اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطر از بیخ گوش تهران گذشت



اخبار حوادث - خطر از بیخ گوش تهران گذشت/ زلزله 4.3 ریشتری دماوند را لرزاند

این منطقه کوهستانی بوده و تعداد کمی از افراد در این منطقه زندگی می‌کردند اما وقوع زمین لرزه موجب رعب و وحشت اهالی این منطقه شده و سبب شد که آنها ادامه شب را در بیرون از منزل سپری کنند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زلزله‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر در بامداد امروز در شهرستان دماوند خبر داد.

«حسین درخشان» در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت 4:15 بامداد امروز (یکشنبه) زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر در اعماق درونی زمین منطقه «گَزَنَک» در حومه شهرستان دماوند و در خط مرزی استان تهران و مازندران را لرزاند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از ثبت وقوع این زمین لرزه سه تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند، گفت: این منطقه کوهستانی بوده و تعداد کمی از افراد در این منطقه زندگی می‌کردند اما وقوع زمین لرزه موجب رعب و وحشت اهالی این منطقه شده و سبب شد که آنها ادامه شب را در بیرون از منزل سپری کنند.

درخشان با بیان اینکه زلزله در این منطقه به خوبی احساس شده بود، گفت: این زمین‌ لرزه خوشبختانه خسارت جانی و مالی نداشت اما موجب رعب و وحشت ساکنان اندک این منطقه شده بود.

همچنین تاکنون، 6 زمین لرزه دیگر به ترتیب با بزرگی 1.7 ، 2.5 ، 1.4، 1.3، 1.6 و 1.7 در مقیاس امواج درونی زمین این منطقه را به لرزه در آورده است. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خطر از بیخ گوش راننده گذشت...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطر از بیخ‌گوش 40 دانش‌آموز در بام‌تهران گذشت!



خطر از بیخ‌گوش 40 دانش‌آموز در بام‌تهران گذشت!

یک اتوبوس حامل 40 دانش‌آموز در منطقه ولنجک دچار حادثه شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه تصادف رانندگی در ساعت 9:43 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان نزدیک‌ترین ایستگاه از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این اتوبوس در حال حمل حدود 40 دانش‌آموز به مقصد تله‌کابین توچال بود، اظهار کرد: در مسیر جنوب به شمال خیابان ولنجک، این اتوبوس به دلیل نقص فنی، به سمت عقب حرکت کرده و پس از برخورد به سه خودروی سواری و سه تیر چراغ‌برق با یک ساختمان برخورد کرد و متوقف شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در جریان این حادثه خوشبختانه به هیچ یک از دانش‌آموزان آسیب جدی‌ وارد نشد، اظهارکرد: بر اساس شواهد، این اتوبوس متعلق به بخش خصوصی بود.

ملکی همچنین با اشاره به عملیات آتش‌نشانان در این محل گفت: آتش‌نشانان با تجهیزات مربوطه، این اتوبوس را از درون جوی آب خارج کرده و به حالت اولیه برگرداندند و اقدام به ایمن‌سازی محل و سه خودروی حادثه‌دیده دیگر کردند.

به گفته وی، آتش‌نشانان در حوالی ساعت 11 به عملیات خود خاتمه دادند./ایسنا