اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خلق موزه‌ای مینیاتوری از زندگی روزمره


گالری «پلتفرم ٢٨» در آستانه‌ی برگزاری کارگاهی جدید با عنوان «مجموعه‌ای از تهران: دیدگاهی چندگانه به تصویری شهری» است.

خبرگزاری ایسنا:  گالری «پلتفرم ٢٨» در آستانه‌ی برگزاری کارگاهی جدید با عنوان «مجموعه‌ای از تهران: دیدگاهی چندگانه به تصویری شهری» است.

این کارگاه یک هفته‌ای است و سعی دارد موزه‌ای مینیاتوری از زندگی روزمره در تهران را از طریق جمع‌آوری اشیا از سطح شهر و به دور از تصمیم‌گیری‌های کلان نهادهای اداری خلق کند. اشیای جمع‌آوری‌شده در ١٢ ویترین از پیش ساخته‌شده نمایش داده می‌شوند تا بازگوکننده‌ی شخصیت شهری محله‌ای باشند که به آن تعلق داشته‌اند. هر ویترین داستانی دارد و نمادی از چهره‌ی پر جنب و جوش زندگی روزانه در تهران است.

در این کارگاه، ١٢ شرکت‌کننده در زمینه‌های متفاوت دور هم جمع می‌شوند تا در پایان کارگاه، ١٢ اثر را در «پلتفرم ٢٨» به‌نمایش بگذارند. این کارگاه توسط دو طراح آلمانی «کارلوتا ورنر» و «موریتز والتر» تنظیم و اداره خواهد شد.

کارلوتا ورنر طراح اشیای کاربردی بوده و گستره‌ی فعالیت‌هایش متمرکز بر طراحی نمایشگاه‌ها و طراحی‌های پایدار در کشور‌های در حال توسعه یا توسعه‌نیافته است. از کارهای او می‌توان به «موزه معصومیت» اورهان پاموک در استانبول یا طراحی اجاق‌های آفریقایی نام برد که در سطوح بین‌المللی جوایز متعددی را از آن خود کرده است. موریتز والتر نیز معماری است که حوزه‌ی فعالیتش متمرکز بر طراحی بناهای عمومی در بافت موجود شهری است. او به‌تازگی بازسازی موزه‌هایی را مانند دیشتورهالن در هامبورگ به پایان رسانده است.

هر دو طراح به سوژه‌ی موزه و فن جمع‌آوری اشیا به‌عنوان امری فرهنگی علاقه‌مند هستند. این دو به‌تازگی کارگاهی را با عنوان «مجموعه‌ای از مسقط» در دانشگاه «جرمن تکنیکال» مسقط به اجرا گذاشتند. کارگاه تهران، دنباله‌ای است از تحقیق این دو در کشورهای خاورمیانه.

این کارگاه 4 تا 11 خردادماه در گالری «پلتفرم ٢٨» به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست روشن‌منش، شماره 28 برگزار می‌شود. هزینه‌ی کارگاه 300 هزار تومان است. علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند با شماره 09356040055 تماس بگیرند.


ویدیو مرتبط :
چگونه بهترین عکس های مینیاتوری را خلق کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این زیبایی ها را در زندگی روزمره دیده اید؟