زمانی خواستگار دخترشان بود آنها را تهدید کرده و گفته است پسرشان سعید و پسرخاله او را به نام ابوالفضل به قتل خواهد رساند.

 

آنچه بر نگرانی این خانواده دامن می زد ناپدید شدن ناگهانی سعید و ابوالفضل بود. در این بین یک پیامک دیگر به دست خانواده سعید رسید که جمشید در آن ادعا کرده بود این پسر را کشته و جسدش را در اطراف کانال کباب انداخته است.

 

ماموران زمانی که با این خبر مواجه شدند به دستور بازپرس شاه محمدی بازپرس ویژه قتل اصفهان به محل اعلام شده رفتند و به جست و جو در محدوده کانال آبی که در چهار کیلومتری نصرآباد جرقویه قرار دارد، پرداختند. این عملیات پس از پنج ساعت افسران جنایی را در برابر یک جنازه قرار داد.

 

جسد متعلق به سعید بود و قاتل با یک سلاح کلاشینکف گلوله یی را به سر وی شلیک کرده بود. با کشف این جسد بازپرس شاه محمدی در برابر یک دوراهی قرار گرفت. او اکنون به سرنوشت مبهم پسرخاله مقتول فکر می کرد. آیا ابوالفضل هم به قتل رسیده یا هنوز زنده بود و می شد برای نجات وی کاری انجام داد. کارآگاهان مامور شدند درباره هر دو احتمال تحقیق کنند.

 

آنان به این نتیجه رسیدند که اگر جمشید، ابوالفضل را کشته باشد باید جسد او را نیز در همان حوالی کانال رها کرده باشد اما تاریکی هوا مانع ادامه یافتن عملیات جست و جو شد.

 

● دومین جنازه

 

روز بعد بار دیگر گروه تجسس به محدوده جرم رفت و بعد از چند ساعت جست و جو جنازه ابوالفضل را در فاصله پیکر نخستین قربانی پیدا کرد. ابوالفضل نیز مانند پسرخاله اش با کلاشینکف از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بود.

 

در ادامه مادر سعید تحت بازجویی قرار گرفت و سرنخ هایی را در اختیار کارآگاهان قرار داد. او گفت؛ «مدت ها پیش جمشید که پسری چوپان است به خواستگاری دخترم آمد اما شوهرم با این وصلت مخالفت کرد.

 

پس از این ماجرا تهدیدهای جمشید علیه خانواده من آغاز شد تا اینکه روز گذشته (روز حادثه) او طی چندین مورد تماس تلفنی ما را تهدید کرد و در یک پیامک نوشت؛ «بروید و جسد فرزندتان را در کانال آب کباب ببینید.» مادر مقتول ادامه داد؛ «ما اول ادعاهای جمشید را باور نکردیم اما وقتی پیامک ها تکرار شد و ما نتوانستیم اثری از سعید و ابوالفضل پیدا کنیم به ماجرا شک کردیم و از پلیس کمک خواستیم.»


● دستگیری

 

پس از آنکه جزییاتی از این جنایت به دست آمد، بازپرس شاه محمدی به تیمی ویژه ماموریت داد هرچه زودتر جمشید را بازداشت کند. کارآگاهان در گام نخست نتوانستند ردی از جوان فراری به دست بیاورند اما با پیشرفت تحقیقات به قرائنی دست یافتند که نشان می داد جمشید در این جنایت از یکی از دوستان خود کمک گرفته است. این پسر وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف کرد در جریان کشتارها قرار داشته و اکنون نیز هرازگاهی با جمشید در تماس است.

 

اطلاعاتی که این فرد در اختیار پلیس قرار داد افسران جنایی را به یک قدمی متهم رساند و آنان فهمیدند جمشید پس از ارتکاب جنایت به شهرکرد گریخته است. بالاخره ماموران با شناسایی مسیر تردد متهم در کمین او نشستند و توانستند پسر انتقام جو را بازداشت کنند.

 

جمشید که سوابقی مانند حمل سلاح غیرمجاز، ورود به عنف و سابقه شرارت دارد هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت به کشتن ابوالفضل و سعید اقرار کرد و گفت؛ «چند سال قبل به خواستگاری خواهر سعید رفتم اما پدر دختر با این امر مخالفت کرد و همین موضوع باعث شد از این خانواده کینه به دل بگیرم.

 

من از مدت ها پیش دنبال انتقام بودم و وقتی فهمیدم ابوالفضل، پسرخاله دختر مورد علاقه من به خواستگاری وی رفته و ازدواجش قطعی شده است نقشه قتل او را هم طراحی کردم و بالاخره در روز دوم آبان ماه نقشه ام را به اجرا درآوردم.»

 

متهم ادامه داد؛ «با توجه به رابطه دوستانه یی که با سعید داشتم او را سوار موتورسیکلتم کردم و با بهانه واهی او را به محل کانال بردم و بعد از چند دقیقه هنگامی که پشت به من قرار گرفته بود با سلاحی که خریداری کرده بودم یک گلوله به سرش شلیک کردم.

 

بعد طی تماس با دوستم از وی خواستم ابوالفضل را به نقطه دیگری ببرد. خودم نیز در آن محل مستقر شدم. حدود نیم ساعت بعد دوستم به همراه ابوالفضل به محل قرار آمد.

 

در حالی که او کنار آتش نشسته بود و خودش را گرم می کرد به بحث و مجادله با وی پرداختم و در یک فرصت مناسب همان اسلحه را به سمت سرش هدف گرفتم و شلیک کردم. سپس با مخفی کردن سلاح، سوار بر موتور از جاده های فرعی و بیابانی منطقه را ترک کردم.»

 

پایگاه اطلاع رسانی عبرت درباره این پرونده خبر داد با اقاریر صریح جمشید و بازسازی دقیق صحنه جنایات در حضور بازپرس ویژه قتل اصفهان او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تا پرونده برای رسیدن به تصمیم قطعی و مجازات وی به دست قضات دادگاه کیفری استان سپرده شود.

 

 

 

 

 

 



ویدیو مرتبط :
‫خواستگار مجرد فریب زن شوهردار را خورد و او را کشت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواستگار سمج دختر مورد علاقه اش را کشت



 

 

خواستگار سمج دختر مورد علاقه اش را به قتل رساند

 

مردی كه دختر مورد علاقه اش را بعد از پاسخ منفی به قتل رسانده بود، در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می شود.


ساعت ۲۳، ۶ مرداد سال گذشته، مأموران كلانتری ۱۱۱ هفت چنار از طریق مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ از وقوع یك درگیری منجر به ضرب و جرح باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه واقع در خیابان قزوین متوجه شدند زن جوانی به نام راحله ۳۰ ساله به همراه مرد جوانی به شدت مجروح شده و راحله قبل از رسیدن بیمارستان به قتل رسیده است.

بررسی از شاهدان نشان داد راحله به همراه برادرش در حال عبور از خیابان بوده است كه یك موتورسیكلت پس از تعقیب، به آنها نزدیك شده و با جسمی شبیه به قمه این ۲ نفر را زخمی كرده است.

تحقیقات از خانواده راحله آغاز شد تا اینكه اعضای این خانواده مدعی شدند فرد ضارب مجید نام داشته است كه پس از شنیدن جواب منفی از راحله وی را تهدید به قتل كرده است.

مجید شناسایی شد و تحقیقات برای شناسایی محل اختفای وی و بازداشت او آغاز شد تا اینكه ۴ روز بعد از قتل، این فرد به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كرد و خود را به مأموران تحویل داد.

مجید مدعی شد از چند سال قبل با راحله ازدواج موقت كرده است تا اینكه یك ماه قبل مدت این ازدواج به پایان رسیده و راحله نیز حاضر به تمدید ازدواج نشده است.

وی افزود: روز حادثه با پدر راحله درگیری لفظی پیدا كردم و از او خواستم تا در زندگی راحله دخالت نكند و اجازه دهد، وی تصمیم صحیحی بگیرد و با من زندگی اش را ادامه دهد.

متهم همچنین مدعی شد پول ودیعه مسكن را به اتفاق مقتول تهیه كرده بود و به خاطر اعتمادی كه به مقتول داشته است، قولنامه به نام مقتول امضا شده بود؛ اما بعد از اتمام مدت قرارداد پدر و برادر مقتول قصد تصاحب آن پول را داشتند.

با اعتراف متهم به ارتكاب قتل همسرش، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع داده شد تا بعد از تعیین وكیل برای وی، زمان رسیدگی به آن مشخص شود.... / خبرگزارى فارس