اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خواسته دختران پادشاه عربستان از سازمان ملل



خبار ,اخبار بین الملل ,نامه دختران پادشاه عربستان به سازمان ملل

 

اخبار بین الملل - خواسته دختران پادشاه عربستان از سازمان ملل

نگرانی اصلی آن ها در نامه شان، وخامت حال شاهزاده هاله بود که با مشکلات روانی روبرو است.

شاهزاده‌های عربستانی که به مدت 13 سال در قصر پادشاهی زندانی هستند از سازمان ملل درخواست کمک کردند.

چهار دختر پادشاه عربستان که در سنین 30 تا 40 سالگی به سر می برند، در نامه ای به سازمان ملل گفتند که علی رغم خواستشان در قصر محبوس شده اند.

مادر این دختران نیز که سال ها از جدایی اش از ملک عبدالله، پادشاه عربستان می گذرد، در نامه ای خواستار کمک به دخترهایش شد. سحر 42 ساله و جواهر 38 ساله، دو شاهزاده عربستانی در نامه خود نوشته اند که جدا از مها و هاله، دو خواهر دیگرشان در قصر محبوس هستند.

نگرانی اصلی آن ها در نامه شان، وخامت حال شاهزاده هاله بود که با مشکلات روانی روبرو است.

بر اساس قوانین عربستان پدر می تواند دخترهایش را در خانه نگه دارد و هرگاه زنی می خواهد از خانه خارج شود باید یک مراقب همچون پدر، برادر یا همسر همراه داشته باشد. این شاهزاده ها در نامه خود نوشتند که محافظ آن ها برادر ناتنی شان است.

به گفته این شاهزاده آن ها به دلیل اعتراض به پدرشان به خاطر فقر در عربستان، از زندگی مجلل محروم و محبوس شدند...اکنون باید دید که آیا سازمان ملل به این موضوع رسیدگی خواهد کرد یا خیر.
اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
حضور بدون حجاب نماینده عربستان در جلسه سازمان ملل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات نماینده عربستان در سازمان ملل درباره ایران



اظهارات نماینده عربستان درباره ایران ,مذاكرات ژنو

اظهارات نماینده عربستان در سازمان ملل درباره ایران

نماینده عربستان در سازمان ملل ایفای نقش تهران در سوریه را خواستار شد.

عبدالله المعلمی در گفت‌وگو با روزنامه‌ الحیات چاپ لندن با بیان این که کشورش سفر به هیچ کشوری را به اخضرالابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیکته نمی‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما مشکلی در سفر ابراهیمی به ایران و رایزنی با این کشور در مساله سوریه وجود ندارد، بیان کرد: ما از ایران برادر می‌خواهیم که نقش بسیار مثبتی را در این راستا ایفا کند.

وی در پاسخ به این سوال که مشخصا منظور شما از ایفای نقش مثبت چیست؟ گفت: از حمایت نظام سوریه دست بردارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما همواره با حضور ایران در ژنو 2 مخالفید، بیان کرد: برای ما مهم نیست که در این کنفرانس حضور پیدا کنیم یا خیر مهم این است که ملت سوریه حضور داشته باشد و به خواسته‌هایش دست یابد.

نماینده عربستان دراین باره که آیا احساس می‌کنید استقبال گرم از ایران درسازمان ملل و در آمریکا بر روابط استراتژیک شما با واشنگتن تاثیر بگذارد، گفت: در مساله استقبال ما از اولین کسانی بودیم که از گرایشات جدید ایران استقبال کردیم و پادشاه عربستان از کسانی بود که برای مراسم انتصاب حسن روحانی یکی از مسوولان ارشد کشور را که حامل پیام‌ تبریک بود، فرستاد اما امیدواریم که اقدامات جدید ایران بیشتر به فعل نزدیک باشد و به عبارات و کلمه ها محدود نشود. /ایسنا