اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خواسته وزارت بهداشت: جریمه نقدی استعمال سیگاردر اماکن عمومی



اخبار,اخبار اجتماعی,استعمال دخانیات در اماکن عمومی

 
اخبار اجتماعی - خواسته وزارت بهداشت: جریمه نقدی استعمال سیگاردر اماکن عمومی

معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خواستار اعمال جریمه نقدی استعمال انواع دخانیات به ویژه سیگار در اماکن عمومی از جمله سازمان های دولتی شد و گفت: طبق قانون برای استعمال سیگار در اماکن عمومی، جریمه در نظر گرفته شده که باید اجرایی شود.

دکتر ˈعلی اکبر سیاریˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اجرای ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی ، افزود: برای اینکه قانون اجرایی شود ، مردم باید حق خود را مطالبه کرده و با اطلاع رسانی های لازم مردم از خطرات و مضرات فراوان دود سیگار آگاه شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین باید افرادی باشند که بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی ، نظارت کنند اما به هرحال بهترین فردی که می تواند از سلامت خود ، حفاظت و صیانت کند، خود فرد است.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: باید به مردم اطلاع رسانی شود که مصرف دخانیات، سالانه برای کشور صدها میلیارد تومان هزینه دارد؛ در حقیقت افراد با استعمال دخانیات، منابع کشور را دود می کنند.
 
سیاری افزود: علاوه بر هزینه خرید دخانیات، منابع مالی زیادی صرف درمان بیماری های ناشی از استعمال دخانیات می شود پس توانمندسازی مردم در حوزه اطلاع رسانی از خطرات سیگار اهمیت زیادی دارد.
 
وی ادامه دارد: باید کاری کرد که مردم از این رفتار مخاطره آمیز، دست بردارند؛ هرچند اجرای قانون و اعمال مراقبت های نظارتی و جریمه در کنترل استعمال دخانیات نقش دارد و اما آگاهی، مراعات و اراده خود مردم قوی ترین عامل در کاهش استعمال دخانیات به شمار می رود. 

اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
آموزش بهداشت فردی و بهداشت عمومی ویژه پرسنل خدماتی و پیشخدمت اداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج شانزدهمین دوره آزمون زبان عمومی وزارت بهداشت اعلام شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نتایج شانزدهمین دوره آزمون زبان عمومی وزارت بهداشت اعلام شد

نتایج شانزدهمین دوره آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

به گزارش مهر، آزمون مشتمل بر 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل و دارای 100 نمره بود و در روز پنجشنبه 26 بهمن ماه 91 برگزار شده است.

کارنامه اینترنتی آزمون از طریق سایت مرکز سنجش منتشر شده است و هر کارنامه دارای یک کد ویژه به نام Certification Code بوده و درستی آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل استعلام است./خبرگزاری مهر