اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطرناک‌ترین کشور دنیا برای خبرنگاران


فدراسیون بین المللی خبرنگاران با اعلام اینکه تنها در سال 2014، 14 خبرنگار در پاکستان کشته شدند، این کشور را به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا: فدراسیون بین المللی خبرنگاران با اعلام اینکه تنها در سال 2014، 14 خبرنگار در پاکستان کشته شدند، این کشور را به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران معرفی کرد.

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران اعلام کرد: مجموعه خبرنگاران کشته شده که در سال 2014 هدف کشتارهای هدفمند، بمب‌گذاری و یا تیراندازی قرار گرفتند به 118 تن افزایش یافت. این در حالی است که سال 2013 این آمار 105 تن بود.

طبق گزارش فدراسیون بین المللی خبرنگاران که خود را بزرگترین نهاد خبرنگاران جهان می‌داند، 17 خبرنگار دیگر در اثر حوادث بلایای طبیعی در حین انجام وظیفه کشته شدند. پس از پاکستان سوریه قرار دارد که در سال 2014، 12 خبرنگار در آنجا کشته شدند. 9 خبرنگار نیز در فلسطین و افغانستان جان خود را از دست دادند.

طبق آمار این فدراسیون موسوم به آی اف جی (IFJ) هشت خبرنگار نیز در سال 2014 در عراق و اوکراین کشته شدند. در میان کشته شدگان، خبرنگاران آمریکایی به نام "جیمز فولی" و "استفان ساتلوف" بودند که هر دو به دست داعش سرشان بریده شد. آمار آی اف جی نشان دهنده رشد تهدیدها علیه حرفه روزنامه نگاری است و این فدراسیون از دولت‌ها درخواست کرد تا حفظ جان خبرنگاران را در اولویت قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
خطرناکترین کشور جهان برای خبرنگاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطرناک‌ ترین کشور جهان برای خبرنگاران


نتایج یک تحقیق نشان می دهد سوریه در حال حاضر خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران محسوب می شود.

خبرگزاری مهر: نتایج یک تحقیق نشان می دهد سوریه در حال حاضر خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران محسوب می شود.

خطرناک ترین کشور برای فعالیت خبرنگاران در جهان سوریه است. این مطلب نتیجه تحقیقاتی است که کمیته حمایت از خبرنگاران (CPJ) در نیویورک انجام داده است.

 گزارش سالانه کمیته مذکور حاکی است شمار خبرنگاران کشته شده در جنگ داخلی سوریه در سال جاری نیز افزایش یافته و این کشور را به خطرناک ترین محل برای فعالیت های خبرنگاری تبدیل کرده است.

طبق این گزارش آمار بسیار بالایی از میزان کشته شدن و ربوده شدن خبرنگاران خارجی در سوریه موجب شده این کشور در فهرست مناطق خطرناک جهان برای اصحاب رسانه، در صدر قرار گیرد.

این در حالی است که عراق پس از سوریه در دومین رتبه فهرست کشورهای خطرناک جهان برای خبرنگاران قرار گرفته است.