اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطر واردات موادغذایی ارزان‌تر با تاریخ انقضای محدود!



اخبار,اخبار اقتصادی ,واردات موادغذایی

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با هشدار نسبت به واردات موادغذایی با تاریخ انقضای کوتاه توسط سودجویان گفت: کالای تمام شده در حوزه مواد غذایی بیش از حد وارد کشور می شود و متولیان امر باید جلوی این روند را بگیرند.

عباس رجائی در گفت وگو با خانه ملت، گفت: از یک سو کالای تمام شده در حوزه مواد غذایی بیش از حد وارد کشور می شود و از طرف دیگر تا پایان زمان انقضای مصرف این کالاها حداکثر شش ماه بیشتر فرصت باقی نمانده و این بدان معناست که تا این مواد به بازار مصرف راه یابد تاریخ انقضای آنها به پایان می رسد و این بسیار خطرناک است.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،افزود: در حوزه مواد غذایی اگرصنایع تبدیلی در داخل کشور  فراهم است اما موادخام نداریم باید نسبت به واردات مواد خام مورد نیاز اقدام کنیم چرا که با این کار هم اشتغال ایجاد شده و هم درداخل کشور فرآوری صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: اما متاسفانه شاهد این هستیم که از یک سو کالای تمام شده در حوزه مواد غذایی بیش از حد وارد کشور می شود و از طرف دیگر تا پایان زمان انقضای مصرف این کالاها حداکثر شش ماه بیشتر فرصت باقی نمانده و این بدان معناست که تا این مواد به بازار مصرف راه یابد تاریخ انقضای آنها به پایان می رسد و این بسیار خطرناک است.

خطر واردات موادغذایی  ارزانتر با تاریخ انقضای محدود  
رجائی گفت:  سودجویانی هستند که در رابطه با واردات مواد غذایی و کالاهای تمام شده با تاریخ انقضای کوتاه مدت برای کسب سود بیشتر،این نوع کالاها را با قیمت‌های بسیار پایین تر ازخارج کشور خریداری و وارد کشور می کنند.

رئیس فراکسیون صنایع غذایی مجلس افزود: به نظرمی رسد برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در خصوص نظارت بر واردات موادغذایی و تائید سلامت آنها کوتاهی می کنند و ممکن است بعضا این کالاها به شکل قاچاق هم وارد کشور شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های متولی مثل سازمان غذا و دارو و گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت،معدن و تجارت باید جلوی این گونه واردات را بگیرند و این اقدام باید به یک رویه تبدیل شود.

در مبارزه با قاچاق کالا ضعف قانون نداریم/مشکل در اجراست
رجائی گفت:اگر قرار است کالای کنسروی وکمپوتی وارد کشور شود،حداقل حدود 70درصد از زمان انقضای آن باید باقیمانده باشد،درغیراین صورت باید از واردات چنین کالاهایی جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تاکید کرد: درزمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد غذایی ضعف قانون نداریم و مشکل اصلی در اجرای قانون است.

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
انقضای موادغذایی و محصولات لبنی بر روی سلامت"دیرین دیرین"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنگ خطر قطع گاز جایگاه‌های CNG / احتمال آغاز واردات بنزین





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

زنگ خطر قطع گاز جایگاه‌های CNG / احتمال آغاز واردات بنزین

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با تشریح عواقب اقتصادی تعطیلی جایگاه‌های CNG، اعلام کرد: با تعطیلی جایگاه‌های CNG احتمال افزایش مصرف روزانه بنزین از سرگیری واردات این فراورده نفتی قوت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت ملی گاز در راستای اجرای بخشنامه دولت، قطع گاز مشترکان بدهکار گازی سراسر کشور را از روز گذشته 18 شهریور ماه به طور رسمی آغاز کرد.بر این اساس در بین مشترکان بدهکار گازی دولت، نام جایگاه‌های CNG با بدهی 380 میلیارد تومانی هم به چشم می خورد و از این رو پیش بینی می‌شود به‌زودی تعدادی از جایگاه‌های CNG کشور هم به دلیل بدهی‌های گازی به دولت تا مدتی تعطیل شوند. 

در حال حاضر حدود یکهزار و 930 باب جایگاه CNG در استان‌های مختلف فعال است که به طور متوسط روزانه 2 تا 5 درصد این جایگاه‌ها به دلیل انجام تعیرات اساسی و یا نبود برخی از قطعات یدکی تعطیل هستند که با خاموش شدن جایگاه‌های بدهکار، بار گازرسانی به خودروهای دوگانه سوز بر سر سایر مجاری عرضه می‌افتد. 

اردشیر دادرس امروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر جایگاه‌های CNG بالاترین قیمت را برای خرید گاز در جهان به دولت می‌پردازد، درباره بدهی 380 میلیارد تومانی جایگاه‌های CNG به دولت، گفت: تا مرداد ماه سالجاری جایگاه‌های CNG هیچگونه بدهی از بابت عدم پرداخت گازبها به دولت نداشته اند. 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اعلام اینکه قطع گاز جایگاه‌های CNG بدهکار کشور را با 3 چالش اساسی روبرو می کند، تصریح کرد: در حال حاضر متوسط قیمت فروش هر متر مکعب گاز به مشترکان خانگی 90 تومان و صنایع 70 تومان است. 

وی با تاکید بر اینکه اما هر مترمکعب گاز به جایگاه‌های CNG معادل 260 تومان فروخته می شود، اظهار داشت: به عبارت دیگر، جایگاه‌ها با مصرف چهار درصد گاز تولیدی کشور حدود 25 درصد درآمدهای گازی دولت را تامین می‌کنند. 

این فعال اقتصادی با یادآوری اینکه با تعطیلی جایگاه‌های CNG قطعا از حجم درآمدهای گازی دولت کاسته خواهد شد، اظهارداشت: در سال‌های اخیر هدف از توسعه صنعت سی.ان.جی، کاهش مصرف بنزین بوده است. دادرس با بیان اینکه با تعطیلی جایگاه‌های CNG مصرف بنزین کشور هم افزایش می‌یابد، اعلام کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه بین 18 تا 20 میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG مصرف می شود که معادل مصرف روزانه 18 تا 20 میلیون لیتر بنزین است. 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی با اشاره به اینکه تعطیلی جایگاه‌های CNG منجر به افزایش مصرف و حتی از سرگیری واردات روزانه بنزین خواهد شد، گفت: قطعا واردات بنزین در شرایط فعلی که منجر به خروج ارز از کشور می‌شود، توجیه اقتصادی ندارد. 

وی همچنین با بیان اینکه پس از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها بسته‌های حمایتی از صنایع سی.ان.جی ارائه نشده است، تصریح کرد: با این سیاست‌ها به نظر می‌رسد به جای بسته حمایتی، ریاضت اقتصادی به جایگاه‌های CNG ارائه شده است. این فعال اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: دولت از ابتدای سالجاری تاکنون اقدامی برای تعیین کارمزد جایگاه‌های CNG نکرده که قطع گاز برخی از جایگاه‌های بدهکار را هم در دستور کار قرار داده است./مهر