اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خط دوم انتقال گازتركمنستان به ایران افتتاح شد



 

خط دوم انتقال گازتركمنستان به ایران افتتاح شد

 

با حضور روسای جمهور ایران و تركمنستان؛

خط دوم انتقال گازتركمنستان به ایران افتتاح شد

سرخس - خط دوم انتقال گاز تركمنستان به ایران صبح یكشنبه با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و قربانعلی بردی محمد اف رییس جمهور تركمنستان به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، خط دوم انتقال گاز تركمنستان به ایران با ظرفیت 18 میلیون متر مكعب و خط لوله گاز دوم سراسری شمال و شمال شرق در شهرستان سرخس به بهره برداری رسید.

سید 'مسعود میركاظمی' وزیر نفت و منوچهر متكی وزیر امور خارجه، رییس جمهوری كشورمان را برای افتتاح این پروژه عظیم همراهی می كند.

خط لوله گاز 1024 كیلومتری شمال و شمال شرق ایران در دو فاز اجرایی شده است.

فاز نخست این خط نزدیك به 524 كیلومتر سال گذشته با سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش ، فاز دوم این خط نیز به طول 500 كیلومتر با سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری توسط رییس جمهوری كشورمان به طور رسمی راه اندازی شد.

انتقال مستقیم گاز پارس جنوبی به شمال شرق كشور ، خودكفایی از واردات برای تامین گاز 6 استان شمالی ، ایجاد یك كریدور برای سوآپ و ترانزیت گاز به بازارهای شرق و اروپا، افزایش پایداری شبكه ملی گاز و امكان افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی گاز، از جمله مهمترین ویژگی های اقتصادی این پروژه 2/1 میلیارد دلاری است.

شهرستان سرخس در شمال شرقی ترین نقطه كشور و در مجاورت كشور تركمنستان واقع است...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
علت افتتاح نشدن خط لوله صلح بین ایران، پاکستان و هند از زبان زنگنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه



اخبار,اخباراقتصادی, گازرسانی ایران  به ترکیه

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در این بیانیه همچنین تأکید کرد تدابیر لازم برای گازرسانی به این منطقه و ساکنان آن اتخاذ شده است.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در بیانیه‌ای از وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه خبر داد.

به گزارش فارس، «تانر ییلدیز»، وزیر انرژی ترکیه از وقوع انفجار در خط لوله گاز ایران و ترکیه خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت، این وزیر ترکیه‌ای شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این انفجار در خط لوله انتقال گاز از ایران به ترکیه در استان «آغری» به وقوع آتش‌سوزی منجر شد اما تیم‌های اطفا حریق به سرعت موفق به مهار آن شدند.

ییلدیز اعلام کرد جریان انتقال گاز پس از طی مراحل تعمیر از سر گرفته خواهد شد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در این بیانیه همچنین تأکید کرد تدابیر لازم برای گازرسانی به این منطقه و ساکنان آن اتخاذ شده است.

صادرات سالانه گاز ایران به ترکیه طی سال گذشته میلادی به میزان یک میلیارد متر مکعب افزایش یافته و هم اکنون به 10 میلیارد متر مکعب گاز در سال رسیده است.


 اخبار  اقتصادی  -   فارس