اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطرناک‌ ترین کشورهای جهان برای رانندگی


عوامل مختلف و متعددی در جهان وجود دارند که عامل مرگ و میر انسان‌ها می‌شوند و همچنین کارشناسان در حوزه‌های مختلف اجتماعی همواره در مورد زمان و نحوه فوت انسان‌ها بررسی‌هایی انجام می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: عوامل مختلف و متعددی در جهان وجود دارند که عامل مرگ و میر انسان‌ها می‌شوند و همچنین کارشناسان در حوزه‌های مختلف اجتماعی همواره در مورد زمان و نحوه فوت انسان‌ها بررسی‌هایی انجام می‌دهند.

 در بررسی که با عنوان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای در 193 کشور انجام گرفت مشخص شد جاده‌ها مهمترین عامل مرگ و میر مردم در جهان هستند.

در این مطالعه که از سوی دو کارشناس به نام‌های «میشل سیواک» و «براندون شوئتل» از موسسه تحقیقاتی حمل و نقل دانشگاه میشیگان انجام شد آمارهای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال 2008 میلادی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش فاکس نیوز، همچنین این دو محقق به بررسی نرخ مرگ و میر ناشی از انواع بیماری‌ها پرداخته و آن را با آمار تلفات جاده‌ای مقایسه کردند که مشاهده شد به طور مثال در کشور نامیبیا احتمال مرگ افراد بر اثر سوانح جاده‌ای 53 درصد بیشتر از فوت بر اثر ابتلا به سرطان است. همچنین در قطر احتمال مرگ بر اثر تصادف پنج برابر بیش از سکته مغزی است.

بر اساس این گزارش مرگبارترین کشورهای جهان به لحاظ سوانح جاده‌ای شامل نامیبیا، تایلند، ایران، سودان، سوازیلند، ونزوئلا، کنگو، مالاوی، جمهوری دومینیکن و عراق هستند.

همچنین در این گزارش از کشورهای سوئیس، هلند، آنتیگوا و باربودا، تونگا، جزایر مارشال، فیجی، مالت، تاجیکستان و مالدیو به عنوان کشورهایی که پایین‌ترین آمار مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای را دارند، نام برده شده است.


ویدیو مرتبط :
کشورهای خطرناک برای سفر زنان !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان



اخبار,اخبار بین الملل ,خطرناک‌ترین کشور جهان

 

اخبار بین الملل - عراق خطرناک‌ترین کشور جهان معرفی شد

10 کشور نخست در فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان به ترتیب عراق (اول)، نیجریه (دوم)، سومالی (سوم)، افغانستان (چهارم)، یمن (پنجم)، سوریه (ششم)، لیبی (هفتم)، پاکستان (هشتم)، مصر (نهم) و کنیا (دهم) است.

براساس گزاش اندیشکده اینتل سنتر آمریکا، عراق در صدر فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری زی نیوز، اندیشکده «اینتل سنتر» کمپانی مستقر در واشنگتن که برای آژانس‌های اطلاعاتی کار می‌کند، «شاخص تهدید کشوری» را پس از بررسی تعداد حملات تروریستی و فرمان‌های آماده‌باش درباره حملات شورشیان، پیام‌های ترافیکی، فیلم‌ها، عکس‌ها، رویدادها و تعداد کشته و زخمی‌شدگان در یک کشور را ارائه داده است.

10 کشور نخست در فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان به ترتیب عراق (اول)، نیجریه (دوم)، سومالی (سوم)، افغانستان (چهارم)، یمن (پنجم)، سوریه (ششم)، لیبی (هفتم)، پاکستان (هشتم)، مصر (نهم) و کنیا (دهم) است.

به طور کلی 45 کشور با مقیاس تهدید کشوری بالای صفر وجود دارد.

میانگین مقیاس تهدید کشوری برای این کشورها 74 است و مقیاس تهدید کشوری جهانی این کشورها 3.313 است.
اخبار بین الملل - ایسنا