اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خلبان قلابی، زورگیر بزرگراه از آب درآمد!


سارق جوانی که با معرفی خود به عنوان خلبان هواپیماهای بمب افکن شکاری اقدام به زورگیری از شهروندان و خودروهای عبوری در محدوده بزرگراه های پایتخت می کرد از سوی ماموران پلیس پایتخت، دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: سارق جوانی که با معرفی خود به عنوان خلبان هواپیماهای بمب افکن شکاری اقدام به زورگیری از شهروندان و خودروهای عبوری در محدوده بزرگراه های پایتخت می کرد از سوی ماموران پلیس پایتخت، دستگیر شد.

سرهنگ حسین اسدی سرکلانتر پنجم پلیس پایتخت در تشریح جزییات این خبر گفت:ساعت ۱۵و ۳۰ دقیقه ۲۹بهمن ماه ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۵۴چیتگر هنگام گشت زنی در جاده مخصوص کرج رو به روی شرکت نفت پارس بودند که به یک دستگاه خودرو پیکان وانت پارک شده در حاشیه خیابان مظنون شده و به تحقیق از راننده خودرو که خود را به خواب زده بود پرداختند.

این مقام انتظامی ادامه داد:ماموران زمانی که مشاهده کردند راننده خودرو درحالی که لباس خلبانی نیروی هوایی به تن دارد و از روی آن کاپشن شخصی پوشیده است بیشتر مشکوک شده و علت حضور راننده را از وی سوال کردند.

سرهنگ اسدی در ادامه افزود:این مرد جوان که با دیدن ماموران دستپاچه شده بود در تحقیقات پلیسی به ماموران اظهارداشت به علت رانندگی طولانی مدت خسته شده و قصد داشت تا دقایقی در کنار خیابان توقف کرده و پس از استراحت به راه خود ادامه دهد.

سرکلانتر پنجم فاتب با بیان اینکه ماموران در اولین گام از بررسی های پلیسی دریافتند که راننده قصد دارد با اظهارات ضد و نقیض خود ماموران را فریب دهد،افزود:به دنبال این موضوع ماموران به بازرسی بدنی از متهم پرداختند و یک حمایل بند با یک اسلحه تقلبی شبیه به رولور،دو اتیکت نظامی مربوط به پایگاه یکم و چهارم شکاری بمب افکن و یک قبضه چاقوی ۴۰ سانتی با دسته فلزی،یک تبر نیم متری با دسته فلزی یک عدد چاقوی ۳۰ سانتی متری با دسته چوبی یک عدد دوربین شکاری و یک عدد دوربین مدل"ZEISS" و یک عدد کلاه نظامی کشف کردند.

اسدی اظهار داشت:پس از کشف اقلام مذکور متهم که خود را به ماموران "اژدر" معرفی کرد بلافاصله دستگیر و جهت تحقیقات و انجام بازجویی های فنی به کلانتری ۱۵۴چیتگر منتقل شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه در خلال تحقیقات پلیسی از متهم مشخص وی سارقی است که با پوشیدن لباس خلبانی ضمن کمین نمودن در حاشیه بزرگراه های پایتخت با معرفی خود به عنوان خلبان هواپیماهای بمب افکن شکاری اقدام به زورگیری از شهروندان و خودروهای عبوری می کند،تصریح کرد:پرونده متهم برای تحقیقات تخصصی تر و بررسی زوایای پنهان آن در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


ویدیو مرتبط :
کشف دروغ و تدلیس شبکه وهابی کلمه این قسمت : رادمهر قلابی با کتاب قلابی تر از خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواستگار قلابی سارق جواهرات از آب درآمد




اخبار حوادث - خواستگار قلابی سارق جواهرات از آب درآمد

مردی که طلا و جواهرات زنان را سرقت می‌کرد بعد از مواجهه اتفاقی با یکی از مالباختگان به دام افتاد.

به گزارش شرق، زنی روز 12آبان با مراجعه به کلانتری گاندی به ماموران اعلام کرد طلا و جواهرات و وجوه نقد همراهش توسط جوانی که خواستگار دخترش بود، در پارک طالقانی سرقت شده است.

 این زن پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش همراه دخترم در میدان خراسان بودیم که جوانی که خودش را بهزاد معرفی کرد به ما مراجعه و از دخترم خواستگاری کرد. بلافاصله با این موضوع مخالفت کردم و از وی خواستم دیگر مزاحم ما نشود اما وقتی به خانه رسیدیم، متوجه شدم آن پسر ما را تعقیب کرده است.

 

او چندبار به در منزل مراجعه کرد و هربار درخواست خود را تکرار می‌کرد تا اینکه تصمیم گرفتم جواب نهایی دخترم را بگویم و توضیح بدهم دخترم قصد ندارد ازدواج کند. می‌خواستم از او به‌صورت دوستانه بخواهم دیگر مزاحم دخترم نشود. به همین علت قبل از آنکه بهزاد مجددا به در خانه بیاید با او تماس گرفتم و به پیشنهاد وی در پارک طالقانی قرار گذاشتیم.»

شاکی ادامه داد: «ساعت 16 روز حادثه با بهزاد ملاقات کردم. او قبل از آنکه صحبت اصلی شروع شود، دو نوشیدنی خرید و یکی از آنها را در حالی‌که در آن را باز کرده بود به من داد. هنوز صحبتی نکرده بودیم که به درخواست بهزاد مقداری از آبمیوه را نوشیدم. پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم تمامی وجوه نقد و طلا و جواهرات همراهم شامل گردنبند، پلاک، چند حلقه النگو، انگشتر ازدواج و گوشی تلفن همراهم، همگی سرقت شده است.»

کارآگاهان پس از آغاز رسیدگی به این پرونده متوجه شدند زنی دیگر نیز به همین شیوه و البته به بهانه استخدام، بیهوش شده و طلا و جواهراتش به سرقت رفته است.  این زن به کارآگاهان گفت: «چندی پیش برای استخدام در شرکتی که در روزنامه آگهی داده بود به خیابان سهروردی رفتم و از جوانی نشانی را پرسیدم.

 

این شخص که خود را بعدا به نام احسان اصغری معرفی کرد، وقتی متوجه شد دنبال کار هستم مدعی شد قصد دارد دفتری را برای شرکت پخش مواد غذایی در خیابان سهروردی اجاره کند و حاضر است مرا به‌عنوان منشی شرکت و با حقوق ماهانه یک‌میلیون‌تومان استخدام کند.

پس از آنکه با پیشنهاد استخدام در شرکت پخش مواد غذایی موافقت کردم، به درخواست این شخص برای کرایه دفتر شرکت به چندین بنگاه املاک در خیابان سهروردی رفتیم. احسان به مدیران بنگاه‌ها می‌گفت قصد دارد دفتری تجاری را رهن کند و برای این کار مبلغ 80میلیون‌تومان در نظر گرفته است.

 

قرار شد بعدازظهر همان روز، برای مشاهده چند دفتر مجددا به بنگاه‌ها برویم. احسان در مسیر بازگشت از بنگاه‌ها دو آبمیوه خرید و یکی از آنها را به من تعارف کرد. پس از نوشیدن مقداری از آبمیوه دیگر هیچ چیزی را به‌یاد ندارم تا اینکه فردای آن روز، وقتی به هوش آمدم خود را در ساختمانی مشاهده کردم که چند زن و مرد در آن در حال مصرف مواد بودند. در حالی‌که بسیار ترسیده بودم از آنها سوال کردم کجا هستم و آنها جواب دادند در منطقه نعمت‌آباد هستم. به‌سرعت از آن خانه بیرون آمدم و خودم را با تاکسی دربست به منزل رساندم.»

 تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه شاکی اول چند روز قبل متهم را به‌طور اتفاقی در میدان ونک در حال سوارشدن به خودرو مسافرکش دید و از ماموران گشت درخواست کمک کرد. ماموران نیز با کمک مالباخته به تعقیب خودرو پرداختند و متهم را در چهارراه جهان‌کودک پشت چراغ قرمز دستگیر کردند. در بازرسی اولیه از متهم مبلغ چهارمیلیون‌تومان وجه نقد، سه رشته زنجیر طلای زنانه و دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

 متهم 20ساله به نام محمد پس از انتقال به پایگاه سوم آگاهی به سرقت از دو مالباخته به شیوه بیهوش‌کردن آنها اعتراف کرد. کارآگاهان همچنین اطلاع پیدا کردند متهم علاوه بر سرقت به شیوه بیهوشی و به اسامی مختلف بهزاد، احسان، بهرام و...، با زنان و دختران جوان طرح دوستی می‌ریخت و طلا و جواهرات آنان را با جواهرات بدلی تعویض و فرار می‌کرد. 

 

سرهنگ حسین خان‌بابایی، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «از تمام مالباختگان که با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - روزنامه شرق