اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطیب جمعه تهران:درصد غنی‌سازی ما به کسی ربطی ندارد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

درصد غنی‌سازی ما به کسی ربطی ندارد/ دولت و مجلس اولویت‌های کشور را مورد توجه قرار دهند

خطیب جمعه تهران با اشاره به این که ایران هیچگاه از حقوق مسلم هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد، گفت: درصد غنی‌سازی ما به کسی ربطی ندارد.

به گزارش فارس حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی _ سیاسی جمعه  این هفته با اشاره به اینکه تقوا در سرنوشت انسان سرنوشت‌ساز است گفت: ما باید از خدا بخواهیم تا به ما توفیق دهد تا با تقوا خود را از عذاب الهی مصون کرده و از خواب غفلت بیدار شویم و شیطان چشم و دل ما را کور نکند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: مذاکرات آقای جلیلی با 1+5 نشان داد که موضع ایران ثابت و تزلزل‌ناپذیر است و در این اجلاس 1+5 به پیشنهاد پنج ماده‌ای ایران در اجلاس روسیه پاسخ داد و مواضع 1+5 نسبت به گذشته بهتر و واقع‌بینانه‌تر بوده است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: البته پاره‌ای از خبرگزاری‌ها یاوه‌هایی گفته‌اند که ایران با توقف غنی‌سازی 20 درصد موافقت کرده است، این حرف اساسی ندارد،ملت ایران هسته‌ای شده و آن را حق مسلم خود می‌داند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: درصد غنی‌سازی ما به کسی ارتباطی ندارد و ملت ایران بر اساس نیاز خود از حقوق اساسی‌اش استفاده می‌کند و از هیچ قدرتی هم نمی‌ترسد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا افزود: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات خود گفته است که هرگز نخواهیم گذاشت ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. پاسخ ما به این است که اگر ایران دستیابی به سلاح هسته‌ای را در برنامه‌ خود قرار نداده و این موضوع به خاطر این نیست که منتظر اجازه رئیس‌جمهور آمریکاست بلکه به خاطر فتوای حرمت سلاح هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری است که تولید سلاح هسته‌ای را جنایت بر علیه بشریت می‌داند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: دین و اخلاق انسانی دست ما را بسته است چرا که در غیر این صورت هیچ قدرتی حتی ابرقدرت جنایتکاری مثل آمریکا قدرت جلوگیری از این مسئله‌ را نداشت.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: پاکستان و هندوستان سلاح هسته‌ای دارند و کره شمالی هم اخیرا به سلاح هسته‌ای دست یافته است. شما در برابر این کشورها نتوانستید هیچ کاری انجام دهید تا چه رسد به ملتی که 34 سال است با تمام قدرت‌ها معارضه کرده و جنگ تحمیلی 8 ساله را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

وی افزود: ما اگر در مورد سلاح هسته‌ای اقدامی نمی‌کنیم بر اساس اعتقادات و نظر رهبری نظام اسلامی است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: مواضع ما در مورد استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تزلزل‌ناپذیر است و هر پیشنهادی که نافی حقوق اساسی ملت باشد از سوی هیچ مقام و شخصیتی پذیرفته نیست و هیچ کس حق هیچگونه سازشی را در این باره نخواهد داشت.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به رزمایش پیامبر اکرم (ص) گفت: این رزمایش پیام اقتدار ملت ما و حرکت به سوی سلاح‌های بازدارنده‌ای است که دشمن را نسبت به ما مایوس می‌کند.

وی افزود: پیام دیگر رزمایش سپاهیان غیور به کشورهای منطقه این است که یک کشور قدرتمند همچون جمهوری اسلامی ایران در کنار آنها است و روابطی برادرانه و سازنده با آنها دارد و در روزهای سخت بر اساس روابط اسلامی و برادرانه کنار آنها خواهد بود.

خطیب امروز نماز جمعه تهران پیام سوم این رزمایش را خطاب به کشورهایی دانست که مرتب از بودن گزینه‌ها بر روی میز دم می‌زنند و ادامه داد: ما با داشتن سپاه غیور و دانشمندانی که در زمینه ساختن تجهیزات دفاعی فعال هستند پیشرفت‌هایی جهشی داشتیم و با اتکا به این حرکت‌های جهشی و با ایمان عمیق و اعتقادات راسخ در مقابل تمام قدرت‌های متجاوز خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 92 به مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از دولت و از مجلس این است که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که اولویت‌های کشور در صدر برنامه‌ریزی‌ها قرار داشته باشد، اولویت‌های ما تامین معیشت طبقات کم درآمد، کنترل قیمت‌ها و نظارت دقیق بر بازار، توصیه کافی به تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به تولید ملی و سرمایه ایرانی، مسئله بیکاری و بالا بردن ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز است.

وی با اشاره به اینکه بی‌ثباتی در بازار ارز علاوه بر گرانی سبب سردرگمی تولید‌کنندگان و تجار می‌شود گفت: این بی‌ثباتی آنها را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند و سبب می‌شود تا برنامه‌ریزی آنها از دست برود.

خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت: ما انتظار داریم تا بگومگوها و حاشیه‌سازی‌ها تمام شود چرا که هر نوع بر هم زدن آرامش در این شرایط به تعبیر مقام معظم رهبری خیانت است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: ما انتظار داریم تا برنامه‌ها بر اساس ظرفیت کشور و اقتصاد مقاومتی و حرکت بر اساس پیشرفت باشد و نهایت همکاری در این زمینه بین دولت و مجلس انجام شود.

وی افزود: از رسانه ملی نیز توقع ما این است که این فضا را حفظ کند تا آرامش کشور از بین نرود و رسانه‌های دیگر و دیگر قلم‌ به دستان نیز به این مسئله توجه کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به در پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری ادامه داد: از اینکه در مالتان با خداوند شریک شوید باید افتخار کنید و انشاء‌الله مردم عاطفی، مهربان و سربلند ما و حتی اقشار کم در آمد برای رضای خدا سهم کوچکی را در این راه در نظر بگیرند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم به روز درختکاری و احترام به طبیعت و محیط زیست اشاره کرد و گفت: جنگل و درخت از ریه‌های تنفسی مردم به شمار می‌آید که هر کس به آن‌ها ضربه بزند به اعصاب و محیط زیست زیان رسانده است و این خلاف قانون است و از مسئولان انتظار می‌رود این امانت را مراقبت کنند.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله خوشوقت تصریح کرد: هنوز داغ آیت‌الله انواری فروکش نکرده بود که ما مبتلا به داغ حاج آقا مجتبی شدیم و بعد از ایشان یک رکن رکین یعنی آیت‌الله خوشوقت از میان ما رفت.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه جسم آیت‌الله خوشوقت با ما بود اما روحش از محضر حق تعالی غایب نمی‌شد تأکید کرد که ایشان اهل عشق و معرفت و سوز بود و به عنوان یک معلم اخلاق شکارچی دل جوانان محسوب می‌شد از این رو رحلت ایشان را باید به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری تسلیت گفت./فارس

 


ویدیو مرتبط :
خشم خطیب نماز جمعه تهران از فساد اخلاقی در غرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد حسین شریعتمداری از خطیب جمعه تهران



 

 

 

انتقاد حسین شریعتمداری از خطیب جمعه تهران

 

انتقاد حسین شریعتمداری از خطیب جمعه تهران/ توبه سران فتنه مربوط به خداست و مانع مجازاتشان نیست

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران - 92/5/98- با اشاره به این توصیه و از نگاهی دلسوزانه و خیرخواهانه گفت: «در ماه رمضان میهمان خدا هستیم و اوست كه ما را دعوت كرده و در را نبسته است، لذا سراغ كسانی كه از نظام جدا شده اند برویم و ببینیم درد و مشكل كجاست. آیا تاكنون مانند پیامبر(ص) بوده ایم كه منتظر بود تا كسانی كه او را آزار می دادند و زیر پایش خار می گذاشتند، ابراز پشیمانی كنند و برگردند؟»

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به از سخنان حجه الاسلام صدیقی در خطبه نماز جمعه هفته گذشته انتقاد کرد.وی در این مقاله نوشت:

1- هنگام اقامت حضرت امام(ره) در پاریس و در ماههای پرجوش و خروش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چند تن از اعضای جبهه ملی، از جمله كریم سنجابی دبیر كل وقت این جبهه به دیدار ایشان می روند. روز بعد، یكی از خبرنگاران اروپایی با اشاره به این ملاقات، از حضرت امام می پرسد؛ آیا صحت دارد كه حضرتعالی برای رسیدن به وحدت با جبهه ملی و جلب همكاری آنها، در برخی از نظرات خود تخفیف هایی داده اید؟ حضرت امام(ره) در پاسخ می فرمایند؛ این خبر صحت ندارد. نظراتی كه ما مطرح می كنیم، متعلق به خودمان نیست كه در آن تخفیف بدهیم. اینها نظر اسلام است و قابل تخفیف و تغییر نیست.

و اما، از سوی دیگر، مروری گذرا بر سخنان، نوشته ها، نامه ها و مجموعه آثار گرانقدری كه از امام راحل(ره) برجای مانده و در دسترس همگان است، به وضوح نشان می دهد كه توصیه های آن حضرت به «وحدت» و نگرانی ایشان از تفرقه، یكی از اصلی ترین و پرتكرارترین آموزه های مورد تأكید حضرت امام بوده است و تقریباً كمتر سخنرانی و یا نامه و نوشته و دستورالعملی از امام راحل(ره) را می توان یافت كه در آن بر ضرورت «وحدت» تأكید نشده باشد.

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر كارگزاران نظام با ایشان، آنجا كه سخن از ضرورت وحدت و همدلی به میان می آید، می فرمایند؛

«ما عرض كردیم جذب حداكثری، دفع حداقلی. البته معیار و میزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ایمان در یك حد نیستند. ما در بین خودمان آدمهایی داریم ضعیف الایمان، آدمهایی داریم كه ایمانشان قوی تر است. باید راه بیائیم. نمی شود ضعیف الایمان را دفع كرد، نمی شود فقط به كسانی چشم دوخت كه قوی الایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. كسانی كه خودشان را قوی می دانند، آن كسانی را كه ضعیف می دانند، ملاحظه كنند، مراعات كنند، دفع نكنند. آن كسانی كه جزو مجموعه هستند، لیكن براثر اشتباه و غفلت كنار افتادند، جدا افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ اینها را نصیحت كنند، دلالت كنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند. اینها مسائل اساسی است.»

همانگونه كه ملاحظه می شود، ایشان نیز، روی اصول و ارزشها به عنوان معیار و میزان وحدت تأكید می ورزند و چند روز بعد، در پی فضاسازی مشترك دشمنان خارجی و داخلی، دانشجویانی كه به محضر رهبر معظم انقلاب رسیده بودند در همین زمینه پرسشی را مطرح می كنند و آقا در پاسخ می فرمایند؛

وحدت هم كه ما گفتیم- كه بعد سوالات دیگری هم در این زمینه شده- منظور من اتحاد بر مبنای اصول است. بنابراین وحدت با كیست؟ با آن كسی كه این اصول را قبول دارد. به همان اندازه ای كه اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این می شود ولایت بین مومنین. آن كسی كه اصول را قبول ندارد، نشان می دهد كه اصول را قبول ندارد یا تصریح می كند كه اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است. بنابراین با این تفصیل و توضیحی كه عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم.

2- بعد از سفارش اخیر رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه كه توصیه همیشگی ایشان و حضرت امام(ره) بوده و هست، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران - 92/5/98- با اشاره به این توصیه و از نگاهی دلسوزانه و خیرخواهانه گفت:

«در ماه رمضان میهمان خدا هستیم و اوست كه ما را دعوت كرده و در را نبسته است، لذا سراغ كسانی كه از نظام جدا شده اند برویم و ببینیم درد و مشكل كجاست. آیا تاكنون مانند پیامبر(ص) بوده ایم كه منتظر بود تا كسانی كه او را آزار می دادند و زیر پایش خار می گذاشتند، ابراز پشیمانی كنند و برگردند؟»

این بخش از سخنان خطیب محترم جمعه در فاصله اندكی پس از انتشار با سوءاستفاده مدیران بیرونی فتنه و عوامل داخلی آن روبرو شد كه اظهارات ایشان را نشانه تلاش جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن عوامل فتنه به عرصه سیاست و دلجویی!! از آنان تفسیر كرده بودند، تا آنجا كه یكی از سران فتنه با ذوق زدگی بیانیه ای صادر كرده و این -به زعم خود- تصمیم نظام را نشانه موفقیت كودتای سبز نامیده و از حذف مرز میان خودی و غیرخودی! با عنوان یكی از دستاوردهای جنبش سبز!! - بخوانید فتنه آمریكایی اسرائیلی 88- یاد كرد!

بی بی سی با استناد به سخنان حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و چند اظهارنظر مشابه از سوی دو شخصیت روحانی دیگر، این اظهارات را نشانه عقب نشینی نظام از مواضع خود معرفی كرد و با تلویحی نزدیك به تصریح نتیجه گرفت كه ناكامی جمهوری اسلامی ایران در مهار رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، باعث شده است كه «آیت الله خامنه ای به دنبال وحدت با اصلاح طلبان» باشد! این شبكه رادیو تلویزیونی كه از سوی وزارت خارجه انگلیس اداره می شود در پایان گزارش خود با لحنی طلبكارانه اعلام كرد؛ رهبران جنبش سبز! هنوز به این درخواست پاسخی نداده اند! و افزود؛ رهبران جنبش(!!) خواستار آن شده اند كه حكومت، خسارت های وارد شده به آسیب دیدگان اعتراضات پس از انتخابات را جبران و عاملان برخورد خشونت بار با معترضان را مجازات كند!!

رادیو فردا و چند گروه ضدانقلاب دیگر ادعا كردند كه جمهوری اسلامی ایران در نهایت به راه حل های ارائه شده از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه 62تیرماه 88 رسیده است!!...

3- اظهارات حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای صدیقی با توجه به مواضع بارها اعلام شده ایشان درباره خیانت فتنه گران و نیز بخش های دیگری از سخنان وی در همان خطبه به وضوح نشان می دهد كه آنچه امام جمعه موقت تهران با دلسوزی و نگاهی عالمانه در پی آن بوده اند، با تفسیر و تحلیلی كه از اظهارات ایشان شده است فاصله ای پر ناشدنی و متضاد دارد، اما با عرض پوزش از محضر جناب آقای صدیقی باید اذعان كرد كه توضیح ایشان - احتمالا به دلیل كمبود وقت- كافی نبوده است و به بیان دیگر آقای صدیقی عزیز كه به حق یكی از اسوه های حركت در صراط مستقیم اسلام و انقلاب هستند، از مقصود مورد نظر خویش تعریف جامع و مانعی ارائه نفرموده اند.

اگرچه دشمنان بیرونی و داخلی در پی بهانه جویی بوده و هستند و در بهره گیری و سوءاستفاده از بیانات جناب صدیقی عزیز و بزرگوار دچار اشتباه نشده! بلكه عمداً اشتباه كرده اند!

با این حال شاید بهتر آن بود كه امام جمعه موقت تهران حساب دشمنان تابلو دار اسلام و انقلاب كه در جریان فتنه 88 آشكارا در نقش ستون پنجم مثلث آمریكا، اسرائیل و انگلیس ظاهر شده بودند را با صراحت بیشتری از حساب فریب خوردگان و خطاكارانی كه در پی آب به سوی سراب رفته بودند، جدا می كردند، زیرا در میان كسانی كه به قول جناب صدیقی «از نظام جدا شده اند» و یا آزرده خاطر شده و «رمیده اند» علاوه بر فریب خوردگان و شماری از راه گم كردگان، افرادی نظیر سران و عوامل اصلی فتنه نیز حضور داشته اند كه به قول شیمون پرز «به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران مخالفت می كنند» و به گفته نتانیاهو «بزرگترین سرمایه اسرائیل و آمریكا در ایران هستند» و به اذعان صریح اوباما «اهداف آمریكا را در جمهوری اسلامی ایران دنبال می كنند» و به تصریح جرج بوش «خط مقدم جبهه آمریكا علیه اسلام و امام در داخل خاك ایران هستند».

دشمنان مردم را به دخالت در امور داخلی ایران دعوت كرده اند، مطابق اسناد موجود میلیاردها دلار از كشورهای خارجی كمك مالی دریافت داشته اند، برای مقابله با اسلام و انقلاب، به حضرت امام حسین علیه السلام اهانت كرده اند، وجود مبارك حضرت صاحب (عج) را نفی كرده اند، بدترین توهین ها را نسبت به ساحت امام راحل(ره) روا داشته اند، مسجد را به آتش كشیده اند، آشكارا و بی پرده در خدمت آمریكا و اسرائیل بوده اند، خون های پاك مردم مسلمان را به زمین ریخته اند و....

از سوی دیگر این سخن برخاسته از اخلاق اسلامی است و قابل تردید نیست كه «همه ما اهل یك خانواده هستیم» ولی مگر ابوجهل عموی پیامبر اعظم(ص) نبود كه به حمایت از اشراف و برده داران، با اسلام عدالتخواه و حامی مستضعفان به مقابله برخاسته بود و یا مگر شمر با حضرت ابوالفضل علیه السلام نسبت خویشاوندی نداشت؟! و....

4- و اما، وقتی سخن از وحدت در میان است، مرزبندی با دشمنان یكی از «باید»های ضروری آن است. این مرزبندی یك اصل عقلایی و منطقی است و بدون آن وحدت معنی ندارد و این پرسش پیش می آید كه وحدت روی چه محور و براساس كدام معیار؟ چرا كه روال وحدت، تاكید بر مبانی و تخفیف در سلیقه ها و تاكتیك هاست. آیا جمهوری اسلامی می تواند از مردم سالاری، مبانی و اعتقادات اسلامی، استقلال، خط امام(ره) و... كوتاه بیاید؟!

این مبانی كه به قول حضرت امام(ره) و به گواهی عقل و شرع و برپایه حفظ منافع ملی قابل تخفیف نیستند و كمترین تخفیف در هریك از آنها به مفهوم دست كشیدن از نظام اسلامی، انقلاب، خون شهدا، منافع ملی، خواست مردم و تقدیم دو دستی ایران اسلامی به دشمنان است.

در كلام خدای عزوجل كسانی كه دشمنان خدا را دوست می گیرند با وعده عذاب سخت روبرو شده اند و از آنها با عنوان «حزب شیطان» یاد شده است(41 مجادله) و در همان سوره مباركه تاكید شده است؛ مومنان هرگز كسانی را كه با خدا و پیامبرش دشمنی ورزیده اند، دوست نمی گیرند، حتی اگر پدر، فرزند، برادر و یا عضوی از قبیله آنها باشند، در كلام خدا از این جماعت- مؤمنان- با عنوان «حزب الله» یاد شده است.

5- با توجه به موارد فوق و به قول حكیمانه رهبر معظم انقلاب اتحاد بر مبنای اصول امكان پذیر است و كسانی كه این اصول را قبول ندارند از دایره وحدت مورد نظر بیرون هستند.

بنابراین، برخلاف تظاهر سالوسانه سران فتنه به ذوق زدگی، نه فقط مرز میان خودی و غیرخودی برداشته نشده است، بلكه وحدت به مفهوم و معنای هرچه پررنگ تر شدن این مرزهاست و صد البته، مجرمان و خیانتكاران نیز می توانند توبه كنند ولی توبه آنان به رابطه میان آنها و خدای عزوجل مربوط است و مانع از مجازات و مكافات آنان به جرم جنایاتی كه مرتكب شده اند نیست و بدیهی است كه فریب خوردگان حساب جداگانه ای دارند..../تحلیل:عصرایران