اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خلبان قلابی از مردم كلاهبرداری می كرد



 

 خلبان قلابی از مردم كلاهبرداری می كرد

 

متهم سابقه داری كه با جعل عنوان خلبان، مغازه داران را فریب داده و از آنها كلاهبرداری می كرد، دستگیر شد. به گزارش «جام جم»، مرداد امسال مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران از زنی كه كارمند یك آژانس هواپیمایی بود، شكایت كرد.

در پی این شكایت پرونده ای تشكیل و در اختیار ماموران اداره آگاهی و مواد مخدر فرودگاه مهرآباد قرار گرفت.

ماموران در تحقیق از شاكی متوجه شدند او از یك آژانس هواپیمایی بلیت خریده ولی در فرودگاه متوجه جعلی بودن بلیت شده است.

 

انكار به شیادی

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در مركز پلیس شكایت های مشابهی ارائه كردند.

به این ترتیب زن جوان ـ كارمند آژانس هواپیمایی ـ به مركز پلیس احضار و در تحقیق مدعی شد به شاكیان بلیت های واقعی فروخته است.

در پی ثبت اظهارات متهم، با صدور قرار قانونی تحقیقات از وی ادامه یافت.

در ادامه تحقیقات وكیل متهم با حضور در دادسرا نامه ای را در اختیار بازپرس ابراهیمی بسابی قرار داد با این مضمون كه این نامه بی گناهی زن جوان را اثبات می كند.

 

نام جعلی خلبان برای آزادی متهم

با بررسی نامه معلوم شد، نویسنده آن خود را خلبان هواپیمای حامل مقامات سیاسی و عالی رتبه قضایی معرفی كرده و با تایید صلاحیت زن جوان، خواستار آزادی وی شده است.

بازپرس پرونده كه به این نام و نگارنده آن ظنین شده بود، به استعلام از سازمان هواپیمایی پرداخت و متوجه شد چنین كارمندی در این سازمان كار نمی كند و نامه و هویت وی جعلی است.

با مشخص شدن این موضوع، وكیل زن متهم به مركز پلیس فرودگاه احضار و در تحقیق مدعی شد از محتویات نامه بی خبر بوده و آن را از سوی یكی از آشنایان متهم تحویل گرفته است.

بنابراین، متهم دوباره بازجویی و مدعی شد كه ۲ سال قبل در پی آشنایی با مرد خلبان، او مقدمات استخدامش را در یك آژانس هوایی فراهم كرده و از كلاهبردار بودن او بی خبر است.

بنابر این، جستجو برای یافتن این خلبان قلابی ادامه پیدا كرد تا این كه اوایل آذر امسال مردی با حضور در دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران از یك خلبان قلابی شكایت كرد.

درپی این شكایت، تحقیقات ماموران اداره آگاهی و مواد مخدر فرودگاه مهرآباد تهران از شاكی شروع شد.

 

صاحب رستوران در دام خلبان قلابی

مرد شاكی در این باره به پلیس گفت: یك ماه پیش مردی كه لباس خلبانی به تن داشت، به رستوران محل كارم آمد و طبق خواسته اش، قرار شد روزانه ۱۰ پرس غذا به شركت وی در یكی از محله های شهر ارسال كنم.

شاكی یادآور شد: بعد از یك ماه كه به محل كارش غذا فرستادم، نامه ای را در اختیارم قرار داد و خواست آن را به یكی از شركت های هواپیمایی ارائه و پول غذاها را دریافت كنم.

وقتی به آن شركت هوایی رفتم، متوجه شدم مرد خلبان دروغ گفته و كلاهبردار است.

پس از شكایت وی، ده ها شهروند دیگر هم كه به شیوه های مشابه در دام خلبان قلابی گرفتار شده بودند، به دادسرا مراجعه و شكایت های مشابهی ارائه كردند.

جستجوها برای یافتن متهم ادامه پیدا كرد تا این كه چند روز پیش مخفیگاه متهم در یك شركت واقع در چهارراه قصر تهران شناسایی و او همراه ۲ مرد دستگیر شد.

پس از انتقال متهمان به اداره پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر فرودگاه مهرآباد تهران آنها بازجویی شدند. ۲نفر از متهمان در بازجویی گفتند كه ۲۰ روز است به عنوان خدمتكار در شركت استخدام شده اند و از كلاهبرداری متهم بی خبرند، اما خلبان قلابی در بازجویی به كلاهبرداری اعتراف كرد.

 

اعتراف خلبان قلابی

خلبان قلابی ـ متهم ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: چند سال پیش مردم را به بهانه سرمایه گذاری در خرید هواپیما فریب داده و مبالغی كلان از آنها كلاهبرداری كردم. پس از مدتی دستگیر و روانه زندان شدم. بعد از آزادی دوباره كلاهبرداری هایم را از سر گرفتم.

پس از اعترافات متهم دستور قضایی برای ادامه تحقیقات از وی صادر شده است.

در ضمن تحقیقات از زن جوان ـ كارمند آژانس هوایی ـ برای مشخص شدن فروش بلیت های جعلی به مسافران ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
کشف دروغ و تدلیس شبکه وهابی کلمه این قسمت : رادمهر قلابی با کتاب قلابی تر از خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی



 

 

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی

 

وكیل قلابی به اتهام كلاهبرداری یكصد میلیون تومانی در زندان شناسایی شد.پنجم بهمن سال گذشته خانمی با مراجعه به شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران طی دادخواستی اعلام كرد: از ۲ سال قبل درخصوص اختلاف ملكی، پرونده‌ای حقوقی در یكی از محاكم قضایی داشتم‌. حدود یك سال پیش یكی از دوستانم كه در جریان پرونده من بود، یكی از آشنایان خود را به عنوان وكیل خوب به من معرفی كرد. چند بار در ارتباط با پرونده با این وكیل به نام حمید ملاقات داشتم و او مدتی پیگیر پرونده بود. این فرد حتی كارت ویزیت تبلیغ وكالت خود را چاپ كرده بود. در این مدت مبالغی را به عنوان حق‌الوكاله از من گرفت. در ادامه نیز مبالغ دیگری تحت عناوین مختلف از جمله واریز به حساب دادگستری پرداختم كه جمع این مبالغ نزدیك به یكصد میلیون تومان است.



شاكی افزود: بعد از گرفتن این پول‌ها تماس‌های وی با من كم شد و بتدریج به تلفن‌هایم كمتر پاسخ ‌داد و همكلاسی‌ام نیز كه او را به من معرفی كرده بود، جواب تلفن‌هایم را نمی‌داد. پس از مدتی دیگر به هیچ‌وجه جواب تماس‌هایم را ندادند. با این وضعیت پی بردم این دو نفر از ابتدا قصد كلاهبرداری از من را داشتند.



با دستور حمیدرضا بهرامی، بازپرس شعبه نهم دادسرای هاشمی تهران پرونده برای رسیدگی به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. كارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند این متهم دارای سوابق اتهامی (كلاهبرداری و قاچاق عتیقه‌جات)‌ در پلیس آگاهی است با به دست آمدن این اظهارات روز چهارم اردیبهشت با بازداشت متهم تحقیقات از وی آغاز شد. متهم در مقابل افسر پرونده گفت: اخذ مبالغ را از شاكی قبول دارم.


با توجه به این كه متهم كارت ویزیت وكالت برای خود چاپ كرده بود و این احتمال وجود دارد كه از شهروندان زیادی كلاهبرداری‌ كرده باشد، قاضی پرونده با چاپ تصویر بدون پوشش متهم در جراید از مردم خواست در صورتی كه شكایتی از وی دارند، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه كنند یا با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۴۶۴ و ۵۱۰۵۵۱۳۸ تماس بگیرند..../ یادداشت : جام‌جم آنلاین