اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خط آهن تا دو سال دیگر به ارومیه می رسد


معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: راه آهن مراغه - ارومیه با رفع موانع به ویژه در حوزه اعتبارات تا دو سال دیگر به مرکز استان می رسد.

خبرگزاری ایرنا: هادی بهادری سه شنبه در بازدید از راه آهن مراغه - ارومیه افزود: از زمان آغاز این پروژه مهم و زیرساختی ملی 13 سال می گذرد که امیدواریم موانع اعتباری این طرح در آینده برطرف شوند.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این طرح، سه هزار و 400 میلیارد ریال است که در بودجه امسال تنها 600 میلیارد ریال از منابع ملی برای آن تصویب شده است.

وی اظهار کرد: خط آهن مراغه - ارومیه در قالب پنج قطعه طراحی و در دست احداث است که تاکنون با راه اندازی ایستگاه های میاندوآب و مهاباد قطعات اول تا چهارم پروژه به بهره برداری رسیده است و عملیات زیرسازی قطعه پنج از این پروژه نیز حدفاصل ایستگاه مهاباد تا ارومیه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی میزان پیشرفت ایستگاههای ارومیه و نقده را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه نقده 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تخصیص اعتبار لازم تا پایان امسال امیدواریم بهره برداری از این ایستگاه نیز آغاز شود.

عملیات ساخت خط آهن مراغه - ارومیه به طول 183 کیلومتر از سال 1380 آغاز شده و چهار قطعه از آن به طول نزدیک به 85 کیلومتر به همراه دو ایستگاه مسافربری میاندوآب و مهاباد در سال های گذشته بهره برداری شده است.


ویدیو مرتبط :
ما روی ریل - خط و قطاری که می رسد(موزیک:هتل کالیفرنیا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تا سه سال دیگر گاز ایران به اروپا می رسد



 

تا سه سال دیگر گاز ایران به اروپا می رسد

 

بار مالی پروژه احداث خط لوله جدید ایران و تركیه بیش از ۹۸۰ میلیون یورو تخمین زده شده که سهم شرکت ترکیه ای در این طرح ۷۷ درصد و سهم شرکت ملی گاز ۲۳ درصد تعیین شده است.

با احداث خط لوله جدید ایران-ترکیه طی سه سال آینده ایران امکان صادرات روزانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب گاز به این کشور و اروپا را خواهد داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: ترکیه در نظر دارد با احداث خط لوله گاز مستقلی در داخل خاک خود، گاز جمهوری اسلامی ایران را به اروپا انتقال دهد که با امضای قرارداد میان دو کشور در واقع اولین گام عملی را در این راه برداشته شد.

جواد اوجی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران با راه اندازی خط لوله مستقل شرکت ترکیه ای، خواهد توانست گاز خود را با پرداخت حق ترانزیت به شرکت یادشده در اروپا بازاریابی کند، گفت: براساس قراردادی که روز گذشته امضا شد، شرکت ترکیه ای عهده دار احداث بخشی از خط لوله جدید ایران برای گازرسانی به مناطق غربی کشور و نیز صادرات مازاد آن به بازارهای جهانی شد.

اوجی قطر خط لوله گاز میان ایران و ترکیه را ۵۶ اینچ اعلام کرد و گفت: عملیات احداث این خط لوله تا سال ۲۰۱۴ به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر این که قرارداد مربوط به احداث خط لوله ای به طول ۶۲۰ کیلومتر در حد فاصل میاندواب تا بازرگان است، گفت: بار مالی این پروژه بیش از ۹۸۰ میلیون یورو تخمین زده شده که سهم شرکت ترکیه ای در این طرح ۷۷ درصد و سهم شرکت ملی گاز ۲۳ درصد تعیین شده است.

وی از اتمام کار مهندسی احداث خط لوله جدید گاز میان ایران و ترکیه خبر داد و گفت: این خط لوله ظرفیت انتقال ۱۱۰ میلیون مترمکعب را دارد و ادامه خط لوله ششم سراسری بوده که قرار است ۶۰ میلیون متر مکعب آن برای رفع نیاز گاز استان های در طول مسیر و مابقی برای صادرات مورد استفاده قرار گیرد. قرارداد احداث خط لوله جدید گاز ایران و تركیه به ارزش یك میلیارد یورو در جریان سفر میركاظمی وزیر نفت ایران به تركیه به امضا رسید ...../تحلیل:ایلنا