اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خط فقر پزشکان تهرانی چقدر است؟



اخبار,اخباراجتماعی , خط فقر پزشکان

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ایران، خط فقر پزشکان تهرانی را ۵ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، دکتر کاظم عباسیون روز دوشنبه در نشست خبری سی‌ و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران، گفت:‌ خط فقر برای گروه هایی که خارج از تهران با جمعیت ۴ نفره زندگی می‌کنند یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده اما برای پزشکی که در تهران به جز خرج زندگی مخارج دیگری مثل اجاره مطب، مالیات و... دارد ۵ میلیون تومان می‌شود و بنابراین اگر کمتر از این رقم درآمد داشته باشد زیر خط فقر زندگی می کند.

وی در مورد تجویزهای غیر ضروری در جامعه از سوی برخی پزشکان گفت: وجود و تجویز سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی به دلیل واسطه‌های مالی است در حالی در کشوری مثل انگلستان یک ماه طول می‌کشد تا سی‌تی‌اسکن انجام شود.

عباسیون افزود: در کشور ما آشفتگی وجود دارد و تمام پول‌ها به تجویز پزشکی می‌رود تجهیزات پزشکی پول می‌خواهد و وزارت بهداشت برای ورود آنها مجوز بدهد. بنابراین برای ورود تجهیزات غیر ضروری باید دخالت کنند و نگذارد اینگونه شود.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ایران گفت:‌ عده‌ای می‌روند و پول روی هم می‌گذارند پزشک با غیر پزشک با یکدیگر دستگاه‌‌ها را خریداری می‌کنند و همان افراد برای اینکه خرج دستگاه‌شان درآید در دفترچه‌های بیمه برای افراد نسخه می‌نویسند و می‌بینیم در یک سال گاهی برای یک فرد ۵ بار ام‌آر‌آی تجویز شده است.

وی ادامه داد: در جامعه ما پرستاران را با افراد پشت میز نشینی که دفتر اداره می‌کنند اشتباه گرفته‌اند پرستاران اگر ۷ ساعت شیفت کاری دارند در این ساعات با مسئولیت کار می‌کنند و باید حقوق آنها در مقایسه با پزشکان اصلاح شود در غیر این صورت دیگر پرستار داوطلب نخواهیم داشت و باید تأمین حقوق این گروه سرلوحه کارها قرار گیرد.

همچنین دکتر سیاوش صحت دبیر علمی سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: این کنگره به عنوان باسابقه‌ترین همایش فراگیر علمی ایران و جهان با حضور بیش از ۲ هزار جراح متخصص و همکاری بیش از ۲۰ انجمن در رشته‌های تخصیصی و فوق‌تخصصی، پرستاری و بیهوشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور در حوزه جراحی ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود و از استادان پیشکسوت جراحی تجلیل خواهد شد همچنین برترین دستیاران رشته‌های مختلف تخصص جراحی و بیمارستان‌های فعال در آموزش معرفی خواهند شد.

صحت گفت: ۷۵ میزگرد تخصصی با حضور ۸۴۶ عضو هیأت علمی، ۵۴۵ سخنرانی و ۳۲ مقاله در این کنگره ارائه خواهد شد.


 اخبار  اجتماعی  -  مهر  


ویدیو مرتبط :
خط فقر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمترین و بیشترین خط فقر در ایران چقدر است؟



اخبار,اخباراقتصادی, فقر در ایران

 

 اخباراقتصادی  - کمترین و بیشترین خط فقر در ایران چقدر است؟/ حسین راغفر: خط فقر 2 میلیون و 500 هزار تومان است

  رئیس مرکز آمار ایران رسما اعلام کرده است که قصد اعلام شاخص خط فقر را ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، عادل آذر، مسوول ذکر این شاخص را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرده است اما این وزارتخانه که وزارتخانه سابق رفاه را در خود جای داده است نیز قصدی برای اعلام خط فقر ندارد.

در این میان کارشناسان، برآوردهایی از این شاخص انجام داده اند تا به طئر غیر رسمی این شاخص در کشور اعلام شود.

حسین راغفر تحلیلگر امور رفاه معتقد است که در تهران برای یک خانواده 5 نفری خط فقر 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

این اقتصاددان می گوید: خط فقر در ایران را نمی توان با یک عدد و شاخص ملی اعلام کرد. شرایط زندگی در بخش های مختلف کشور متفاوت است. استان ها از نظر توسعه یافتگی شرایط متفاوتی با هم دارند که در محاسبات خط فقر موثر است.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا چنین ادامه می دهد: محاسبات خط فقر را بر مبنای آمارهای رسمی کشور انجام داده ایم که نشان می دهد در سال 93 و در تهران برای یک خانواده 5 نفری ماهانه 2 میلیون و 500 هزار تومان و در کمترین مقدار برای یک خانواده 5 نفری در یک روستا حدود یک میلیون تومان است.

این اقتصاددان برآورد کرد که بر مبنای اطلاعات جمعیتی سال 91 حدود 40 درصد از جمعیت ایران زیر خط فقر قرار دارند.


 اخبار اقتصادی  - خبر آنلاین